Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: bwd #92675:
Inak, ako to bolo vtedy v BA riesene? Dualny rozchod? Alebo to slo niekde inde ako "normalna" elektricka?
Reply on: Jezo #92663:
Ono je to fajn projekt.. mna by len zaujimalo kde to ma koncit? V Petrzalke? Alebo by to slo az do mesta? Navyse, Petrzalka mala proti trati Wolfsthal - Bratislava vyhrady.. takze pochybujem ze sa to podari, ale ak ano tak by to bolo super 🙂
Dnes trať Viedeň - Wolfsthal funguje aj ako viedenská predmestská linka.

Okolo roku 2013 by mala trať cez Kittsee a Parndorf spojiť letiská Viedeň-Schwechat a Bratislava - dovtedy by mala byť zrekonštruovaná trať Götzendorf - Fischamend a vybudovaná prepojovacia trať Bratislava ÚNS - letisko M. R. Štefánika - Ivanka pri Dunaji.
Reply on: Andy #92679:

O tom nič neviem. Odkiaľ to máš? 🙂
Reply on: fobust #92673:
Badner Bahn mimo mesta nejde náhodou pod 1000V?
Reply on: bwd #92675:

Hej ale netrebalo prestupovať, nakoľko vtedajšie osobné vozne používané na tejto trati boli ľahkej konštrukcie. Menili sa iba lokomotívy. A to ihneď dvakrát. Dnes by ťa s takými vozňami na trať ÖBB už nepustili, však to nespĺňa žiadne súčasné parametre. Viem si predstaviť moderné, nízkopodlažné duálne ĽAHKÉ železničné vozidlo článkové dĺžky do 40 metrov so šírkou 2,5 metra ktoré by mohlo premávať z centra mesta do centra mesta. Ale bolo by sakra drahé. Vo Viedni by išlo po tratiach WLB, tam väčší problém nevidím. V Bratislave by išlo ako som popísal, alebo inou trasou, v meste by sa dala obnoviť pôvodná slučka okolo Reduty, nevidím s tým problém, ani s mostom - len treba pri jeho rekonštrukcii na to vopred myslieť. Napojenie na most nevidím ako problém. Spojenie centrum - centrum "električkou" teda možné je, až na to že by sa nejednalo o električku, ale ľahké duálne železničné vozidlo. Teda mohla by to byť teoreticky aj električky, za predpokladu že trasa S7 sa úpraví napr. zmenou napájacieho systému a pod. 🙂
Reply on: fobust #92676:
De sa pôvodná trať zastavala? Iba ak vo Wolfsthali.
Reply on: bwd #92674:

Viem kadial trasa viedla a myslím že napojenie na most predstavuje najmenší problém. Ono je skôr sci-fi predstava že z Viedenskej cesty pošlú IGK preč a bude znovu ako električková s otvoreným zvrškom. Ďalej si neviem predstaviť ako by sa to malo trasovať, akonáhle do príde pod most, tak jedine ďalej, mostom ponad diaľnicu a potom alebo spraviť zachádzku do ŽST Petržalka alebo to rovno poslať na Berg, kde by sa to napojilo na pôvodnú trať. Pôvodná trať sa kompletne zastavala a vyžadovala by si rozsiahle asanácie budov, mostných objektov a pod...
Reply on: fobust #92673:
Aj Preßburger Bahn bola v mestách električková
(600V vo Viedni a 550V v Bratislave). Medzi Schwechat a Kittsee
bola trať železničná (15kV).
Reply on: fobust #92669:
"...obnovenie trasy presne po pôvodnom násype ve¾a colnice Berg..."

Pôvodná trasa viedla z Wolfsthalu do obce Berg, kde mala
zastávku, odtia¾ okolo Matadorky (pozostatky ko¾ajišťa sú tam
dodnes vidieť) a približne tam, kde je dnes ŽST bola zastávka
Kittsee (Kopèany, Köpcsény). Odtia¾ potom smerovala
severozápadným oblúkom okolo starej Engerau cez Aupark do stanice Engerau a potom k Mostu Františka Jozefa do Preßburgu.

To znamená, že nie je žiadny problém pôvodnú trasu obnoviť, jedine napojenie na most by muselo byť riešené inak.
Reply on: Jezo #92672:

Áno, Badner Bahn je električka jazdiaca mimo územie mesta. Ale je to obyčajná električka, napájaná 600 V bez železničného zabezpečovacieho zariadenia.
Som teraz pozeral, a je to sprava CTK. A v spravach o 12tej to hovorili v radiu Viva ako prvu spravu. Takze je mozne, ze to preberu aj dalsie media.

S tymto ma napadlo. Ako je napajana Badenbahn? Cela trasa 600V?
Reply on: Mike #92670:

To bola novoročná šotoakcia? 🙂 Akože som o nej nevedel?
Reply on: bwd #92668:
Jáj sry, vtedy som bol mimo Ba diskusiu som nesledoval. Ja som myslel 31.12.2007 19.02 #92612 to daval fobust.

Re #92669 fobust: Mi to nespomínaj, 31.12 sme si to celé prešli od Vlčindolu cez hranicu po násype/vedľa neho až do Kopčan.
Reply on: Mike #92667:

Myslím že väčší problém ako problém technický je problém politický. Totiž pozemky ktorými by viedla trasa "viedenskej električky" radšej predajú investorom a developerom aby tam stavali obludy. A úplne scifi je obnovenie trasy presne po pôvodnom násype veľa colnice Berg, mostom nad diaľnicou, cez Sad Janka Kráľa (po Viedenskej ceste) okolo AuCafé s napojením na starý most. To by bolo skutočné sci-fi.
Reply on: Mike #92664:
"To dával fobust link na Rakúsku stránku ktorá prvý krát písala o predĺžení Badenskej električky do BA."

Nebol som to náhodou ja? ?
28.12.2007 13.48 #92496
http://tinyurl.com/28yfle
Reply on: fobust #92665:
Technicky predstaviteľné, možné, avšak finančne dosť náročné a hlavne v našich podmienkach veľké sci-fi.
To aj ja môžem napísať že v roku 2020 už bude okolo Bratislavy 0tý okruh, a v roku 2050 budeme mať metro v definitívnej podobe dvoch trás ako je to v ÚP. ?
Reply on: Mike #92664:
Však ten rakúsky článok mal dátum 27.12.2007, tak to nebol žart. 😃
Reply on: Mike #92664:

Pravda zasa zaspala. Alebo to niekto naozaj myslí vážne. V tom prípade si však pletie pojmy električka a prímestská železnica. Asi sa sníva o akýchsi kočkopsoch ktoré sú schopné jazdiť na 600 V js a 15 kV 16 2/3 Hz. V Bratislave to zrejme budú chcieť ukončiť na ŽST Petržalka, avšak keď to bude schopné jazdiť na 600 V js (kvôli tomu že to chcú ťahať po tratiach WLB z centra mesta), tak by mohli rovno spraviť koľajovú splietku dvoch rozchodov a točiť to po starej trase okolo reduty. Starý most bude niesť trať o dvoch rozchodoch. Nevidím v tom problém. Len aby sa na to pri rekonštrukcii myslelo, aby bol jasný profil vozidla, etc... Technicky je to možné, ale nebude to električka ako ju poznáme v BA alebo na WLB.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement