Pozor pozor! Kedze sa intenzivne pracuje na anglickej verzii iMHD, bol som nuteny upravit vacsinu programov. Preto prosim vsetkych, ktori by nasli nejake chyby (napr. chybajuce slova a podobne), aby sa mi ozvali mailom. Vdaka.
A mal by som aj novinku, keby Pieskovisko posielalo maily - v iMHD news sa uz totiz da nastavenie posielania mailov aj bez diakritiky. Ale kym server maily posielat nebude, tak to ani skusat nemusite
Si: Ak by sa ti investicia do 1435ky vratila o 100 rokov (a treba si zobrat komplexne, kolko by to stalo), mozes byt rad. A uz vidim, ako by potom o nas o niekolko desatroci hovorili, ze kde sme podeli rozum, ked sme sa do zmeny rozchodu pustili, pretoze tie praxy si viem predstavit v x lepsich projektoch. A ako mi vysvetlis to, ze v Taliansku sa zacina stavat nova elina na tisicke? Ze by preto, lebo je horsia? Asik ne.
busmechanik: Ake skusenosti mate s 6230?
KLF: Isti ludia z DPB stale uzazuju o prechode na siroky rozchod, no nastastie nie su na to praxy
Si: Vies si predstavit, zeby teraz zacal DP znova rozkopavat Vajnorsku, Nabrezie, atd. proste vsetky zrekonstruovane trate ? Podla mna su radi, ze su radi, ked si opravia aspon tych par kilometrikov (doslova par!) rocne. DOST pochybujem, zeby TERAZ zacali rozkopavat useky co rekonstruovali pred 2-3 rokmi a menej... Myslim, ze vzhladom na to, ze sa rekonstruuju trate je jasne, ze DP v dohladnej dobe (horizont 15-20 rokov) nerata s prechodom na iny rozchod. Ale ver mi - "tisicka" sa da spravit tak, ze sa na nej bude jazdit ako v lietadle - KED SA CHCE.
Spectre: suhlasim uplne z tebou. A ako pravidelny sprievodca stacilo by zajst do garaze a vymenit snek dveri.Alebo aj v BA je KE problem , niesu sneky?
TURBO:Ano u nas v kosiciach sa planuje z plynovymi autobusmy.Uz sa dal robit prvy pokusny kralik Karosa B732 ev.c.6230 a onedlho budu ho nasledovat aj 6236 , 6222 , a B731 ev.c.6367.Planuju sa aj generalky B742 3101-3105 ale s tym ze autobus bude mat zatial agregat na naftu.
Dnes som bol v blave a poobzeral som si neake veci.O tom napisem ale neskor.
Turbo: zmensenie sirky voznovej skrine je cestou ku znizeniu prepravnej kapacity, takze tadial cesta nevedie... okrem toho si zrataj kolko oblukov v BA elektricka prechadza a pokial by boli dobre spravene, kolko casu stratis pri prechode nimi 30 kmh miesto 40 kmh. Dalsou vyhodou zmeny rozchodu by bola rekonstrukcia trati, aj ked tie najkritickejsie useky sa uz podarilo vymenit, myslim ze rekonstrukcia by tratiam len prospela (preto by som nebral vysku nakladov na zmenu rozchodu ako len zmenu rozchodu, ale zaroven aj ako rekonstrukciu trati... a na to by si sa asi nestazoval, ze ano...) financna navratnost zmeny by bola asi dost dlha, ale ako zaryty odporca 1435 zabudas na vyhody co zmena moze priniest (a myslim ze vyhody 1000ky v oblukoch som kvoli tomu ochotny stratit, v BA nie je horska zeleznica, kde su nevyhnutne mnozstva oblukov a pod)
Citybus - ja netvrdím, že s ním v Prahe nemajú dobré skúsenosti. Stále je to však vŕzgajúci gumokol, ktorý páli naftu (resp. CNG). Podla mňa je to úplne, ale úplne obyčajný autobus. Taký priemer. A neviem, aká je to Pražská výbava. Malo to sedadlá, podlahu, tyče, transparenty. Na fotkách z Prahy som v CityBuse nevidel barový pultík, automat na nápoje ani nič iné, čo by som považoval za ultra-výbavu. A to, že to vŕzga je okrem toho, že je to vyrobené v Karose spôsobené asi aj tým, že je tam všetko z umelej hmoty (prepáč, ale z pohľadu technika dosť od veci riešenie).
Karosa - Pohodlné vozidlo urobíš tak, že vymeníš sedačky. Ekologické urobíš tak, že vymeníš motor. Ja tu presne hovorím o tom, že konštrukcia Karosy je zlá a nemalo sa to vôbec začať vyrábať. Karosa je dobrá pre DPB, ktorý má peniaze na údržbu, ale do Blavy treba nie autobus ale tank!
Do Prahy by som sa rád zastavil, ale odradzujú ma dosť veľké investičné náklady na takú cestu. Keď už, tak si našetriť a precestovať toho viac. Možno nabudúce prázdniny.
Martyk>
Aj keď im to v Brne jazdí dobre a majú to čisté, napr. v električke mám pocit, že sa veziem v pozliepanom starom verkli (Btw. T3EV = extra verkel ).
U tých oblúkov som pozeral aj na vybrúsenie a aj v úplne miernych oblúkoch im to chrčí, škrípe a na koľajnici je to aj dosť vidieť. Keby sme mali mať toto, tak radšej ostanem na 1000ke. Podľa mňa má ten rozchod jedinú nevýhodu, že mantáci z ČKD neboli schopní vyrobiť žiadne vozidlo na úzky rozchod. V zahraniči nie sú neštandartné rozchody až tak zriedkavé a jazdia na tom v pohode. Pozri sa na našu trať a zistíš, prečo to kýve. Nie je to rozchodom, ale kvôli TRABUSTOM (Traťový buzerant s toleranciou)
15TrM?? Samozrejme že budeme mať pneumatické otváranie. A budeme mať hlásiče zastávok, ktoré hlásia: "Nasleduje zastávka... (ticho)"
B960 - keď sa tam plechy lepia, už vidím, ako by sa nám to rozpadávalo. Ďakujem, nechcem. Shithnis ma moc nezaujal. To by som ostal pri Ik412, alebo by som kúpil Solaris.
Za najhorší Brnenský experiment považujem to, že RT6ka jazdí s ľuďmi a že ju nezošrotovali. Aj keď vlastne neviem, či jazdila, lebo teraz som ju nevidel, ale jeden človek, čo bol v Brne predomnou mi hovoril, že videl už aj 1802 (och, och, bože...)
No to? Všetci ma niekde pozývajú. Do Ostravy sa zhodou okolností aj chystáme Sorom druhý septembrový týždeň na oficiálnu klubovú exkurziu, takže to vidím reálnejšie.
Turbo: presne, radsej to, co by malo ist na zmenu rozchodu, budem 500 rokov davat do kvalitnej udrzby 1000mm trate. Dalsi priklad, kde jazdia nizkopodl. hady je Linz- maju tam tiez Combina a rozchod je tam este uzsi ako v BA a ziadne kyvanie supravy tam neexistuje.
K smradlavym gumokolom (Vrakosa, Ikraus) sa nebudem vyjadrovat. Dovod: Naco? Vyriesi sa tym nieco?? Nie, ale moj nazor poznate... Spectre, Martyk a ostatni, necham to na Vas.
Martyk:
Tvoj popis koko v Brne vysvetluje hrozne piskanie a vrzganie v oblukoch. Ale podla mojho vedomia je sprievodnym javom zvysenia okolkov aj znizenie max. rychlosti v oblukoch (aj ked rozsiris zlab). Lebo vacsi okolok znamena vacsie trenie a pri jazde vonkajsieho kolesa v obluku sa lahsie "vystvera" na hlavu kolajnice (cize aj pri nizsej rychlosti). Este k tomu na 1435-ke. Nehovoriac o zvyseni frezovania samotnych stykovych ploch. V Bratislave som zvyknuty, ze tramvaj vleti do obluku v pohode aj 40 km/h. V Brne to podobneho idu max 30 km/h a to uz poriadne rachoti, kvili a piska (najma Mendlovo nam). Hadam aspon ciastocne pomoze rozsirenie zlabu. Okrem toho aj na tratiach s klasicoku kolajnicou S49 (alebo podobnou, neviem aku tam maju) to pri velkych polomeroch tiez piskalo (napr. rychlodraha na Lisen alebo Bystrc). K rozsirovaniu rozchodu trate v oblukoch mozem povedat toto: V Bratislave mame jedine fakt dobre obluky pri Chatamovi Soferovi, vyustenie z Tunela. Tam som uz zazil jazdu pri znacnych rychlostiach a vozidla isli uplne ticho, bez otrasov a kmitov (to potvrdia aj vodici, napr. KLF). Keby mali vsetky obluky v BA spravnu geometriu, tak by to bola balada. Ale nasi Trabusti preferuju nazor typu: "Vsak spravime to takto a tramvaje si profil uz vyjazida same." Co je sice pravda, ale:
1. Budu pri tom piskat, nicit kolajnice a okolky
2. Nevyjazdia si profil aky by mal skutocne byt
3. Je to zvratene myslenie.
Tolko k teme koko v BA. Inac, neopieram vyhody, ktore by priniesla zmena rozchodu (napr. spominana stabilita vozidla), ale napisem ti dovody, preco som proti zmene:
1. Cenovo velmi narocne (asi najvaznesi faktor)
2. Zbytocne sa tym stratia vyhody tisicky
3. Tisicka je povazovana za nevyhodu preto a iba preto, lebo su ludia ako ty (fakt bez urazky ) co si nevedia predstavit moderne, nizkokapacitne a tiche vozidlo na tisicke
4. Treba si uvedomit, ze Bratislava je jednym z mala miest, kde sa na rozchode 1000 mm prevadzkuju vozidal siroke 2,5 metra (tym narazam aj na stabilitu). To je tiez znacny faktor a pred vozmi T2 neboli ziadne eliny v BA sirsie ako 2,3 metra. Cize kludne sa mozu zacat kupovat moderne, nizkopodlazne clankove "slize", ktore budu siroke 2,3 alebo 2,4 metra. Tym sa zvysi stabilita, na ktoru narazas.
5. Ako KLF pisal postreh zo Zenevy, iba sa pridavam. Dalsi priklad najdes v Bazileji.
Dufam ze pochopis.
T3EV (T3 extra verkel)
Este by som k vsetkemu co uz bolo napisane dodal, ze pri navrhovani interieru vozidla sa zrejme ratalo s usporiadanim sedadiel 2+2 (co sa vsak s pochopitelnych dovodov nikdy nespravi - teda dufam), lebo v streche je iba jedno (!!!) madlo na drzanie a ked sa ten voz nahodou nacpe, tak sa fakt nemate kde drzat. Co mi este vadi je prilis zaujimave zasadenie laminatovych ciel do kovovej casti skrine. Prechod je jasne viditelny, su tam gumy, podobne ako na Vrakosach B9xx. Jedine co sa mi na T3EV pacilo, boli silne trakcaky, narazniky a dvere. Ale okrem toho nic, ba naopak, ostatne veci povazujem za nevydarene. T3EV je klasickym prikladom toho, ako sa da dobry voz pokazit zasahmi do overenej a uspesnej konstrukcie...
CeCo: Ano, myslel som presne na to. (BTW fotak na film ma sice drahsiu reziu, ale stoji to za to ) V kazdom pripade ti prajem stastnu cestu a drzim palce!
Po dnesku mam taky dojem, ze DP sa ani neunuva vypravovat zalozaky. Na X7 sa pokazila 1009 a dve a pol kola namiesto nej nic neslo. Dlhsie sa mi to sondovat nechcelo, lebo je tam strasne vela komarov.
Prave som dostal nove cestaky, spracujem ich a zajtra budu na nete.
Divne umiestneny koniec nastupista na Slovanoch- nie je to kvoli zabezpecovaciemu zariadeniu,co vypina svetla na priecesti???
Teda, neda mi to pokoj, niekto kritizoval Ikarus 412 kvoli usporiadaniu sedadiel 2+2 vzadu, ale vsak tak to maju aj vsetky Karosy 732 932.
A ked sa uz porovnava Citybus a 412, nemyslim si ze 412 je na tom horsie. Hlucnost je rovnaka ako v Citybuse (nemyslim tie co su v Karl.Varoch).Citybus ma po karoserii vselijake otvory,412 je pekny sumerny autobus.A z 412 sa vzadu ked stojim,pozeram na cestu, kdezto z Citybusu sa da akurat sledovat obloha a oblaciky.(kvoli stojatej verzii motoru) A Citybusom uz bola venovana aj opodstatnena relacia v Obcankom jude na Nove.No ale aj tak je to jedno,autobus ako autobus...
55 vraj od 1.9. nebude, najskorej tak od 15.9.. Je to BORDEL. NAstupiste je na filialke hotove, teda vlastne premiestnene stare z pred stanicnej budovy, ktore ale bolo totalne znicene. Na Slovanoch je divne umiestneny koniec nastupistia, kvoli osvetleniu.
No, nebola to lenivost, ale len snaha eperimentu (ako to pojde)...
Do skoly nebudem chodit v Prahe, ale v Tokiu /polrocny studijny pobyt/, takze ja sa bdem vozit vlakmi...
d3k0
imhd@six:~> mailq
postqueue: fatal: Queue report unavailable - mail system is down
idem SMSknut Sickovi