Porovnavas neporovnatelne a nepouzivas adekvatne metody. Na problem sa pozeras velmi uzko bez vzatia do uvahy sirsie vztahy a suvislosti...
1. Dopravne naroky: DNV ma taku dopravnu potrebu (napr. aj vdaka VW), ako nebude mat Pezinok dohromady ani s Jurom a Modrou. Toto mnozstvo sposobuje, ze MHD nie je len pre lokalnych, ale hlavne pre cudzich, ktory sa potrebuju z BA dostat do VW a Devinska je tak vlastne len "dedina" pocas cesty (samozrejme trochu prehanam, ale princip tu je).
2. Takze, vezmuc do uvahy aj bod 1. vidime, ze Pezinok je nazoaj v podobnej situacii ako DNV - je to tranzitny uzol na trase BA - Modra a mozno BA - dalsie dediny. Zmysel tu ma jedine doprava, ktora obsluhuje sirsie uzemie a vztahy, lebo vtedy sa jednym spojom ludia dostanu k svojej destinacii. Riesenim su teda hsutejsie zastavky V Pezinku a nie samostatna MHD. Je to navyse ekonomickejsie.
3. DNV nema samostatnu MHD, ale celomestsku (co zase suvisi aj s 1), co znamena, ze ekonomika tras sa rozpusta na cele mesto.
ZAVER: Ak porovnavas Pezinok a DNV, potom prave tvrdis, ze vklastna MHD v Pezinku je neopodstatnena ale by mala byt realizovana pomocou SL zhruba v dnesnej podobe, mozno so zahustenim zastavok...
Bohuzial, taketo strihanie nefunguje v ekonomike dopravy (a vlastne ani v ziadnom ekonomickom odvetvi, ked uz hovorime o nakladoch).
Na to, aby sa ti nejaka cinnost (v nasom pripade dopravne vykony) oplatili, musis dosiahnut tzv. kriticky bod, kedy trzby prevysia naklady a to je funkcia mnozstva prepravenych ludi a nie prejdenej vzdialenosti. To znamena, ze linka sa ti bude oplacat len vtedy, ked bude mat dostatocnu vytazenost, ale to na takomto malom dedinskokm okruhu nebude nikdy.
Rentabilnejsie su urcite primestske autobusy ako len takato minilinka v dedine. A mimochodom, VUC je nespokojna s vykonmy SL a preto zacala rokovanie o prehodnotenie subvencii, co vytvara dalsi tlak na ekonomizaciu dopravy v BA regione...
To nie je ziadna blbost, to je jednoduchy dosledok istej matematickej discipliny zvanej sietova analyza, ci sietova optimalizacia...
A co sa tyka tvojho navrhu - byvam v Petrzalke, ale som si akosi nevsimol, ze by sme tu mali elektrickovu trat... preto je aj tvoj navrh sice peknym hobby kreslenia si map (ktoremu sa aj sam venujem) ale s realitou nema nic spolocne.
P.S. Dufam, ze do Petrzalky elektricka tak skoro ani nepovedie... Nech sem cim skor postavia tunel a nasledne v Petrzalke tzv. plytky tunel s NS MHD, ale klasicke eliny tu hadam nebudu...
MHD v Pezinku normálne fungovala. Do roku 2005 mala 2 linky, potom ich zlúčili do jednej. Po prenesení financovania na mestá bola včlenená do prímestskej linky. Ak by ťa to zaujímalo, tak si bližšie preštuduj tento CP: http://www.slovaklines.sk/Upload/102428.pdf
Re #95560 Ámos: Keby len 15. Z Novomestského na stanicu je to normálnym krokom asi 25.
Re #95562 Ike: Ty taký maniak do SlovakLines a tu predpokladáš, že ľudia pôjdu radšej pešo? Asi pred mesiacom som cestoval spojom 71 vyššie zmieňovanej linky a od námestia po Cajlanskú sa v ňom prestriedalo 32 ľudí. Je to málo?
Vysvetli mi, akym sposobom chces na pevnej sieti prelinkovat linky, ktore idu v podstate z kazdeho koncoveho bodu dokazdeho...
Prelinkovat ma zmysel v autobusovej doprave, kde urobis sietovu analyzu, nasledne sietovu optimalizaciu (z hladiska roznych kriterii) a ona ti vypluje optimalne riesenie, ktora zahrna aj zmenu tras a konecnych a pod. Ale v situacii, kde je BA topologicky hviezda s jednym cudnym cyklom v centre (kde vsak nie je koncovy bod) toho moc neprelinkujes...
Jak neni problem PK. Vies ako PK vyzera a kde tam je stanica? A ano hovorim o jednej linke, ktora privezie ludi k vlaku a potom dalsich rozvezie po meste.
To ze pri intervaly 30 min. clovek prejde za ten cas cely PK je absolutne scetne uvazovanie. Ak cestujuci musi 15min. slapat k zastavke/stanici a autom je uz za ten cas na zaciatku BA, tak hadaj co si vybere.
Ked ty vyuzivas zavedenu MHD preco by rovnaku moznost nemali mat iny.
"Dopravno-sociologický prieskum BSK
Prevažujúce požiadavky cestujúcich na skvalitnenie cestovania VHD (% respondentov):
1. 49,7 kratšia doba cestovania
2. 40,7 hustejšie intervaly spojov
3. 38,4 lepšie časové zosúladenie spojov"
Do doby cestovania musis ratat aj cas straveny pesou chodzou k zastavke.
Jednoducho podla mna je zavedenie MHD v PK krok tym spravnym smerom ak bude obsluha BSK v navrhovanom modely. A nechapem ako moze niekto namietat proti zlepseniu dopravnej ubsluznosti uzemia. Ci je to len malostou zmyslania alebo cistym nezaujmom, ved druhy nepotrebuju...
Pezinok je plnohodnotne MESTO, zatial co DNV je monofunkcna nekoncepcne zastavana obec.
Nezpoznam relacie v Pezinku, ale zato poznam relacie napr v Senci, co je o trocha mensie mesto ako PK, a neviem si tu MHD predstavit... maximalne jednu linku ktora by bola rantabilna pri 30 minutovom intervale, ale v takom case prejdes cele mesto pesi...
V DNV mi tiez nerobi problem ist hocikam pesi, vyuzivam to ze je tu zastavka pod mojim domom... Stanica je problem, je moc daleko, ale to nie je priklad PK...
Prečo kto a kde je napisane ze Mhd musia byt niejake 12 ci 18 m busi sak kludne keby tam mali napr male medaky alebo SOR 9,5 m tak to by tam stacilo a ako spomenul urobit to tak aby to nadvezovalo na vlaky a SAD.
Trosku divna logika nemyslis?? Keby dnv bola samostatna od BA tak by tu ziadna MHD nechodila, lebo by sa skratka "neuzivila". Jazdila by len SADka alias SL. Vies mi povedat taku malu obec/mesto co by mala vlastnu MHD?
POzri oni to tak tvrdia ale neni to dotiahnute as tak uplne do konca keby chceli usetrit vozokilometre tak popresuvaju aj poradia medzi kolonami a potom by sa setrili vozokilometre a to by sa nestihali cudovat
Ale to je tema do nekonecna lebo kazdy si bude pisat o tom co jemu vyhovujue
zmena v Petrzalke bola aby sa usetrili vzkm aj vozidla. Po zmene vsak sa vozy naplnili viac ako boli predtym, tak sa pridavalo. Kolko sa teda vlastne usetrilo, neviem.
Spolu so zmenou v Petrzalke sa odsuhlasilo aj prelinkovanie elektriciek. Avsak z dovodu, ze spokojny ludia nevypisuju staznosti ake je to super zato nespokojny pisu ako je to nahovno a potreby vybudovania nejakych stavieb na elektrickovych tratiach sa to zastavilo.
MHD pezinok nepovazujem za hlupost. V Pezinku zije o 25% ludi viac ako v DNV. Tiez mas pocit, ze uvas je MHD blbost. Staci, ze mas pesiu dostupnost na vlak do 15 minut???
Mozme ist tymto smerovanim, ale potom sa to da uplatnit vsade. Aj DNV.
MHD Pezinok si predstavujem ako pripoj ku kazdemu vlaku. Tak bude funkcna.
Pozri ked sa prelinkovala Petrzalka boli velke sluby ze sa stym bude pokracovat aj v dalsich MC ale po skusenostiach z Petrzalky sa na to radsej zabudlo sak us usetrili dost na Petrzalke tak naco aj na ostatnych
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marcelllooo
Na to, aby sa ti nejaka cinnost (v nasom pripade dopravne vykony) oplatili, musis dosiahnut tzv. kriticky bod, kedy trzby prevysia naklady a to je funkcia mnozstva prepravenych ludi a nie prejdenej vzdialenosti. To znamena, ze linka sa ti bude oplacat len vtedy, ked bude mat dostatocnu vytazenost, ale to na takomto malom dedinskokm okruhu nebude nikdy.
Rentabilnejsie su urcite primestske autobusy ako len takato minilinka v dedine. A mimochodom, VUC je nespokojna s vykonmy SL a preto zacala rokovanie o prehodnotenie subvencii, co vytvara dalsi tlak na ekonomizaciu dopravy v BA regione...