Reply on: Ámos #93958:
Prius je vozidlo, ktoré veľkosťou svojho interiéru zodpovedá Fóbii, batožinovým priestorom je ďaleko za ňou (kombi) a moja Fóbia nebola v základnom prevedení ani nebola nijako oklieštená (stála 600.000,- CZK, čo je ešte stále skoro polovica z ceny Priusu).Ešte k tej oklieštenosti a výberu: Škodovka ponúka také vozidlá, o aké má trh záujem. Ale existujú aj iné verzie ako 1,2 HTP Easy Žobrák. Autami sa nejaký ten rok zaoberám a pokiaľ budem zvažovať okrem "bodiek v katalógu" aj kvalitu spracovania, cenu servisu a podobné neviditeľné veci, tak sa môže s Fóbiou provnávať jedine ten Cee´d.
Žabožrútske produkty so zlosovacím zariadením namiesto kulisy radenia, interiérom z tvrdého plastu a sedačkami, ktoré sú po troch rokoch zodraté, z hodnotenia úplne vypúšťam, ako konkurenciu Fóbie vnímam nejaký ten Sopel, Volkswagen alebo niečo podobně.
Ďalej mi nie je nič známe o tom , že by hybridné vozidlá mali mať lacnejšiu údržbu - z logiky veci plynie, že to bude presne naopak. Jediným prínosom je SĽUBOVANÉ zníženie spotreby a emisií, čo však BMW hravo zvládne so stopovaním motora a rekuperáciou aj bez hybridného pohonu.
Hybridné vozidlá pokladám za slepú uličku vynútenú vládami. Len ako dorbný príklad, kam takéto hovädziny vedú, uvádzam, že používanie nafty s nízkym obsahom síry povedie k radikálnemu zvýšeniu emisií CO2.
Budúcnosť majú palivové články alebo závislá trakcia, nie hybridný nezmysel.
Ámos
Nepochybne ide tiez aj vyvoj v tomto segmente vozidiel dalej a tak vozidlo Prius bude uz mierne zaostavat. Inak ked hovoris o tej sume, za kolko sa predava v nasich zemepisnych sirkach novy Prius. Pri cene vozidla tiez treba mat v uvahu dva airbagy v zakladnej vybave fobie a tusim 6 v Priuse. Skody su vobec velmi okliestene vozidla a keby si clovek mal prilatit to co ini davaju v zakladnej tak Skoda sa zacina vyrazne predrazovat. Naposledy som sa otom znovu presviedcal, ked sme s kamaratom riesili ake auto kupi a porovnaval Fobiu, 207, Clio, Punto, C3 a Ceed. Hadaj co vyhralo.
Okrem ineho dany Solaris (ci iny) by sa dal zapozicat ci inak overit tvrdenia o znizeni spotreby, servisnych prehliadok a podobne.