K pridanému článku z Bleskoviek o využívaní bratislavskej MHD: percentám necestujúcich sa nečudujem. Na linkách, ktoré ako cestujúca využívam, väčšinou nemám šancu na kúriaci Solaris... ? dnes mi kupríkladu prišiel 4829/68 (dojazdové poradie z garáže), ľadová sedaňa bola riadne nepríjemná aj cez prešiváky... ? A kým mi tu bude premávať niečo nové kolesové, prípadne metro, v ktorom sa kúri, budem mať biele vlasy po kolená... ? BTW, túžila by som vedieť, prečo ktorákoľvek palicová haraburda (sorry, narážam len na vek porovnateľný z Ikarusmi), do ktorej si sadnem, kúri, a zo 435tiek ledva tretina, aj to len symbolicky... ?
Nie som zástancom mestského automobilizmu, ale Bratislava k tomu speje. Venovala som sa problematike MHD sedemnásť rokov - a okrem drobných "kozmetických úprav" to za tie roky až po dnes ide od 10tich k piatim. Nejak nerozumiem. Trvalo udržateľný rozvoj miest má obmedzovať automobilizmus - naše mesto sa ale správa tak, že ľudí do áut doslova tlačí! Ja osobne som flexibilná bytosť, viem si v mnohých situáciách nájsť alternatívu - niekoľko mesiacov v roku dochádzam do práce na bajku, aj veľké vzdialenosti koľkokrát prejdem radšej peši...ale v najmä zimnom období vyvstáva problém...ono je síce fajn, že autobusy majú zhustené intervaly, všetko je pekné...ale aby som do práce musela dochádzať v prešivákoch, práve kvoli žalostnému stavu vozového parku a celú cestu do roboty buď stáť alebo sedieť na studenom...a zovšadiaľ prefukuje ľadový vzduch...ani ja zanedlho nebudem váhať používať auto...nič prijateľnejšie mi totiž (aspoň v zimnom období) nezostane.
Argumentovat za zlucenie 91 a 191 prehladnostou je hovadina. Ta sa totiz znizi. Ako dobiehajuci zisti kam to ide? Idealnym riesenim by bol spolocny cp v smere pod novy most a mozno aj v smere do rusoviec.
To síce nie, ale aj tak sú tri štoky pod zem zbytočné. Čo tak budova na zemi, v prvom podzemnom podlaží zastávka vlakov a v druhom parkovisko? Vodiči by museli na vlak prekonať tak či tak jedno poschodie a ostatní o dve poschodia menej.
Aj L4 vybrane spoje koncia na ZST Nove mesto a nemaju ine cislo...
Pre vacsinu(petrzalka, Jarovce Rusovce) by bolo pohodlnejsie keby to bola len L91. DP by usetril na CP a oznacnikoch ☺
No prehladnejsie by to bolo 91 s vyznacenymi spojmi konciacimi v R. Ani L80 nie je rozdelena na 80 a 180. Ale zatial by sa to dalo urobit zdruzenym CP L91 a L191 v smere Novy most od zastavky ZST Rusovce.
No tak ale to už by bola aká náhoda: muselo by byť pokazené BUSE, musel by na tú linku niekto dobiehať (a nevšimnúť si cieľ) a ten niekto by musel ísť až do Čunova (inak by mu to bolo jedno, či ten spoj ide len po Rusovce alebo nie).
Je pravda, že už nejaký dlhší čas som si nevšimol, že by 91/191 mala tabuľky a nie BUSE, ale tak nikdy nehovorme nikdy. BUSE sa tiež niekedy môžu pokaziť.
No tak konkrétne petržalská vozovňa, ktorá vypravuje L91/191 má už tabuľových vozov veľmi málo. Vlastne len zopár posledných ik280, ktoré sa vyraďujú brutálne rýchlo. A že by sa tam objavil nejaký tabuľový voz z inej vozovne je málo pravdepodobné, lebo čo viem, tak taká situácia akurát na týchto linkách už pár rokov nenastala. ?
No a práve preto, aby si si nemusel všímať konečnú zastávku, tak je tam tá 1-ka. Pretože, v rýchlosti keď utekáš na autobus nemáš vždy čas kontrolovať, či to ide až do Čunova, alebo ťa vodič vyhodí v Rusovciach. A nezabúdaj, že stále máme ešte na niektorých vozidlách tabuľky, kedy to môže byť dosť veľký problém....
podla mna cim viac homogennejsich liniek tym lepsie...
teoreticky by si v ba mohol mat jednu linku s 0min intervalom a pri kazdom case by si mal to kam vlastne ide....
Z
Nie som zástancom mestského automobilizmu, ale Bratislava k tomu speje. Venovala som sa problematike MHD sedemnásť rokov - a okrem drobných "kozmetických úprav" to za tie roky až po dnes ide od 10tich k piatim. Nejak nerozumiem. Trvalo udržateľný rozvoj miest má obmedzovať automobilizmus - naše mesto sa ale správa tak, že ľudí do áut doslova tlačí! Ja osobne som flexibilná bytosť, viem si v mnohých situáciách nájsť alternatívu - niekoľko mesiacov v roku dochádzam do práce na bajku, aj veľké vzdialenosti koľkokrát prejdem radšej peši...ale v najmä zimnom období vyvstáva problém...ono je síce fajn, že autobusy majú zhustené intervaly, všetko je pekné...ale aby som do práce musela dochádzať v prešivákoch, práve kvoli žalostnému stavu vozového parku a celú cestu do roboty buď stáť alebo sedieť na studenom...a zovšadiaľ prefukuje ľadový vzduch...ani ja zanedlho nebudem váhať používať auto...nič prijateľnejšie mi totiž (aspoň v zimnom období) nezostane.
?