Električky sa majú vrátiť do ulíc centra Londýna po prvý krát po päťdesiatich rokoch. Na stavbu sa ráta s rozpočtom 500 miliónov libier. Londýnsky starosta Ken Livingstone dal zelenú dvom tratiam. „The West London Tram“ bude jazdiť po západnom Londýne, vynaloží sa na ňu 200 mil. Ł. a má byť dokončená do roku 2009. „The River Cross Tram“ za 300 mil. Ł bude križovať mesto zo Severu na Juh a prevádzka by sa mala začať v roku 2011.
122 miliónov cestujúcich
Očakáva sa, že električky odvezú 122 miliónov cestujúcich každoročne. Je to návrat tohto typu dopravy do ulíc centra mesta po prvý krát od Júla 1952. Na financovanie sa použijú súkromné aj verejné prostriedky a cieľom stavby má byť zníženie dopravných zápch, zatraktívnenie hromadnej dopravy a obnovenie mestských častí v hlavnom meste. Električky sú súčasťou 560 mil. Ł balíka určeného k inovácii hromadnej dopravy z dôvodu vyšších nárokov na prepravu.
Rýchlejšia doprava
Starosta dúfa že cestujúci presadnú zo svojich áut na električku a chce zopakovať úspech, aký dosiahla „Croydon Tramlink“ na južnom okraji Londýna. Povedal, že električky budú rýchlejšie a spoľahlivejšie v týchto častiach mesta, ktoré trpia dopravnými zápchami. Bude rokovať z vládou, aby dosiahli čo najrýchlejšieho dokončenia stavby. Súčasťou balíka na inováciu hromadnej dopravy sú aj dve autobusové linky, ktoré majú byť sprevádzkované v rokoch 2006 a 2008.
Ludom treba ukazat, ze vsade na svete sa k elektricke vracaju, iba u nas sa vdaka Kovalcikovi, Lunackovi, Moravcikovi a im podobnym hovori o metre a elektricka chatra (ako cela MHD).
------------
J: aj toto by sa mal Lubo Roman dozvediet, samozrejme, potom neuvadzat konkretne mena.
#9190> Bol som v Londýne a viem, ako to tam funguje. A viem tiež, že v celom Londýne zrušili električky a zostali im len spomienky a pár exponátov v dopravnom múzeu pri Covent Garden.
Električka v dokoch (DLR - Docklands Light Railway) bola otvorená v roku 1987 ako novostavba. Okrem toho majú električky v Croydone, tie začali v roku 2000 (http://www.londontransport.co.uk).
#9190> Bol som v Londýne a viem ako to tam funguje. A viem tiež, že v celom Londýne zrušili električky a zostali im len spomienky a pár exponátov v dopravnom múzeu pri Covent Garden.
Električka v dokoch (DLR - Docklands Light Railway) bola otvorená v roku 1987 ako novostavba. Okrem toho majú električky v Croydone, tie začali v roku 2000 (http://www.londontransport.co.uk).
CeCo: no to je vzdy diskutabilne. Myslim, ze je vzdy lepsie sa "ucit" od toho, ktory toho dosiahol viac. A treba rozlisovat - model financovania sa moze "okukavat" na inom mieste ako technicke riesenie a podobne.
Kazdopadne, pokial si chcete brat vzory z nejakych miest, hladajte nieco, co nema metro, pocet obyvatelov cca 500 000, El/Bus, ziadne rychlodrahy ani integrovane dopravy, prilev penazi ako u nas /takze vyber sa stale zuzuje/ a dopr situaciu cez 4/5 mostov... takze zelam vela stastia...
Co ja viem, mozno je to kvoli niektorym tratiam, ktore inak nie su pristupne (napr. usek trate medzi Racou a Krasnanmi, maly usek medzi Vajnorskou a Starou Vajnorskou)...
Uz mi to dlhsie vrta v hlave preco ma nakolajovacia cata v bratislave ako dopravny prostriedok Land Rover. Existuje na to nejaky objektivny dovod, alebo je to len a len preto ze niekto si chcel vyskusat soferovat Land Rover?
nemyslim si, ze treba davat len velke a koncepcne navrhy. Teraz ked si elinu zacina osvojovat aj Roman je to ine, ale keby bolo vsetko podla Metra a.s.
Tak ako sa male veci daju realizovat rychlejsie a bez nejakych nakladov, velke veci su dlhodobe.
Zivot sa sklada z drobnosti ...
V mojich spomienkach su socialisticke autobusy spinave, smradlave a hlavne derave - ci uz podlahy, alebo zatekajuce strechy. Akurat tie autobusy nestihali tak zhrdzaviet ako dnes.
J: Tak Most Kosicka bol povodne dimenzovany pre metro a teraz uz neunesie ani elinu... Bravo, Metro, a.s. A co sa tyka Lafranconi, podla mna je to uplna blbost tahat po dialnicnom moste elektricku. Nema sa tam kde zmestit...
Ľudia vy za všetkým hľadáte len podvod. Boli ste v Londýne, viete presne ako to tam funguje? VUC má teraz dosť problémy s preberaním škôl a zdravotníckych zariadení a ešte nevedia čo ich to bude stáť, ale uvažujú, že by neskôr dotovali DPB kedže vozí obyv. celého BSK
Andrej (Anndy008):nemôžeš chcieť aby ti ang. fa. kt, investuje v Londíne a v BA zaplatila cestu do nemecka to snáď chápeš.
Martin Fundárek:elinu zrušili v centre ale nie na okraji. Do londínskych dokov ide metro ďaľej elina. Teraz sa rozhodli, že to budú ťahať do centra resp. že aj v cemtre bude elina. Majú prachy zaplatiť si najlepších odborníkov. Choď sa pozreť na naše trate a to sme elinu nezrušili.
No tiez si myslim, ze existuju aj lepsie miesta ako londyn - ved je dost nemeckych miest, kde premavaju kockopsy - tak tam by sa mali ist ludia skor pozriet.
Skor to vyzera tak, ze tie eliny budu iba zastieraci manevere na vylet do londyna.
Chlapci chyba mi tu take nieco, ako grafikon, aby som vedel ktore poradie kedy ide. Ja teraz napriklad potrebujem vediet ako dnes premava 3/4, ale neviem to tu najst.
Dik.
Kokos... L. Roman - ;)) Pri tom mene sa vzdy uprimne usmejem. Inak zlaty clovek je to, mne je sympaticky, len tie jeho plany... No sak ale drzim mu palce, len zatial VUC nespravilo ani makke "f".
No takže dnes som bol za Ľ. Romanom a dal som mu ten projekt s tou elinou namiesto metra aj dlhodobý rozvoj eliny v BA.
Takže najprv antimetro. Dnes stým akurát išiel za primátorom a elinu do Petržalky chcú dať na rokovanie mestského zastupiteľstva lebo ževraj je nejaký investor, ktorý by chcel investovať na elinu 300-500 mil. USD na dlhodobý úver, kde je predpoklad, že by to mesto bolo schopné splácať. Samozrejme že to bude na rozchode 1435 - určite! (Asi som potešil pár ľudí ) Pretože s napojením nosného systému (či už to bude metro, elina alebo VAL) na železnicu sa počíta tak, či tak.
Dlhodobý rozvoj eliny: S mostom Košická sa počítať nedá, neuniesol by to, nie je na to projektovaný. Využitie Starého mosta sa mu veľmi ľúbilo, lebo zrekonštruovať ho treba tak, či tak. A veľmi sa mu ľúbila vetva cez most La Franconi aj keď tá odbočka na Slávičie je zbytočná. A taktiež elina sa musí ťahať z Rače do Svätého Jura lebo sa tým otvorí zóna na rozvoj bytovej zástavby. Tvrdí, že metro pre mesto, ktoré má menej ako 1mil. obyvateľov je nezmysel. Ide poslať dvoch ľudí do Londýnskych dokov odkiaľ chodí elina do okolia resp. predmestia Londýna, aby sa pozreli na ich riešenia keďže je tam silná zástavba je to hodené na kaskády. Mala by to zaplatiť fa, ktorá investuje v zóne Pribinova.
Hovorili sme dosť dlho a nedá sa to sem všetko, tak ak by vás zaújmali ako chce riešiť nejaké veci tak sa spýtajte - určite odpoviem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Juro