Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
REVÍZORY

Dnes som po dlhom čase stretol revízorov (cca 18:22 h nastúpili na Tokajíckej smer Petržalka do 78-ky #2604). Stál som v "točni" a prekvapilo ma, že kontrolovali IBA odpredu. Ani som ich odtiaľ nepočul nič povedať, len zablokované označovače som si všimol.

Načapali minimálne jedného cestujúceho (zahraničného turistu) a kontrolu skončili už niekde pri 2. dverách. Na nasledujúcej zastávke "Bajkalská" vodič otvoril normálne všetky dvere. Jeden spolužiak tam vystupoval a druhý skríkol na celý bus, že vystupuje čierny pasažier. ? Revízory samozrejme nič na to. Inak, myslel to zo srandy - ten vystupujúci mal platný lístok.

Inak, už sa mi stalo v minulosti aj také, že ľudí okolo mňa revízory skontrolovali a mňa si nevšimli. ?

OTÁZKY:
1; Nemajú náhodou revízory chodiť tak, že jeden spredu, druhý zozadu, tretí prípadne aj zo stredu? Ak nie, tak to mi pripadá dosť nespravodlivé, že jeden čierny pasažier je chytený a iného sa revízor ani nepokúsi skontrolovať...

2; Koľko ich obvykle chodí? Dvaja, traja či štyria?

3; Počul som, že na 39-ke robia niekedy revízory takú raziu, že umožňujú vystupovať iba prednými dverami. Je to pravda?
btw. Tusim ste to este nepisali: Dnes rano okolo 8:20 sa stala nehoda IGK s L5 pred Pokrokom smer Racko... Vodic udajne uz nestihol vyjst z priecestia a elina ho tukla. Vie niekto dalsie podrobnosti?
Reply on: 810zssk #89508:

Buhehe, to nemá chybu! Dotyčný ktorý to vymyslel je fakt originálny. Síce neschvaľujem takúto formu vyjadrenia nesúhlasu, v tomto prípade nemienim prori nej nijako zakročiť. Práve naopak, poteším sa keď to bude na každej zastávke!
Reply on: Valec #89528:
Aj to viem vysvetliť, síce nie exaktne, ale aspoň empiricky 😉
1) vtedy mali T6-ky ešte staré pohony dverí, ktorých elektroniku nepoznám, ale je tiež možné, že ich kontrolné kontakty niekedy robili blbosti a indikovali nesprávny stav
2) ešte aj v dnešnej dobe, čiže pri nových pohonoch, sa stane, že T6 indikuje zatvorené dvere hoci sú jedny otvorené. Mne sa to stalo s prednými dverami - zavrel som súpravu, a dodatočne otvoril predné dvere. počas ich otvárania svietil blok rozjazdu a indikácia otvorených dverí, a akonáhle zastali v otvorenej polohe, blok zhasol, a rozsvietila sa kontrolka zatvorených dverí, a ja by som sa pokojne mohol pohnúť s otvorenými dverami aj bez vyradenia blokovania jazdy 😉 Keď som dal zatvárací povel, znova sa po pohnutí dverí rozsvietil blok a cervená kontrolka, a po zavretí to už šlo normálne 😉 Závadu sa mi však napriek veľkej snahe zreprodukovať nepodarilo 🙂 Ale ako vidíš, aj neomylná elektronika sa môže pomýliť 😉
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Andrej1 #89529:
Na 184 krátke busy? Ochorel si? Koľko študentov EU by sa ti tam zmestilo?
Tož úžasné čo vymyslela tá banda okolo údržbára z STV ? NEskutočne perfektné zmeny náš čakajú v Petržalke. Linka 180 30min interval supermôže byť pre tých dvoch cestujúcich v priemere na jazdu sa oplatí. Jednu takú linku už poznám čo ide od nikadiaľ nikam 54 Východné - Vajnory. Vytvoriť 184 keď už je 84? dúfam, že tam nasadia krátke busy. A predĺženie 83 možno jediné bude využívané ale potom prečo nepredĺžili aj 93? resp nevrátili na pôvodnú trasu? zozadu z lúk sa super cestuje (aby ste si nemysleli že tam bývam) len sa viem vcítiť do tých ľudí ako ráno nastupujú do dobytčáku 99 aby o Pár zastávok mohli opäť vystúpiť. To je efektivita a potom že chýbajú busy a vodiči. Úprimne ľutujem každého vodiča čo chodí 99 to je na samovraždu. ☠ Vlastne ani jeden z vodičov to nemá ľahké Toľko môj krátky monológ ?
Reply on: El Sergio #89504:
Tiež nevidím žiaden význam tej zmeny, nakoľko takmer všetci sťažujúci sa dôchodcovia požadujúci priamy spoj do mesta boli z okolia Ovsištského námestia a nie Bulíkovej.

Re #89522 Beus: "a tiež blokujú rozjazd, čo sa ale dá vyradiť prepínačom, no na T6 ten prepínač pôsobí aj tak len na 1. dvere"

Ako je potom možné, že ja som sa raz (cca rok 1996) viezol v zadnom voze súpravy T6 v zadných otvorených dverách medzi zastávkami Mladá garda a Riazanská v plnej traťovej rýchlosti? Len podotýkam že to bolo nedobrovoľne, nakoľko som sa už v danom okamihu ďalej do voza nezmestil.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Valec #89411:
Ani som nevedel, že v trafikách už nepredávajú známky - nekupoval som ich už asi 10 rokov, presne z tých istých príčin, ktoré uvádzaš.

"Alebo si niekto z vás len tak o jednej v noci zmyslí, že nejdem spať, ale idem sa previesť do mesta?"
A čo tak si v noci o jednej zmyslieť, že nemôžem spať, ale musím ísť na pohotovosť? To sa dopredu naplánovať nedá. Takisto sa dopredu nedá naplánovať, že mi bude meškať neskorý večerný vlak/autobus/lietadlo a namiesto dennej linky budem musieť použiť nočák.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ámos #89413:
Márnosť šedivá, asi som bol už veľmi unavený, keď som videl, čo v príspevku nebolo, a nevidel, čo v ňom bolo... Kri skutočne jasne písal o dobíjaní kreditu v predajni a odpisovaní v automate. Takže sa ospravedlňujem kriovi aj Tebe.
Reply on: derik #89502:
Myšlienka 83 k Technopolu existovala už vtedy.
Reply on: derik #89502:
Minimálne do magického roku 2015 to je v rozpore s novým linkovým vedením. ?
Cestovné nezdražie budúci rok

Cestovné v bratislavskej mestskej hromadnej doprave sa v roku 2008 nebude zdražovať. "Také je rozhodnutie primátora Andreja Ďurkovského," konštatoval na dnešnej tlačovej konferencii jeho prvý námestník Milan Cílek.
🙂

"Nové vedenie podniku robí zásadným spôsobom jeho reštrukturalizáciu na viac etáp až do konca júna 2008," uviedol predseda predstavenstva DPB Branislav Záhradník. Už urobili audit všetkých zmlúv, znížili počet zamestnancov o 10 % a zefektívňujú prevádzku. Od budúceho roka plánujú postupne obnovovať zastaraný vozový park nákupom nových vozidiel, na ktoré mesto vyčlenilo z kapitálových prostriedkov pol miliardy Sk počas troch nasledujúcich rokov.
blablabla
kedy dôjde k reštrukturalizácií a efektivzáciíé práce v dielňach, ako sľubovali (a už pred voľbami aj p. Ing. Colada)

Darmo môže nakúpiť aj 400 nových NP hydrogen 24 metrových dubledeckerov, pokiaľ sa nezmení prístup v dielňach, vodiči na vlastnú päsť donekonečna tie busy udržiavať nebudú ...
Reply on: TeBeCe #89497:
Ešte Ťa doplním (to je info hlavne pre ostatných) - staré T3 a K2 majú na dverách klznú spojku, takže pri privretí sa dvere stále snažia zavrieť, a nejde im to, no rozjazd blokujú rovnako ako na nových vozoch (pokiaľ to vodič nevyradil na patričných dverách správne umiestneným 10-haliernikom), čiže s otvorenými sa nepohnú. Novšie vozy (T6, K2S a T3 po reko pohonov dverí - na Juráku sa pohony postupne rekonštruujú aj v starých súpravách, takže ani v T3SU to už nie je nič výnimočné) už majú ochranu proti privretiu tým, že dvere sa znova otvoria a pokúsia zavrieť (v každom type je na toto naprogramovaná trošku iná logika, nebudem rozvádzať do detailov), a tiež blokujú rozjazd, čo sa ale dá vyradiť prepínačom, no na T6 ten prepínač pôsobí aj tak len na 1. dvere.
Reply on: 810zssk #89520:
nazivo... a znova krachuje ?
Reply on: Ike #89518:
A po par rokoch si to skusil zahrat znova 😃
Reply on: eripmav #89509:
Dovolím si čiastočne nesúhlasiť. Jednak preto, že si pamätám niekoľkoročnú existenciu stacionárneho radaru na Pražskej v smere z Hroboňovej k SAV, približne pár desiatok metrov nad zastávkou Sokolská, a tam naozaj nie je problém odfotiť trolejbus 😉 (nehovoriac o tom, že križovatka s Mokrohájskou už nie je Pražská, dokonca ani Brnianska, ale Lamačská cesta 🙂 ) a dvak preto, že si celkom dobre viem predstaviť taký reakčný čas (technológia z konca 80tych, možno začiatku 90tych rokov) , že sa tam tomu radaru ten trolejbus od odmerania po odfotenie proste vtrepať stihol 😉
Reply on: ::.BUSdriver.:: #89517:
:.BUSdriver.::: podla mna to hraval... ale vzdy skrachoval tak ho to prestalo bavit ?
Pripravovane zmeny a nove linky, boze kam toto speje... miesto toho aby vedenie DPB bolo ako tak spokojne ze neni aj horsie oni si idu na zimu nove BEZVYZNAMNE linky robit. Niesu vozidla niesu vodici je to tak tazke pochopit? Kazdy zdravy rozum a clovek ktory sa rozumie v oblasti dopravy a ma prehlad o tom ake ma DPB moznosti taku blbost by nedopustil Pan Zahradnik by si mal zbalit svoje myslienky kufre a porucat sa niekam inde, alebo by mu ako malemu decku maly pustit hru Transport Tycoon nech sa nauci zaklady MHD lebo to co tu majstruje je len jedna velka utopia... ? ? ❗ ?
Reply on: 810zssk #89515:
Prave preto vymyslim system ktory odstranuje ludsku hlupost. A tym bol lievik. BODKA. Uz naozaj koncim.
Reply on: Ámos #89514:
Podla mna by boli riesenim na niektorych prechodoch semafori. Problem je ze chodci ich vacsinou absolutne nerespektuju.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.