Pokiaľ Ťa zahliadli pohraničníci, tak by si mal z toho potom veľký problém - nelegálne prekročenie hraníc. Dnes už nie, ale ja by som po tom moste ani za svet nešiel ?
Nejak blbne čas a dátum pridania príspevku. Teraz pozerám, že k môjmu poslednému príspevku vypísalo 25. 1. 2008 21:37 (správne malo byť 26. 1. 2008 14:43).
"Síce som to tam nenapísal, ale tiež som to tam mal na mysli. Akurát neviem, či by plocha parkoviska stačila na 2 trolejbusové nástupištia (vedľa seba) a ešte aj na miesto na obrat (keďže časť parkoviska by zabralo aj presunutie trate, aby bolo koľajový triangel väčší a zmestila sa doň aj zastávka). Asi by bolo potrebné v smere na Nivy viesť trolej po Špitálskej a Rajskej."
Na to parkovisko by sa dve nástupištia zmestili a keby si zrušil tie stánky tam nablízku, tak by bolo miesto aj na obrat a tie ostatné veci.
"Táto križovatka je riadená z križovatky Panónska x Ševčenkova (pri pumpe) a všetko sa od nej odvíja. Ak si na prechode pri ŽST stlačíš tlačilo, tak jediné čo sa stane je to, že chodec dostane zelenú vtedy, keď na križovatke pri pumpe nastane fáza odbočenia do sídliska, resp. zo sídliska smer Rusovce. Ak si tlačidlo nestlačíš, tak zelenú ako chodec nedostaneš."
Ten dopyt je tam možno preto, že keby na križovatke Panónska - Ševčenkova žiadne auto neodbočovalo do sídliska ani zo sídliska von smerom do Rusoviec (tie odbočenia sú totiž podľa toho riadené), tak aby si aj v tom prípade dostal zelenú. Uznávam, že pri dnešnej intenzite premávky je to dosť nereálne, ale stať sa to môže. ?
ked sme uz pri semaforoch... vsetko by riesili odpocitavacie semafory... aj pra auta... aj pre chodcov... nieco take maju dokonca v bulharskej Sofii... nechapem kde je problem... alebo pre chodcov odpocitavanie a pre auta odporucana rychlost (ako to kedysi fungovalo napr na sancovej...)
JJ, Hodzovo namestie je najvacsi potrat aky som v tomto smere spoznal. A nova budova skveleho developera:
Od Stefanky sa na zastavku da ist aj popri ceste po extra uzkom chodnicku. Tuto moznost samozrejme vystupujuci z autobusov vyuzivaju a autickari iduci z Palisadov doprava sa mozu cudovat. Staci jedno potknutie chodca a maju ho na kapote. Tento prechod mal byt zakazany (ked uz je to tak zle vyriesene).
Na druhu stranu od zastavky, vedie k prechodom uzucky chodnik, teda uzucky = 1 meter siroky. Obklopeny travickou, uz sa tesim ako budeme slapat blaticko...
Zastavka MHD je blokovana stlpmi.
Na Hodzovom 4 zastavky MHD ?.
Este pred vystavbou by sa z toho celeho mozno dal spravit mega kruhovy objazd, a mozno aj teraz. Na to by sa musel pozriet niekto od fachu. Ale mat dve zastavky - jednu pod IPR, jednu pri fontane by bol raj.
Presne tak. Minimalny technicky cas pri stlaceni na oboch stranach, po prejazde autobusu/elektricky do zastavky za krizovatkou.
Rozumny cas na dojazd kolony, ak je krizovatka v takomto stave, po stlaceni na jednej strane.
Mna osobne, kedze najcastejsie sa tam vyskytujem, sa dotyka Novy most a genialny rezim. Po prejazde elektricky smer centrum, je zelena od zastavky k centru, ale tato je pre chodcov, ktori nepobehnu nestihnutelna. Ak elektricka nejde na zaciatok jej signalu zelenej, ale skor na koniec, nie je o com a chodci si postoja. Nezmyselne.
Od zastavky k nabreziu je cervena aj v casoch, kedy je jasne ze tadial ziadne auta nepojdu, pretoze prichadzaju az od najazdu na Novy most.
V odbocke veducej k nastupistiam MHD pod mostom, je zelena prave v case, ked maju zelenu do odbocky auta z centra. Tieto chodcov stazka vidia, kedze je tam reklamny putac. Chodci smerujuci k nastupiskam na kontrolu, ci niekto ide, sa musia otocit ako sova dozadu. Kolona aut cakajuca na odbocenie stale blokuje nabrezie. Miesto toho by mali mat auta cervenu do odbocky.
No kazdopadne, novemu mostu by najviac pomohla prestavBA.
"smer od Daňového úradu má stále červenú a keď konečne dostanú chodci v smere od Daňového úradu zelenú, tak na druhej strane naskočí červená, dostanú sa akurát tak do polovice a už majú zelenú autá." - Občas tým prechodom chodím a keď v momente ako na strane od daňového úradu naskočí zelená vybehnem, tak stihnem ešte zelenú na druhej strane. Ale chôdzou sa to stihnúť nedá.
Obzvlášť zaujímavý príklad mizerného postavenia chodcov je Hodžovo nám., keď chce niekto prejsť od Astorky ku budove, v ktorej má pobočku ČSOB (Europeum?), križovatku prejde na päť krát ...
"...medzi stlačením dopytu a naskočením zelenej pre chodcov uplynie kratší čas."
Istotne by sa to dalo, ale to by najprv projektanti, ktorí to robia museli vedieť, čo robia a aké sú priority. Múdry projektant radšej obmedzí autá, ktoré aj tak na ďalších svetlách budú mať červenú (dá sa to tak načasovať), namiesto toho, aby zdržiaval (pre pešieho) nekonečné sekundy chodca, ktorému už-už utečie autobus. Máloktorý vodič si dovolí prejsť na červenú, ale určite skoro každý chodec, keď vidí, že mu o chvílku odíde autobus.
No jo, ale je empiricky overene, ze clovek uz po 30tich sekundach cakania zacina byt nervozny. Preto su pri vytahoch zrkadla, ze. Na prechodoch zrkadla nie su a na stlacanie sa v ludoch vyvinul paulovovsky reflex. Ak potom objavia , ze nic nejde, tak prejdu. Ak nieco ide a svetla ich tam chcu drzat minutu, minutu a pol, idu od jedu puknut.
V Bratislave sme podla mna svedkami neskutocnej buzeracie chodcov. Neriesi sa pohodlnost chodca. Terminal pod Novym mostom, Hodzovo namestie, Aupark a nebetycna Molecova, ktora sa hrnie iba k horsiemu.
Na druhej strane Karloveska so svojou 40tkou buzeruje vodicov, aj tym, ze tam nie je zelena vlna. Chodci pouzivaju svoj reflex a kolony zbytocne stopuju. Avsak, ak som taky dobrak ze tlacitlo nestlacim, v sedle hoci riedka, ale pravidelna premavka ma nepusti. Jednoducho sa nenajde vodic, ktory by svoj odstup od predosleho auta zvacsil natolko, aby sme traja presli aj bez toho, aby sme dalsich 10 aut natlacili na cervenu.
Cely tento vzorec spravania vodicov, chodcov a vedenia mesta vedie Bratislavu k dopravnemu kolapsu.
Re #94626 bwd: ak mas zaujem o spolupracu, anti5 @ inmail.sk
"...pri spomínanej ŽST Petržalka to je aj tak spravené..."
Nielen to, tam ked dostanú chodci konečne zelenú, tak len v smere od stanice (podchodu), smer od Daňového úradu má stále červenú a keď konečne dostanú chodci v smere od Daňového úradu zelenú, tak na druhej strane naskočí červená, dostanú sa akurát tak do polovice a už majú zelenú autá. Magistrát prisľúbil, že aspoň toto dá vylepšiť, ale keď som sa tam bol pozrieť toho smrteľného 21. 1., tak bolo všetko po starom.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Emo
Na to parkovisko by sa dve nástupištia zmestili a keby si zrušil tie stánky tam nablízku, tak by bolo miesto aj na obrat a tie ostatné veci.
"Táto križovatka je riadená z križovatky Panónska x Ševčenkova (pri pumpe) a všetko sa od nej odvíja. Ak si na prechode pri ŽST stlačíš tlačilo, tak jediné čo sa stane je to, že chodec dostane zelenú vtedy, keď na križovatke pri pumpe nastane fáza odbočenia do sídliska, resp. zo sídliska smer Rusovce. Ak si tlačidlo nestlačíš, tak zelenú ako chodec nedostaneš."
Ten dopyt je tam možno preto, že keby na križovatke Panónska - Ševčenkova žiadne auto neodbočovalo do sídliska ani zo sídliska von smerom do Rusoviec (tie odbočenia sú totiž podľa toho riadené), tak aby si aj v tom prípade dostal zelenú. Uznávam, že pri dnešnej intenzite premávky je to dosť nereálne, ale stať sa to môže. ?