Re #91542 Martin Fundárek: Ja som sa už na novú BID od marca 2008 tak tešil, som VEĽMI SKLAMANÝ. ? Vie mi niekto vysvetliť, prečo sa v tomto našom štáte úžasnom tak často nedá nič stihnúť načas? ?
Vie niekto, ČO KONKRÉTNE ZAPRÍČINILO, že nová BID od marca 2008 nebude? Ak sa mýlim, opravte alebo doplňte ma prosím:
1; Prvý termín na spustenie novej BID bol september 2006
2; Preložilo sa to na september 2007
3; To sa preložilo na marec 2008, ktorému som vďaka schválenej Koncepcii BID z apríla 2007 hneď uveril...
Prečo v Česku už dlhšie majú hneď niekoľko integrovaných dopravných systémov (z toho Prahu a Brno dobre rozvinuté) a my len také chabé pokusy?
PS 1: ŽST UNS, ŽST Petržalka a ŽST Rusovce budú zaintegrované len tak ako doteraz alebo nebudú zaintegrované vôbec? Tam nepôjde napr. R80 alebo R90?
PS 2: Vie mi niekto v krátkosti objasniť, či aj Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém (RIDS) a Košický integrovaný dopravný systém (KIDS) majú spravenú (alebo chystá sa) nejaká taká Koncecpia, akú má BID? Alebo tam úplne zaspali a vyzerá to podobne ako terajšia BID?
V stredu cez obednú pauzu som si skočil na frontopice, že sa pozriem do rozpočtu, či tam náhodou (na rozdiel od PDF na nete) nie sú vysvetlené skratky z kapitoly Dopravný podnik (VIP, SZNR, hviezdička). Automaticky som zašiel do ľavej kancelárie, kam patrí doprava. "Návrh rozpočtúúú? O tom nič nevieme... To už je?" Tak som skúsil oproti. "Nó, niekde sme to tu mali... kde to len môže byť... dievčatá, nezaložili ste to niekde??? Ahá, ono to asi bude v materiáli pre radu, ktorý študuje tamtá pani..." Keďže neštudovala rozpočet, požičal som si ho od nej a vrátil som sa na "Dopravu". "VIP? Neviem. SZNR? Neviem. Hviezdička? Netuším. Skúste zavolať na klapku xxx, tí majú na starosti dopravu." Klapka XXX: "VIP? Neviem. Hviezdička? Netuším. SZNR? To kde je?" Ja na to, že "SZNR - Dopravné prostriedky." "Jáj, vy myslíte dopravný podnik? Tak to musíte zavolať na klapku yyy." Na klapke YYY mi konečne vysvetlili, čo to je SZNR (pozri #91543), ale k VIP a hviezdičke nič. "Viete, ten návrh predkladal dopravný podnik, tak asi oni tam mali nejaké poznámky."
Ale to ewte neznamená, že v linku môže byť chyba, keďže rozpočet vyrábal Cílek osobne, tak mohlo dôjsť ku chybe pri prepise. Nevravím, že došlo, ale teoreticky to možné je. Alebo ako Andy povedal, je to na 3 roky dopredu.
Pár zaujímavostí zo stredajšej diskusie o plánovaní a doprave:
Cílkovým snom je metro. Tvrdí, že električka do Petržalky nie je dočasná a bude fungovať aj po postavení železničného spojenia.
Už v úvode sa mu podarilo vyvolať u niektorých divákov smiech, keď po tom, ako básnil o tom, ako mesto preferuje električky a podporuje budovanie bus pruhov, pridal čerešničku v podobe plánu na razantnú obnovu vozidlového parku DPB. Po pár rýpavých otázkach, za čo, sme sa dozvedeli, že DPB vozidlá nemusí kupovať, ale si ich môže prenajať. Bezočivo tvrdil, že na nákup nových autobusov je v rozpočte 500 miliónov a 200 na električky a 100 na trolejbusy je navyše, hoci v návrhu rozpočtu je na všetky dopravné prostriedky po 200 mil. na roky 2008 a 2009, 100 mil. na rok 2010 a zhasla fajka. (http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11015967)
Cieľom zadrôtovania otočky na Molecovej je, aby mohli na Dlhých dieloch premávať normálne trolejbusy, pretože konečne Cílek priznal, že časté štartovanie pomocného pohonu spôsobuje technické problémy. Kde DPB trolejbusy vezme, keď nestačia ani na súčasnú výpravu 201, 202 a 212, sme sa nedozvedeli.
Zlatým klincom programu bola reakcia Kratochvílovej na otázku z publika, či a ako bude oblasť Landererovej a okolia, kde je už v plnom prúde mohutná výstavba, napojená hromadnou dopravou na centrum. Odpovedala totiž v tom zmysle, že čo chceme, veď križovatky sú už postavené tak, že ich nebude treba prerábať. Pifko sa nezdržal komentára, že to bolo typickou ukážkou myslenia na magistráte – ak sa povie „doprava“, automaticky rozmýšľajú o IAD.
Ale veď p. Cílek Vám povedal na diskusii že on na autobusy vyčlenil 500 miliónov a on robil rozpočet, takže mu môžete volať, faxovať, mailovať, bliakať, že v zverejnenom dokumente je iba 200, teda niekde tam majú chybu v komunikácií. ? ?
Záhradník: Na jeseň budúceho roku chceme zakúpiť niekoľko desiatok veľkokapacitných kĺbových vozidiel... Na cestách hlavného mesta by malo pribudnúť aj niekoľko klasických kratších dvanásťmetrových autobusov...
To by som rád vedel, za čo. V návrhu rozpočtu mesta je na nákup vozidiel len 200 miliónov (v položke "SZNR - Dopravné prostriedky"; skratka SZNR vraj znamená "Stroje a zariadenia nezaradené v rozpočte", ako som sa na magistráte - po dlhom pátraní - dozvedel).
Záhradník tvrdí, že v novom roku bude cestovanie mestskou hromadnou dopravou teoreticky lacnejšie. „Hoci cena lístka bude prakticky nezmenená, v skutočnosti to bude pre cestujúcich lacnejšie. Zdražela totiž elektrina, je vyššia inflácia a my sa sadzby za cestovné aj napriek tomu snažíme udržať."
? Čo hovorí? Uráža nás? Tak bude cena prakticky nezmenená, alebo skutočne nižšia, alebo len teoreticky nižšia? Ak bude polhodinový lístok stále za 18 Sk, tak pre mňa bude rovnako lacný (alebo drahý), či už moja preprava stojí DP 30 Sk alebo 40.
Zahradník sa domnieva, že v tomto roku sa im podarilo zastaviť úbytok šoférov.
V Benatkach je nahodou zaujimava MHD, lodnych liniek je omnoho viac ako autobusovych. A vidiet lod s elektronickym displejom s cislom linky, samozrejme vybavenu vo vnutri stikatkom na listky, to musi tiez byt sotto-zazitok
Ike