Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
24hodinový lístok v Brne platí pre 2 osoby a 1 decko, ale len cez víkendy. 24hodinový lístok vo Viedni stojí 5 EUR, ale výhodnejšie sa javí zakúpiť si 8-tage-Wien karte ktorá stojí 24 EUR (pred zdražením 21,8) a platí 8 ľubovoľne vybraných dní po 24 hod. Tak je možné vo Viedni cestovať 24hodín za 3 EUR = 135 Sk.
Ad:Tatrovečka
Ta Tatra chudera je tam uz ako inventar - chytili ju zaplavy uz v marci-vlastne stale stoji na tom istom mieste, akoby sa s nou vobec nejazdilo-ktovie preco?...Hmmm...

Rada by som sa ta opytala na jednu vec-chalani mi na schodzi spominali, ze imhd ma ako clenku este jedno dievca-si to ty, o kom hovorili? 🙂 A ak ano, prides na septembrovu schodzu?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

#9387> Čísla za pomlčkou sú kontrolné čísla, ktoré boli zavedené v celej Európe kvôli počítačovému spracovaniu. Konkrétne pre rušne to funguje takto:
Každú párnu číslicu prenásobíš dvoma, nepárnu opíšeš, v takto vzniknutých číslach sčítaš všetky číslice a čo chýba do najbližšej desiatky, to je kontrolné číslo:
4 2 0 9 6 2
4+4+0+1+8+6+4 = 27, zostavaju 3
4 2 0 9 6 6
4+4+0+1+8+6+1+2 = 26, zostavaju 4
(Poznámka: celé "Európske" označenie hnacieho vozidla pozostáva z dvanástich číslic, 11+1 kontrolná. U nás sa však používa iba posledných 7. Na osobných a nákladných vozňoch však nájdeš všetkých 12.)
zdravim vsetkych po dlhsom case 🙂
prave som sa vratil z Vysokych Tatier, kde som stravil par dni...mal som aj trochu casu na povozenie sa elektrickami, takze napisem par dojmov 🙂
Stare krasne tatranske elektricky uz pomaly ale isto po vyse 30. rokoch odchadzaju na zasluzeny odpocinok...v prevadzke uz bola len jedna (ci stale ta ista neviem) suprava tychto nezabudnutelnych elektriciek (420.962-3 + 420.966-4....vie mi niekto povedat co znamenaju tie cisla za pomlckou?) jazdiaca na trati Tatr. Lomnica-St. Smokovec a aj to nie cely den, o cca 17.00 uz odchadza do Popradu... Vie niekto co sa stalo s ostatnymi? Este existuju a vypravuju sa obcas, alebo uz len tato suprava jazdi?

S novymi elektrickami prisla do Tatier uz doba moderna, aj ked moderne neznamena vzdy lepsie 😞 trochu mi pripominali niektore nase sci-fi, kde boli elektricky so zvacsenymi oknami - presne tak vyzeraju tie nove tatranske, v nizkopodlaznej casti su okna skoro odhora az dole 🙂 no uz je koniec stahovacim oknam ako tomu bolo v tych starych...v jednom clanku maju (malicke) otvaracie vetraky len 2(!!) okna (jedna elektricka sa sklada z dvoch clankov pre cestujucich a jedneho spojovacieho s vyzbrojou)...vozne su vybavene inf.systemom BUSE, pri kazdych dverach vnutri su dva (chrbtom k sebe obratene) vnutorne panely (take ake mame aj u nas), na ktorych sa zobrazuje cas a nasledujuca zastavka, pocas statia na zastavke je tam cas, sipka a konecna stanica. Na vonkajsich trvalo svieti konecna stanica. Hlasenie zastavok fungovalo v jednej z dvoch s ktorymi som sa viezol...gong je ako ten u nas, dalej to hlasi "Nasledujuca zastavka", to iste v nemcine aj v anglictine (Next stop), a nakoniec samotny nazov zastavky, hlasitost je uplne super. Pred St.Smokovcom to este oznamuje moznost prestupu do T.Lomnice, samozrejme tiez v troch jazykoch. Pri kazdych dverach su dva oznacovace listkov (od firmy Mikroelektronika), ich vyznam som zatial nepochopil 🙂 Dvere maju dopytove ovladanie. Miest na odkladanie batozin je zalostne malo, v nizkopodlaznej casti chybaju hlavne tie nad sedadlami 😞 😞 Vnutri su tie vozy dost tiche, iba vyzbroj trochu bzuci, nebolo pocut ziadne "piskanie"spod kolies pri jazde v zakrutach ako to pozname z tych starsich... No kedze som sa nimi viezol len dva krat nemozem ich hodnotit uplne do detailov - v niecom su samozrejme lepsie, ale v inom zase zaostavaju oproti predchadzajucim...

Bol som v Tatrach zrovna ked bolo 90. vyrocie zacatia uplnej prevadzky TEZ, no bohuzial velmi sa nevyznamenali...v sobotu 17.8. jazdila sice historicka suprava - Kometa (TEVD22)+TEVD16+TEVD12 a na stanici v starom smokovci predavali nejaky obrazovy material (pohladnice, kalendar...) ale o samotnej historii sa clovek vela nedozvedel 😞 ziadne, ani len strucne, informacne letaciky....knihu o historii TEZ maju sice v pocitaci, ale pre nedostatok penazi vyjde az nabuduci rok 😞

to je nateraz vsetko, mozno ma este nieco napadne, idem uz spat 🙂
Bobo: No hej, vsimol som si to. Ten web robi ta ista firma, co auparkacky web a tam je tiez link 🙂 Celkom to potesi ;->
deko a hroch - dik...teda len dodam ze v Brne je to skutocne 48 KC pre 1. a 2. pasmo...Ale aj tak, nic z mojho tripu do Brna nebude...asi az buduci mesiac...
d3k0: to je tazka otazka, ale naisto viem, ze je to riadna hniloba... a ti nestastnici v tom buse pocas niektorych noci aj spali... 🙂
Inac, na www.staremesto.sk v casti "Co nove na webe" je stranka "Cestovne poriadky MHD", na ktorej je link na www.iMHD.sk. Tie linky su uz snad vsade... 🙂
Z ktoreho DP je ten Ikarus a ake mal ev. c.?
d3k0, kami: ja som bol v tom ich ikaruse nazivo (kamarat je v sda, neodsudzujte ma za to :-D), je to riadny pruser. kupili ho za 60 tisic a nechali si ho opravit... ale radoval som sa ako male deco, lebo som sa prvykrat vyskytol na sedadle vodica... 🙂

ad pravda: fiiha, ze by sa uz aj media pridavali na stranu elektriciek do petrzky? no pekne, len tak dalej, xixi 🙂
Klimo: jazdili tam aj I280 - x907 a este nieco. x907 mal vlek nizsie pri zemi ako Schumacher. A videl som tam aj 3195. Ale potvrdzujem ze to TVM nezvladla a tak vsetci zasluzene nadavali na Anoviziu.

D3k0: SDA ma aj I280 (vraj vyradeny z DP) a aj doubledecker.

ad Praha: myslim ze v BB by sa tiez nieco na pozicanie naslo.
Neviem, ci to tu niekto spominal, ale SDA jazdi na kabrioletnom doubledeckerovi...
Ad. D3ko :
Myslím,že na prvej kolóne už patrí k dobrej výchove mať fotky z vášho webu za predným sklom,prípadne na nástenke na konečnej ... 🙂
ad. Z :
Mysleli sme rovnakú Tatru,len ja som už potom nemala čas chodiť po prístavnom moste,tak som každú druhú hodinu zavolala kamarátovi na 198-cke opýtať sa,ako to s Tatrou vyzerá,a práve na to kolo si ju tam nevšimol. Takže tak.
Pochybujem ze by to spravili, lebo to by potrebovali tolko nakradnych dielov, ze by si mohli rovno poskladat nove busy. Navyse tie busy by sa rozpadli este skor, ako by do Prahy dosli (teda pokial by isli po vlastnej osi...)
Keby ste do Prahy poslali nejake svoje 732 (ale natrvalo), oni by si ichv Hostivari zrekonstruovali tak, ze by ste si mysleli, ze sa jedna o rok stary autobus. Zase si nemyslite, Praha by sa o ne vedela postarat.
tr3mp #9346:
To je Devinska Nova Ves, urcite.

Spectre:
Presne tak, nech si uzije tych nasich B732, potom mi tu moze tvrdit ze su to dobre busy. A to iste plati o Sragore a Shithnise.
d3k0> Ponúkni Martinovi do Prahy nejakú našu B732 a potom sa môžme baviť o tom, čo to je v skutočnosti hrdza 🙂
tulenique: To mi Peto Pankrac v SMS nenapisal 😞

Podla mna ma www.dpmz.sk pekny design, dobru mapu a vobec celkovo je ta stranka na dobrej urovni (ale nie vybornej). A je tam aj maly anglicky pokec. No a www.dpmk.sk je teraz na adrese http://www.cassovia.sk/dpmk/. Ani to neberte ako stazovanie, ved napokon iMHD to len pomaha, ale podla mna je dost zle, ked jedine aktualne informacie o prevadzke MHD v mimoriadnych situaciach v BA musia zistovat ludia, ktori v DPB ani nepracuju, pretoze na www.dpb.sk jednoducho nic okrem linku na www.bratislava.sk nebolo...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.