Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: magiq #93960:
na hlavnej stanici je platene parkovisko, ale to by vyslo na cely den asi moc, takze pokojne mozes zaparkovat v ulickach v okoli hlavnej stanice...nepocul som tam o kradeziach ani nicom podobnom;)

a poplatok je dobrovolny...to znamena mozes prispiet kolko chces, kto nezaplati, nedostane pamatny listok a pojde v poslednom autobuse a bude este o nejake drobnosti ukrateny ?

tesime sa, ze prides pozriet;) cau cau
Reply on: magiq #93960:
samozrejme ze da, je tam strazene parkovisko ale pekne si to zacvakas 🙂
Zdravím, protože Bratislavu moc neznám, dovolil bych si pár otázek k sobotní akci. Dá se někde v blízkosti Hlavnej stanice zaparkovat bezpečně na celý den? A ta cena 34 Sk je na celý den? (finanční výše není problém, jen kvůli výměně). Za odpověď díky.
To d3k0 - aký problém spôsobuje to neustále vypadávanie imhd?
Reply on: S499.1023 #93956:
Toyota Prius nie je prave najvhodnejsie zvolene vozitko, kedze ide o typ vyrabane hlavne pre USA, kde mi neverili, ze s mojim Peugeotom 206 jazdim zmiesanu 5,5l/100km. Prius je pomerne velke auto a s velkostou Fobie sa neda porovnat. Porovnanie vsak s porovnatelne velkymi autami v statoch a ich spotrebe 9-10l na 100km je uz o niecom inom. V statoch sa taktiez diesel pouziva zriedka aj pri vozidlach ako je Ford F150,250,350 ci Dodge Ram 2500. Vacsina ich na cestach vidis benzinakov a tankuju 85oktanovy. Na Shellke najdes 91 oktanovy benzin pod oznacenim V-power ?

Nepochybne ide tiez aj vyvoj v tomto segmente vozidiel dalej a tak vozidlo Prius bude uz mierne zaostavat. Inak ked hovoris o tej sume, za kolko sa predava v nasich zemepisnych sirkach novy Prius. Pri cene vozidla tiez treba mat v uvahu dva airbagy v zakladnej vybave fobie a tusim 6 v Priuse. Skody su vobec velmi okliestene vozidla a keby si clovek mal prilatit to co ini davaju v zakladnej tak Skoda sa zacina vyrazne predrazovat. Naposledy som sa otom znovu presviedcal, ked sme s kamaratom riesili ake auto kupi a porovnaval Fobiu, 207, Clio, Punto, C3 a Ceed. Hadaj co vyhralo.

Okrem ineho dany Solaris (ci iny) by sa dal zapozicat ci inak overit tvrdenia o znizeni spotreby, servisnych prehliadok a podobne.
Reply on: Ámos #93955:
DP Praha ziadny Solaris nevlastni, ziadny vlastnit neplanuje a dokonca ani medzi ostatnymi dopravcami Prazskej integrovanej dopravy sa tento typ vozidla nevyskytuje. V oktobri 2007 ste sa vsak mohli v Prahe odviezt Solarisom patriacim Plzenskym mestskym dopravnym podnikom, ktore ho zapozicali na testovacie jazdy sukromnemu dopravcovi Martinovi Uhrovi, ktory s nim jazdil na linke 317 Smichovske nadrazi - Dobris.

Fotka plzenskeho Solarisu na Smichovskom nadrazi v Prahe je tu:
http://img404.imageshack.us/my.php?image=solarispraha3ua0.jpg
Reply on: Ámos #93955:
Mal som teraz možnosť nejakú dobu jazdiť s Toyotou Prius. Okrem toho, že vozidlo má zvláštne, príjemné vlastnosti, som bol hybridným pohonom hlboko sklamaný. V žiadnom režime (mesto, diaľnica, zmiešaný režim) neklesla spotreba pod spotrebu Fóbie 1,9 TDI (= neklesli ani emisie), takže z pohľadu zákazníka nevidím dôvod platiť takú nepríčetnú cenu.
Reply on: enumaelish #93953:
DPhlmP urcite Solaris nevlastni, neviem ci jazdi vramci IDS u nejakeho sukromnika. V kazdom pripade jeden klbovy Solaris sa v Prahe nachadza(l) s hybridnym pohonom. Bol tam na skusoch ci na vystave, nepamatam uz.

Inak dany typ Solarisu by predsalen mohol SOR vytlacit z Bratislavskych ulic, ak teda budu postupovat podla svojich dokumentov. Kedze cena autobusu pri obstaravani by sa mala skladat aj z financii nutnych na jeho prevazdku pocas doby zivotnosti. Napriek tomu, ze obstaravacia cena Solarisu s hybridnym pohonom je vyssia, celkove naklady by mohli byt nizsie ako u bezneho busu.
Samozrejme Solaris nie je jediny vyrobca autobusov s hybridnym pohonom.

http://www.natankuj.sk/?go=magazin&clanok=174
Reply on: Lubomir #93952:
Máš pravdu. Inak v nedávno pridaných fotkách kde figurovali aj Citelisy 18 metrové tak boli trefné komentáre, že ani tento napriek modernému designu neobohatil vozový park. Fatk nechápem vôbec čo malo DPB proti Irisbusu. Inak dúfam, že 18 metrové SORky budú na plyn, lebo DPB argumentovalo pre Solarisy najmä tým, že sú na plynový pohon a chcú len autobusy na plynový pohon.
Reply on: Ámos #93950:
Neviem, ale má Praha dáke Solarisy? ?
Yves : V Nitre jazdia aj starsie autobusy a o poziaroch nejako nepocut. Plynofikovane karosy maju aj v kosiciach a michalovciach a pred nejakou dobou jazdili v SAD Bratislava. A tiez nehoreli... Povedzme si otvorene ze starostlivost o autobusy v DPB je katastrofalna.

A k tomu veku... ked mi povies, ze prasknutie a zhnitie ramu je dosledkom veku vozidla, budem suhlasit. Ale nehovor mi, ze vek vplyva na "ohnovzdornost". Horiace vozidla su v tom pripade len dosledkom udrzby.

Ved v Nitre aj ovela starsie vozy vyzerju aspon dostojne... porovnaj si Ikarusy 280 z Nitry s tymi uboziatkami z Bratislavy... A to vozy v Nitre su starsie (v pripade modrej laguny to uz je dobre cez 20 rokov !)
Reply on: Ámos #93950:
Predstavte si, ze podla Zahradnika horel Solaris aj v Prahe 😃
Reply on: Lubomir #93945:
K tym ostatnym horiacim autobusom, okrem Solarisu to boli este ake busy, ktore boli rok stare? Pokial by novy Solaris stal tolko ako 15 rocny TAM, tak potom sa to moze porovnavat... ?
Reply on: S499.1023 #93943:
Nemyslis si, ze to stoji za pokus spojazdnit ten voz aj keby to malo trvat dalsich 10 rokov?
Reply on: Lubomir #93945:
Hej, úplný súhlas. Inak ale proti SOR-u nič nemám.
Reply on: kecho #93937:
V headline je
"Dopravný podnik sa bude v tomto roku sústreďovať na nákup dlhých osemnásťmetrových veľkokapacitných kĺbových autobusov, ako aj klasických dvanásťmetrových vozidiel."

"Obnova menších autobusov bola prakticky ukončená..." - tym mysli midibusy cize BN 9,5
Budem sa mylit ak poviem ze pan poslanec Ing. R. Kadnar je ta ista osoba ako pan gen. riaditel DPB ? Lebo pan poslanec prave nedavno dopomohol firme J&T k pozemkom pri Karloveskom ramene za taku cenu, ze to bola v podstate kradez...

A nie je to nahodou firma J&T, ktora v roku 2005 vstupila do SORky ?

A zaujimave ze sa tender na dodavku klbakov nedal vybavit skor nez SORka zacala 18metrove busy vyrabat a u nas ho otestovala...

Spomenutie Sorky v rozhovore je tiez velmi zaujimavy fakt, ktory rozptyluje akekolvek pochybnosti o tom, ze tender bude iba pro forma...

A zaujimave je tiez, ze okolo ostatnych horiacich busov v BA nie je taky rozruch ako okolo Solarisov, ktore by mali pri svojej variabilite najvacsiu sancu konkurovat Sorke ?

A mam dojem ze vyjadrenie zastupcov Solarisu tiez bolo vo velmi podobnom duchu ako moja uvaha...

Verte alebo nie... vitazom tendra bude SOR. A urcite bude uplne "transparentny" a "nezaujaty" ?
Reply on: Ámos #93939:
Héééj? Aj 06T bola tichá?
Reply on: Lubomir #93935:
OerliKon. A myslíš, že Oerlikon používal presne také stykače ako ČKD alebo si ich DPB vyrobí od A do Z?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.