Aj u nás máme také,źe keď prejde elina zostane výhybka tak akosi ju prehodil a ďalšú si ju musí znova prehodiť.
Všetky vúhybky sú elektrizované iba na konečnej "Štadión Lokomotívy"
Papyr: elektrickove vyhybky u nas nemaju "default" smery. Ked si niekto prehodi vyhybku tak potom tak aj zostane a dalsi si ju musi prehodit ked ide inym smerom...
vynimocne vam pisem z mojho rodneho Presova :-))) Ad zberace elektriciek: ako sa vlastne ovladaju vyhybky elektriciek v BA? Nie som si isty, ako je to v Prahe, ale myslim, ze tam to nemaju cez vedenie, ale ze senzor je umiestneny v zemi. Ale to si iba myslim, tak aby som zase nekecal.
Ale kazdopadne, z toho, co ste pisali, sa mi zda (zase, mozno som zle pochopil) ze elektrickove vyhybky v BA maju mechanizmus nastavovania podobny ako trolejbusove vyhybky v PO: jeden smer je prednastaveny ako "priechodny", ("default" :-))) a ked chce ist v tom smere, nemusi urobit nic. Druhy smer je "zaverny", a ked chce ist do toho smeru, musi si vyhybku prehodit a po jeho prejazde sa vyhybka vrati do default smeru. Mate to tak?
V Prahe neexistuje default smer, proste elektricka ide, sofer vidi, ze ma hroty do blbeho smeru (signalizuje mu to navestidlo, bud na nom je | alebo > alebo
tulenIQue> To by bolo asi najlepšie, pretože približne v miestach Radošinského naivného divadla sa trať na Filiálke zužuje na 4 alebo 5 koľají. Keby to bolo pod zemou, hore by mohla byť veľká prestupná stanica na MHD. Navyše by sa to dalo spojiť s podchodom na Trnavskom mýte, takže by nebol problém dostať sa na električku, ktorou je to do centra len 10 minút. Ale ako vidíme, naši "inžinieri" neboli schopní spojiť podchod ani s tržnicou, takže ktovie ako by to dopadlo, keby sa zrealizoval náš filiálny sen...
No citanie fora mi prinieslo nejake nove poznatky, a urcite aj hodne zisku sprivatizovanemu telecomu, bol som totiz stale on-line.
No a tak sa pytam vo fore bola zmienka o trolejbusovom "vlaku" Tr12, cize dvoch spriahnutych Tr9? Ako bola smerovo riadena ta zadna Tr9ka???
Ked si predstavim zeleznicnu (a nebodaj aj autobusovu) stanicu na Filialke, tak som od blazenosti cely bez seba.....ale to je skutocne len ruzovy sen. Inak viete si predstavit taku zeleznicnu stanicu Filialka riesenu ako je Wien Mitte (je cela pod zemou) ? to by bolo......
TeBeCe + d3k0 > Preboha, vysokoškoláci, toto Vás na FEI neučili! To je jednoducho sprostý čítač, ktorý sa dá urobiť zo zopár integráčov. Princíp bude asi taký, že pri prechode lišty cez senzor jedna si to pripočíta +1, cez druhý senzor -1 a keď tam je 0, tak výhybku odblokuje.
D3ko: Plny suhlas, ale magistrat si mysli, ze predmestsku dopravu je lepsie ukoncit na Predmesti, kde sa aj planoval prestup na metro. Staci sa pozriet do vlakov prichadzajucich od Trnavy, alebo Galanty. Minimalne 70 % cestujucich pokracuje na Hlavnu stanicu, tak preco ich chce nejaky magorko voziaci sa do prace autom nutit vystupovat na kraji mesta a prestupovat na MHD, ked by sa mohli vlakom dostat az skoro do centra. Maloktore mesto v Europe ma taku nepodarenu dopravnu politiku ako Blava. Mali sme tu krasnu trat cez centrum, ktoru sme si zrusili a teraz si tlacime do hlavy kaleraby o Matrametre. Ale to som tu uz niekedy pisal. Nech zije gumokolesova lobby.
Ja si stále myslím, že keby sa na Filiálke urobila koncová stanica a dobre by sa vyriešila okolitá doprava, mohla by to byť najlepšia stanica v Bratislave.
Meno (nick): Na filialku uz vlaky nechodia, jazdi sa tam lena ako posun z Predmestia. O Filialke ako koncovej stanici predmestskej dopravy sa hovori uz strasne dlho. Zeleznica by to chcela, ale nema peniaze. Mesto to nechce, lebo ma zalusk na lukrativne pozemky v strede mesta a tvrdi, ze vraj obcanom to nevyhovuje, ze musia chodit z Tehelneho pola na Februarku cez nadchod a pod.
TeBeCe> No aj ja som v piatok spôsobil strašný výraz vodičovi a dielenským pracovníkom, keď som fotil pokazený Ik280... Ešte po mne aj kričali, ale keďže to bolo na Hlavnej stanici, tak som sa tváril ako nejaký cudzinec, ktorý im nerozumie
Meno (nick): > K2S máme 9, ďalšie dve by mali v apríli (alebo ak všetko dobre pôjde aj koncom marca) odísť na modernizáciu do Šumperka. Na to aby spadli palice niekedy stačí prejsť aj 5 km/h rýchlosťou cez Trnavské mýto smerom na Miletičku, ale aj naopak. Je tam skutočne dobré vedenie... My sme pre zmenu po pohľade na ožratého chlapíka v Ik412 zistili, komu sú naozaj určené tieto autobusy. Taký opilec sa v nich nemusí ťažkopádne driapať po schodoch, stačí mu aj ten jeden z obrubníka do autobusu, lebo aj s tým má značné problémy...
tulenIQue> Blahoželám k prečítaniu celého fóra. To chcelo teda riadnu dávku vytrvalosti (a času) :))) Kdesi medzi historickými verziami týchto stránok nájdeš ešte staršie diskusné fórum, ale tých príspevkov tam je oveľa menej - tuším 80.
TeBeCe> Počítadlo na blokovanie výhybiek? To sa mi dajako nezdá... To by muselo mať detekciu, či ide 2xT3 alebo niečo iné.
tulenique: podla mna T3ky neodblokuju vyhybku prednym zberacom, ale tiez az zadnym...mozno je tam nejake pocitadlo ze kolko zberacov tu vyhybku zablokovalo alebo co....
tebece: ja viem ze T3 musi mat obidva zberace vztycene, akurat mi nie je jasne preco vyhybky funguju so vztycenimi prednymi zberacmi (T3, K2), ale T6 musia mat vztyceny zberac zadny.....
inak prave som docital cele forum od jeho vzniku.....dostal som mnoho odpovedi....
tulenique: T3 musia jazdit na obidva zberace lebo nemaju v kuplovackach vysokonapatove prepojenie tak ako je tomu pri T6, T3S... A pochybujem ze by sa niekomu chcelo menit tie snimace
a este nieco:
robil som zadanie pre katedru casi strojov a nahodu som v autocade nasiel, co som asi pred rokom len tak zo srandy kreslil - osesmnapravovu elinu pre blavu. hodila by sa medzi clanky - scifi(nerealizovane vozidla). ide o skutocne VELOKAPACITNE vozidlo sirky 2500 mm, dlzky 30 020mm, so vzdialenostou otocnych capov 7 400(!!!)mm. ak mate o nu zaujem, napiste. ked sa na nu pozrem dnes, tak par veci je uplne zle vymyslenych(napr.:vyska od temena kolajnice iba 200mm - to by u nas daleko nedosla, takisto podvozky by trebalo urobit, ale vychadzal som z KT8D5N-ky). taktiez som nasiel tie moje 50 metrove vytvory, ktore vsak neboli tak detailne spracovane ako hore uvedena haluz. HEHE.
cafte, dlhsie som tu nebol.
UFO:
13.3. si pisal ze z mudrej literatury vies, ze obsaditelnost KT4 je iba o sest ludi viac ako T6A5.
Z ktorej (???) literatury - mal by som o nu zaujem. napis.
Zadny pantograf:
uz sa mi stalo aj to, ze suprava T6A5 musela pri TESCU cuvat lebo vyhybku to prehodilo (vlastne neprehodilo) tesne pred elinou a ubohy vodic vidiac zelenu si to nevsimol. potom sme cuvali asi sedem metrov HAHA! cize podla mna by to nebola tragedia, ak by jazdili na predny zberac. ved nakoniec ak supravy T3 vyhybku odblokuju uz prvym zberacom, tak preco by to T6A5 nemohli (zeby kvoli tomu, ze maju vzdialenost otocnych capov 6700mm miesto 6400mm a su tym dlhsie?)
JURO:
k tej zastavke pri figare. ak by tu mali chodit osobaky, tak to potrebuje uplnu rekonstrukciu. ved v poslednom case tu nevidim ani tie vlaky co vozia muku(je tu aj mlyn). sice sem tam z okna spatrim vlacik, ale este pred rokom ich tu bolo viac(alebo sa mi to zda?)
K2S:
nemame ich nahodou uz 11, ci 12???, alebo to sa mi zda?
VLADIMIR:
profesionalom (a hlavne takym, ktory aj cez novucicke "vysokorychlostne" vyhybky jazdia max. 30kmh) palice nepadaju, tak naco tie stakovaky mame, neviem. snad teraz budu niektory vodici jazdit na urcitych usekoch rychlejsie, ked budu mat istotu, ze sa im palice (viem, je to neprofesionalne nazvane) po vypadnuti stiahnu. nebudu sa bat, ze strhnu vedenie. len aby to zle nedopadlo...
ALL:
neveiem, ci to patri na stranku, ale videl som toto:
isiel som linkou 6, elina 77xx(nepamatam si presne, ale bol to zadny vozen). na SNPcku jeden chlapik, co sedel tak, ze isiel uz uz padnut hodil kraaaasnu gr..u. zaujimalo by ma, kto to potom upratuje???
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dubo
Všetky vúhybky sú elektrizované iba na konečnej "Štadión Lokomotívy"