"Badner Bahn je v 100%-tnom vlastníctve ÖBB, takže to si brúsia zuby vlastne ÖBB"
Volovina. 'Badner Bahn' (teraz sa volá 'Wiener Lokalbahn') je samostatná súkromná spoločnosť, ktorá má s ÖBB spoločné len to, že je s ňou zružená vo VOR.
Viem. Vlaky do Kittsee stoja takmer toľko isto, čo so SlovakLines do Wolfsthalu. Druhá vec je, že DPB by bol zrejme úplne sprostý, keby premával do Rakúska za polovicu a menej z ceny konkurencie.
Ano vlaky tam chodia - ale vies kolko stoji vlak do Kitssee? A do Rajky dopyt asi bude ked sa tam planuje niekolko novych vlakov (su aj v GVD avsak len s poznamkou "ide od dna vyhlasenia")
Keďže sa jedná o medzinárodnú linku, tak licenciu by malo vydať MDPaT. Ak ma pamäť neklame, tak stačí len licencia od slovenského ministerstva, akurát tá linka nebude môcť brávať vnútroštátnych cestujúcich.
Myslíš niečo takéto?:
VOR = BID
400 = 901
688 = 902
599 = 100+101
....
Re #92495 bwd: Ak majú obyvatelia Kittsee problém so vzdialenosťou svojho domova od železničnej stanice, nech sa obrátia na miestneho starostu, resp. VOR, aby im zabezpečil nadväžnú vnútroobecnú linku. Nie je povinnosťou DPB riešiť prepravné potreby zahraničnej obce.
A čo sa týka ceny cestovného, myslím že pre občana Rakúska to zas až toľko veľa nie je. Neviem či by skákal od radosti, keby (síce len za 0,5€) mu chodili popred dom také skvosty, aké som na L80 dnes videl (3021, 3635...)
Nevidím problém v tom, keby na trase Wolfsthal-Bratislava jazdili aj OEBB, aj DPB..
Cestovat s OBB by mohli hlavne tí ľudia, ktorí iduú do Wien, alebo na letisko Schwechat..
Linka DPB by zas bola hlavne pre tých, ktorí by z Wolfsthalu dochádzali za prácou/zábavou do BA..
Práve preto som povedal, že tá linka DPB by mala byť rovnaká ako všetky ostatné linky DPB v meste.. Rovnaká tarifa, nástup všetkými dverami atď.. teda mala by byť normálnou mestskou linkou, nie regionálnou, lebo v tom prípade bude úplne zbytočná a nezmyselná..
Myslel som to prave tak, ze sice tam jazdi SAD, ale za mastnu tarifu. Keby slo predlzit linku MHD za hranice podla tarify MHD (hoci mierne zvysenej, ale nie az takej mastnej ako SAD alebo zeleznice), prilakalo by to skutocne vela ludi.
"Nie je prave toto dovodom, ze tam este nic nejazdi?"
Čoby nejazdilo? Jazdí predsa ÖBB a nemá s tým žiadne problémy. Navyše, už aj Badner Bahn si brúsi zuby na linku Wolfsthal - Bratislava, ale železničnú, ako sa píše v dnešnom článku der Kurier: http://tinyurl.com/28yfle
A na www.boris.dobak.eu/schengen som doplnil pohľad na Preßburgerstraße z Kittsee.
"Do Kittsee aj do Rajky chodia vlaky... ...tak načo zavádzať ďalšie?"
To je síce pravda, že do Kittsee jazdia vlaky, ale železničná stanica je pomaly tak ďaleko od hlavného námestia v Kittsee, ako by bola prípadná trasa predĺženej L80. Nehovoriac už o premrštenej cene cestovného lístka.
obyvatel Stupavy moze sadnut na SADisticku linku na jednom konci a vystupit na druhom (a Stupava nie je ziadna mala obec, celu ju prejst moze trvat aj hodinku...) - to nie je vnutromestska hromadna doprava??? ako k tomu pridu obyvatelia Stupavy ze im take nieco dotuje VUC a Bratislave nikto, len ich podielove dane, alebo napriklad jedna z najvyssich dani z nehnutelnosti - dan z nehnutelnosti je totiz prave to co aspon zcasti kompenzuje tuto nepravost v dotovani hromadnej dopravy a udrzby ciest...
nie je to to iste??? L37 nie je to iste, ako linka Stupava - Bratislava asi preto, ze Stupava nie je mestska cast Bratislavy, to mas pravdu... presne tak, jediny rozdiel je ze co je a co nie je na uzemi mesta - teda cisto ADMINISTRATIVNY, BYROKRATICKY rozdiel... dalsi rozdiel je v tom ze jedno konci pod novym mostom a druhe na ASMN... to je naozaj uzasny rozdiel... no L37 ma trochu viac zastavok a inu tarifu - proste vsetko zasadne, systemove rozdiely ? mna len zaraza, ze ako je mozne, ze ludia zo Zahorskej Bystrice mozu pouzit aj SAD na linke Stupava - Bratislava, ako si toto vysvetlujes? a ako na to pridu napriklad obyvatelia Petrzalky, ze taku moznost nemaju... alebo Devina, alebo Cunova...
Eripmav ma pravdu... JE to to iste... rozdiel je len v charaktere a raze liniek... (tie primestske su logicky expresnejsie)
Re #92491 Papyr:
Akoze nema? Bratislavsky kraj nie je Bratislavsky?
Ci chcel by si mat kraj ktory by bol totozny z hranicami BA? to je co za kravinu? Pozri si najprv statistiky o dochadzke a zistis ze obce okresov SC,MA a PK maju takmer 100% dochadzku do BA...
Naco by nam bol taky mini kraj?
Na und? Primestsku dopravu nemozeme preskocit, ak sa bavime o dopravnej obsluznosti nejakeho uzemia. Skoda, ze mesto Bratislava nema svoj kraj a svoju ID tak, ako ma Praha, to by nikomu z vas neprislo cudne, ze linka de facto MHD prekracuje hranice kraja.
810zssk