ked toto spominas, tak mi neda nespomenut moju utorkovu cestu vlakom zo zamkov do BA...uz sme minuli rychlikom bratislvske depo a zastavili sme, lebo sme museli pockat na prejazd 3 rychlikov, tak sme asi 4 minuty cakali pred stanicou a ludia si pootvarali dvere a zacali vystupovat na kolajisko a veselo sa porozbiehali:D ked to funguje pri vlakoch, tak by to mohlo ist aj pri elektrickach... ?
to je riesenie... pri dnesnej "preferenci" zrusme vsetky zastavky a ludia budu vyskakovat na semaforoch... hustota tych semaforov je este vacsia ako zastavok, takze no problem ?
"Tam píše, že dotujú 60% každý cestovný lístok OKREM nočnej dopravy" - Ja som to pochopil tak, že teraz už nedotujú nočnú dopravu 60% (čo bolo pred tým), ale ostatnú áno. V každom prípade, keď som si to prečítal druhý kráť, bolo to dosť nejasne napísané ...
Tam píše, že dotujú 60% každý cestovný lístok OKREM nočnej dopravy ? .
Zaujímalo by ma, v ktorom hlavnom meste štátu EÚ nedotujú všetci obyvatelia cca. 50% (ale niekedy aj 80% - napr. Praha, Paríž) verejnú dopravu vo svojom hlavnom meste - a je jedno, či zo štátneho alebo mestského rozpočtu. Stále sú to NAŠE dane, nie ich sponzorské príspevky.
Ďalej by ma zaujímalo, či mieni v najbližšom čase spoplatniť aj hasičov, políciu a nemocnice - toto všetko totiž dotujeme!
Nakoniec by ma ešte zaujímalo, prečo veľký makroekonóm pán Cílek (s jeho ekonomickou reformou plne súhlasím, len tak, ako väčšina ekonómov, nechápe rozdiel medzi makro- a mikroekonomikou) nehľadá miesto zvyšovania cestovného úspory v DP. Prečo si nechce všimnúť on ani Záhradník ani Kadnár, že DPB má široko-ďaleko najdrahšie zákazky z výberových konaní, zato však víťazi výberových konaní stavajú viacgeneračné rodinné domy na Kolibe, len zhodou okolností pre nejakých tých generálnych manažorov DPB, ústredné dielne miesto rekonštrukcií električiek, na ktoré nie sú peniaze, vyrábajú štýlový nábytok do slovenskej izby, akiste len zhodou okolností práve do tých viacgeneračných domčokov pre skromných kresťanov-katolíkov?
Myslím, že tomuto zastupiteľstvu a tomuto vedeniu DPB sa podarilo v rekordne krátkom čase hodnoverne preukázať, že im nejde o blaho občanov Bratislavy...
nooo...mala by o 60, ale kedze uz mesto nebude dotovat nocnu dopravu, tak sa udajne tie financie presunu do dennej dopravy a predlzenia premavky niektorych dennych liniek...uplne vsak s tebou suhlasim, ze keby listok stal 30-35 korun, tak by to bolo priatelne, neodstrasilo by to cestujucich tak velmi a keby sa nemusel cvakat listok ku elektricenke...najviac ma nastval zahradnik ked povedal, ze ak nastane masovy odchod cestujucich z nocakov, tak sa vrati povodny system...ja som tak cakal, ze povie povodna tarifa...:( ach jaj...a to este minimalne 3 roky bude takto po nasledujuce volby ?
"dotujeme skoro šesťdesiatimi percentami každý cestonvný lístok okrem nočnej dopravy..."
"Z toho vyplíva, že nočná doprava by mala zdražieť o 60%, zdražela však o 100%. "
Ak sa doteraz dotovalo 60 percent ceny nočnej dopravy, znamená to, že cestujúci platil len 40%. Teda doterajších 22 Sk bolo 40% reálnych nákladov. 100% by podľa vyššie uvedených čísel bolo 55 Sk Inakšie povedané, ak doteraz cestujúci uhrádzal 40% a 60% bolo dotovaných a cena lístka vzrástla o 100%, cestujúci bude platiť 80% a dotovaných bude 20%
Čo si nepochopila určite už vieš na základe vyššie uvedeného aj sama ?
V Petržalských novinách číslo 21 z 2.11.2007 je rozhovor s RNDr. Milanom Cílekom, prvým námestníkom primátora. V ňom uviedol: "...Dnes hlavné mesto - teda my všetci obyvatelia s trvalým pobytom na území Bratislavy, dotujeme skoro šesťdesiatimi percentami každý cestonvný lístok okrem nočnej dopravy..."
Z toho vyplíva, že nočná doprava by mala zdražieť o 60%, zdražela však o 100%.
Alebo som niečo nepochopila?
Inak, vedela by som si pri najhoršom predstaviť, že by bol lístok na nočnú dopravu a stál by nejakých 35 Sk, ale turisti s turistyckým lístkom a "električenkári" by ho nepotrabovaly.
Ale zdôraznujem že len ako nejaké krajné riešenie na upokojenie dôchodcov , inak by mala mať nočná doprava rovnakú tarifu ako denná.
v pohode.. mna len nahnevalo to o tom pristahovani... ved kazde vacsie mesto, administrativne centrum zazilo vlnu pristahovalectva... takze je to ok...
a k vychodniarom... na VS som pochopil... ze najvacsi obmedzenci su z BA kraja... no poznam super ludi aj z BA aj zo zvysku slovenska a takisto poznam super ludi mimo BA a takisto aj idiotov...
Dokonca L92 mozes ist az na Luboviansku pricom Antolska z tejto zastavky je v pesej dostupnosti 5 minut takze nemusis cakat na bus a mas to na jeden prestup. ☺ ?
Ospravedlnujem sa vsetkym Bratislavcanom dobrej vole za moju mierne hystericku reakciu. Nemal som v umysle vyvolavat svate vojny medzi obyvatelmi BA a zbytku Slovenska. Len ma zakazdym vytaca, ked sa chyba hlada vsade inde, len nie tam, kde je, a nemenej ma vytaca, ked sa uplatnuje princip kolektivnej viny.
Na svoju obranu musim uviest, ze hoci som, ako vsetci viete, rodeny Presovcan, moji rodicia takisto su pristahovalci (Michalovce X Komarno). Aj u nas v Presove je velmi rozsireny nazor, ze za vsetko mozu pristahovalci (Rusnaci, teda okresy Stropkov a Svidnik) a takisto ma to vie rozculit. Takisto ako ma rozculuje, ked tu na vychode ludia nadavaju na Bratislavcanov. (Color, galiyosha, S499 alebo d3k0 - to su Bratislavcania, akych poznam ja, a su to velmi inteligentni ludia, ktorych si vazim.) Sam som bol za svojho devatrocneho pobytu v Prahe mnohokrat konfrontovany s nazorom, ze za vsetko mozu Slovaci. Na Slovensku mi mnohokrat bolo vytykane, ze som Madar (Madar bol moj otec, ja uz mam v matrike narodnost slovensku), a ze Madari takisto mozu za vsetko. Necudujte sa preto, ze som alergicky na vyhlasenia typu "za vsetko mozu pristahovalci", v horsej variante este aj "za vsetko mozu vychodniari".
Bratislavu sice nemilujem (Prahu ano), ale to neznamena, ze ju nenavidim, neznamena to, ze ma Bratislava nefascinuje, ani to neznamena, ze by mi nebolo luto, v akom stave je napriklad bratislavska MHD. Takisto ako mi je velmi luto pri spomienke na to, aky osud postretol bratislavsku Zidovnu, pretoze jej zburanie je podla mna architektonicka tragedia celoeuropskych rozmerov. Koniec koncov, raz je to hlavne mesto, tak by bolo vhodne, aby vyzeralo reprezentacne. Len mi pri mojich kazdodennych potulkach Presovom a obcasnych potulkach Bratislavou nejde do hlavy, ako je mozne, ze nase male, stotisicove mesto, s velkym vystahovalectvom, centrum najchudobnejsieho kraja na Slovensku a jedneho z najchudobnejsich regionov EU vobec, moze najst peniaze na tolko veci, ktore ulahcuju zivot obyvatelom, pricom bohata Bratislava, ktora priemer EU prekracuje a v ktorej meter stvorcovy je drahsi ako v Prahe, v ktorej skutocne je sustredena ekonomicka moc, inteligencia i umenie, si dovoli strpcovat svojim obyvatelom i navstevnikom pobyt tisicom drobnosti, napriklad aj hnusnou MHD. A myslim si, ze za to nemozu inostranci, ale korpucia a neschopnost v radoch volenych zastupcov mesta. Takisto ako napriklad v Banskej Bystrici. Ibaze Bystricania z toho nikdy neobvinili nijakeho inostranca.
32 => stanica / prestup na L93 (kopa z nich konci vo vozovni) takze od zastavky lubovnianska si tych 300 metrov preslapes a ked nie, tak sa zvez jednu zastavku 59kou alebo 99kou ... a mas to max 3 spoje.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
Zaujímalo by ma, v ktorom hlavnom meste štátu EÚ nedotujú všetci obyvatelia cca. 50% (ale niekedy aj 80% - napr. Praha, Paríž) verejnú dopravu vo svojom hlavnom meste - a je jedno, či zo štátneho alebo mestského rozpočtu. Stále sú to NAŠE dane, nie ich sponzorské príspevky.
Ďalej by ma zaujímalo, či mieni v najbližšom čase spoplatniť aj hasičov, políciu a nemocnice - toto všetko totiž dotujeme!
Nakoniec by ma ešte zaujímalo, prečo veľký makroekonóm pán Cílek (s jeho ekonomickou reformou plne súhlasím, len tak, ako väčšina ekonómov, nechápe rozdiel medzi makro- a mikroekonomikou) nehľadá miesto zvyšovania cestovného úspory v DP. Prečo si nechce všimnúť on ani Záhradník ani Kadnár, že DPB má široko-ďaleko najdrahšie zákazky z výberových konaní, zato však víťazi výberových konaní stavajú viacgeneračné rodinné domy na Kolibe, len zhodou okolností pre nejakých tých generálnych manažorov DPB, ústredné dielne miesto rekonštrukcií električiek, na ktoré nie sú peniaze, vyrábajú štýlový nábytok do slovenskej izby, akiste len zhodou okolností práve do tých viacgeneračných domčokov pre skromných kresťanov-katolíkov?
Myslím, že tomuto zastupiteľstvu a tomuto vedeniu DPB sa podarilo v rekordne krátkom čase hodnoverne preukázať, že im nejde o blaho občanov Bratislavy...