Tankujú výhradne na jednej čerpacej stanici, ktorá vyhrala výberové konanie. ? Hádam nechceš kvôli 6 tim trolejbusom stavať v trolejbusovej vozovni ešte aj stanicu PHM? Alebo majú zbytočne prejsť na Trnávku, tam natankovať a vrátiť sa?
To označenie na Miletičovej je tam hádam odjakživa, ja si pamätám, že začiatkom 90-tych rokov tam bol ešte riadne zhrdzavený originál kríž (jednokoľajový) až neskôr ho vymenili za tabuľu s krížom, ktorá je tam dodnes. Ale prečo tam bol to naozaj neviem. Možno ešte od výstavby trate do Ružinova.
Štátny dráhový úrad bol nahradený Úradom pre reguláciu železničnej dopravy, akurát mám taký pocit, že sa mu zmenila oblasť pôsobnosti a niektoré kompetencie prešli na samosprávne kraje... blížšie detaily ale nepoznám.
Tak potom aj ten skúter čo som riadil a ešte za mnou sedel kamarát je cestné vozidlo. Podľa tvojich slov vozí ľudí? Vozí. A šli sme po ceste. Pardón krajnici. Ale aj to je cesta. ☺
Rozhodne nie. Pre mna je cestna doprava vsetko co chodi po ceste a vozi to ludi (co kosacka NIE JE). Logicky to tak je, opakujem ze netvrdim ze podla zakona je to inak.
V tomto prípade to bližšie, ako som teraz pozrel upravuje vyhláška 7/1988 takto:
"Priecestie električkovej dráhy umiestnené v zastavanej časti obce, ktorej začiatok a koniec je vyznačený dopravnými značkami, 2) môže byť namiesto výstražného kríža označené dopravnou značkou "daj prednosť v jazde električke".3)"
Električka nie je železnica, keďže sú to rozličné typy dráh a nepoznám nikoho kto nazýva električku železnicou. A trolejbus nie je cestnou dopravou. Totiž všetky tieto typy dopravy (električka, trolejbus, železnica) + lanovka a špeciálna dráha sú typmi dráhovej dopravy.
Re #88118 810zssk: Nazvať trolejbusovú a autobusovú dopravu jedným slovným spojením a to kolesová doprava je odborne správenjšie ako cestná. Tú totiž definuje v oblasti podnikania v doprave zákon 168/1996, v ktorom určite úpravu trolejbusovej prevádzky nenájdeš.
Re #88124 Daniel: Jediný problém je, že tento úrad je od 1. 1. zrušený.
Re #88131 Andy: Ten kríž je Milde preto, lebo ešte nejaka socialistická vyhláška tuším o úrovňovom križovaní dráh s pozemnou komunikáciou alebo takom dačom určuje, že takéto križovanie sa má označiť krížom a v obci v prípade električkovej dráhy sa môže namiesto toho označiť značkou daj prednosť v jazde električke.
to je pravdepodobne vychytavka nasich kvalitnych cestarov... lebo ak by elektricka bola zeleznica, muselo by to byt vsade... neviem preco to tam dali... takisto by si musel cez elektrickovu trat prechadzat 30kmh (lebo by to bolo kvazi nechranene zeleznicne priecestie).. co si neviem predstavit ze na takej sancovej dostanes zelenu ale zacnes tam flekovat a prechadzat 30kmh
Re #88129 Ámos: otazka je co som ja ked idem na sankach po lesnom chodnicku alebo po zasnezenej ceste... to prve neviem, ale to druhe... no asi je to cestna doprava, cize sa na mna vztahuje aj pravidlo prednosti z prava... no a v pripade ze mi ju niekto neda, tak potom som chvilku aj letecka doprava ?
Ako je potom riešené, že na električkovej trati môže byť železničné priecestie? Viď napríklad priecestie na Miletičovej... Nie že by som akceptoval označenie električkovej dopravy za železničnú, ale to priecestie mi nejde do hlavy...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Peon