Na SOI som už napísal, ale ohľadom predplatného lístka, ku ktorému ma DPB teraz núti si dokupovať príplatok napriek tomu, že som si nočnú dopravu už raz zaplatil.
Skús napísať ohľadom tých vozidiel Ty, nech nás je viac
Nové vozidlá by aj boli (Solarisy, 25Tr, čoskoro SOR), ale na nočákoch som ich zatiaľ veru nevidel...
Svoj pohľad na novú tarifu prezentuje čitateľ Slavomír: „Dnes v noci na hlavnej železničnej stanici: vo vitrínke leták s nápismi "nová nočná doprava", "nové autobusy", opodiaľ stojí 16-ročný Ikarus 283 pripravujúci sa na linku N21. Ja som sa pobral na svoj spoj N33 (Ikarus 415 #1001 - 10-ročný voz)
V tom letáku je zmienka o nových vozidlách, no v skutočnosti tam behajú aj Vrakosy.. keby sa niekto obrátil na SOI myslím, že by sa to dalo identifikovať ako zavádzanie spotrebitela, pretože dopravca slubuje v informačnom letáku nové vozidlá, a pri tom ich v podstate ani nemá
Áno - o to je to zložitejšie, pokiaľ sa tak deje spolu s magistrátnou partajou, lenže bratislavský Siemens zrejme nemá v možnostiach a schopnostiach podobný štandard u nás.
Tu sme poculi ine veci ako sa neda spravit dynamicka preferencia v Dubravke na jednej krizovatke. Az ked im povedali ze ked to nevedia oslovia niekoho ineho, tak to zrazu islo.
a este musis dat prednost vsetkym vozidla a najma CHODCOM, a to vacsina slovenskych vodicov NECHAPE CO TO ZNAMENA DAT PREDNOST CHODCOM, takze to by u nas zle dopadlo...
4. to s tym blikacom je pravda, ale treba povedat ze ziadne sucasne krizovatky nie su v rozpore s normou! aj podla vyjadreni policie, ak je niekde napriklad pri odbocovani doprava blikac, tak je to oficialne riesene tak, ze ide o samostatnu krizovatky, ktora nie je riesena svetelnymi signalmi, ale dopravnymi znackami - a teda tie blikace su len tam kde je aj stavebne odbocka doprava oddelena - aby sa to mohlo tvarit ako druha krizovatka - a pozornejsi pozorovatel si isto vsimne, ze zo smeru odkial prichadzaju do tejto druhej krizovatky auta akoze zo smeru na zelenu je znacka hlavna cesta (napriek tomu ze vo velkej krizovatke je to napriklad vedlajsia, cize jednoznacne musi ist o druhu krizovatku). Typycky priklad je napriklad krizovatka Stromova-Limbova-Vlarska, sice nie je svetelne riadena, ale aj keby sa zdalo ze ide o jednu krizovatku, ide minimalne o dve samostatne krizovatky...
a mozno raz dozreje cas na to aby sa napriklad dalo vzdy ODBOCIT DOPRAVA NA CERVENU, ako je tomu napriklad v USA, lenze to asi najprv musi dozriet cas, aby vodici pochopili co to znamena DAT PREDNOST CHODCOM napriklad... lebo pokial by davali pri tej jazde na cervenu doprava prednost chodcom tak ako davaju teraz prednost chodcom na priechodoch, tak by to nebol dobry krok...
K bodu 4 - V Amerike to majú dobre vymyslené, takmer na každej svetelnej križovatke je plný semafor, a keď máš červenú, tak môžeš odbočiť doprava, avšak musíš zastaviť, ako keby tam bola STOPka.
1. Sú aj príklady dobre fungujúcej dynamiky
2. Za vela Tebou kritizovaných vecí sú zodpovední projektanti a tí čo projekty overovali a nie siemens.
3. Vela svetelných križovatiek žiada polícia, (alebo m. č., ako napr. na nadjazde do vajnor pri NAY !?) ktorá akože zodpovedá za bezpečnosť, nie plynuloť (teda je logické, že tá tým utrpí). Opäť nezávisle od siemensu.
4. Naša norma, na rozidel od zahraničných, nepozná na odbočke z hlavného smeru do vedľajšiho blikač, tie ktoré už sú sú v rozpore s normou.
5. Takisto norma niečo hovorí o neriadenom pohybe v riadenej križovatke (tie, čo sú sú opať napriek norme)
6. Ing. KK by Ti vysvetlil heslo, že keď odobrník klesne na úroveň verejnej mienky (akože ju počúva), tak to už je veľmi zle; a mnohé križovatky sa zapínajú/vypínajú/upravujú na žiadosť verejnosti. Časť to uvíta, iná, ako napr Ty. sa nad tým potom rozčuluje. Lebo každý, čo má vodičák, je odborník na dopravu...
7. Nad odbornosťou je vo väčšine prípadov politika a teda na tých šumoch prepojenia mesta a siemens niečo bude, ale zasa také okaté to nie je si myslím... ?
Po celom svete mozno, ale na Slovensku, obzvlast v BA kde tam evidentne ma niekto svojho znameho a plati mu a povrchne sluzby, NIE.. chces konkretne priklady?
Nepoznam vsetky siemens-semafory v ba, ale dost prikladov mam z casti ba kde sa pohybujem...
1. Semafory Brnianska/Prokopa Velkeho...
- po ich spusteni boli uzasne nastave. Auta odbocujuce z Brnianskej na PV mali cervenu a po Brnianskej nesli v opacnom smere ziadne auta... aut sa tam nahromadilo tolko, ze zapratali cely odbocovaci pruh. Ked sa zjavili prve auta z patronky, skocila im na PV zelena a auta z patronky museli brzdit... uzasne nastavene... nastastie ich pred 3 rokmi vypli a odvtedy tam nestoja takmer ziadne auta...
2.Semafory Sancova/Jelenia
Postavit dva semafory vo zdialenosti cca 15m je vysoko efektivne... hlavne ked funguju na podobnom principe ako tie na Brnianskej... takmer vzdy, ked idem busom alebo autom tam stojim a stojim na cervenej, hoci neviem preco... lebo chodci tam aj tak behaju na cervenu (aj oni maju skvele nastavene semafory) ked ziadne auta nejdu...
O tom ze ked stojim na cervenej v odbocovacom prude a oproti nejdu ziadne auta, tak si pripadam ako blbec... Zoparkrat tie semafory vypadli, to bola nadhera... plynulost sa zvysila o 200%
3.Semafory Mlynska Dolina
asi jedno... no comment...
kym tam neboli semafory, tak to bola nadhera... premavka plynula, vodica ostrazity...
ked ich zapli tak neskutocne kolony... z jednej svetelnej krizovatky zavadzaju auta do druhej a z tej druhej do prvej... navzajom sa blokujuce svetelne krizovatky... UZASNE..
ale hlavne ze pri kazdom odbocovani do prava (tam kde v zahranici bezne byva len oranzove svetlo) mame plny semafor... oranzove svetlo by asi nepokrylo dostatocne financne poziadavky nejakeho kamarata poslanca magistratu v siemense..
4. Botanicka
Spravili ju... spustili, boli tam brutalne zapchy, tak ju po dvoch dnoch vypli a teraz tam blika... hm... opat efektivne.
5.Devinska Cesta/Karloveska
Su tam opat 2semafory za sebou... z toho jeden kde stale svieti zelena sipka... opat tam stacilo o polovicu menej...
6. Kuklovska/Karloveska
Este ju len robia, ale ked som videl bol som zhrozeny... v jednom smere na useku 150m STYRI!!! semafory za sebou... uzasne efektivne... asi sme dost bohate mesto, ked si toto mozeme dovolit... nehovoriac ze jeden je za krizovatkov pre chodcov a mam pocit ze bude dopytovy, co je este vacsia logika
a aby som uviedol aj ine mesto, kde siemens "funguje", tak tu mame Senec
- v celom meste jeden semafor, vsade inde kruhove objazdy... vzdy bol vypnuty co som tam isiel a doprava v pohode fungovala... raz ho zapli a boli tam brutalne zapchy... presiel som asi na 12x na semafore... takze uzasne to vie siemens nastavit
a vo vsetkych pripadoch to bolo platene z nasich dani... nieco co nefunguje, nieco co ma opacny ucinok, ako by malo mat... nieco co sa nepouziva...
+ ked si uvedomim ze z nasich dani je platena aj ta blba doprava do hainburgu pre nikoho, tak vo mne vrie zlc..
je to na zvracanie..
takze tolko asi tak
ps. tych prikladov v ba je urcite viac, vybral som len tie co mam odsledovane
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike