Ako si to predstavujem zlepsenie MHD? Tyka sa aj DPB aj magistratu
postupne
1) zlepsenie vnutropodnikoveho environmentu -
vyhadzanie zbytocnych zamestnancov (neviem naco je pomer kanclovych a manualne pracujucich v dpb 50:50?) Proste vedenie, ludske zdroje, veduci vozovni a prevadzok, predavacky elektriceniek a vodici a dispeceri... koniec
2) obnova vozoveho parku a SKVALITNENIE urdrzby (aby tie vozidla vydrzali aspon 10 rokov bez nacatia zubom casu)
3) vyhadzanie vodicov sociek, zvysenie platov, zatraktivnenie povolania.. vyhody pre vodicov, lepsie pracovne prostredie. takisto motivacia dielenskych
4) Uprava linkoveho vedenia, aby bolo co najefektivnejsie, rekonstrukcia trati, zavedenie vhodnej tarify. Vsetko zistit empiricky a nie citat z tabuliek 30 rokov starych a hlavy
5) zmena motta "zakaznik = otravna socka" na "zakaznik = nas pan"
6) Vybudovanie obrovskych podzemnych garazi a vylucenie dopravy z CMO (tuto rozdelit na 2 casti - uplne vylucenie a len pre obsluhu)
7) vnik 0-pasma, vramci tejto oblasti, vramci ktoreho by bola MHD zadarmo (ako odskodnenie ludi co budu nadavat ze musia ist daleko k autu - zadarmo si vyskusaju MHD a zistia ze je fajn - hoho som optimista)
ine zatraktivnenie mhd (napr na 13ke vypravovat historicaky), rozne akcie, zlavy pri ukazani technicaku a pod.
Aj ta nahorsia vrakosa so zlym spalovanim nafty v ktorej je 80 ludi bude vzdy ekologickejsia ako 53 aut v ktorom je priemerne 1,5 cloveka. Lebo nech ta Karosa zozerie 50 litorv nafty na 100km tych 53 aut zozerie pri spotrebe 5l/100km minimalne 265 litrov benzinu/nafty/...
šalina ako rychlejsie riesenie? ? ? ? poviem priklad... z Dubravky som na Botanickej salinou za 20 minut... autom pri dodrzani MPR (v karlovke 40) za 7 aj so zaparkovanim
No hej, ale ja som to myslel tak všeobecne, netreba myslieť len na tých, čo chodia autobusmi, ale aj tých, čo chcú chodiť rýchlejším a alternatívnejším riešením (šalinou) ?
Prvy a druhy krok treba prehodit. Pretoze bez toho dosiahnes iba jeden efekt a to ten ze gumokolista vyskusa tuto socku a po prvej jazde sa na MHD vykasle a ZIADNE zlepsenie nepomoze k tomu aby sa vradil. Nieco podobne sa stalo s jednym znamym ktory sa pokusil zapojit do Dna bez aut.. a vzdal to po pol hodine s tym ze do MHD uz nikdy v zivote nesadne...
Prvým krokom by bolo vylúčenie IAD z CMO (alebo z užšej CMO). Druhý krok by obsahoval skultúrnenie služieb MHD, a to čistenie vozidiel MHD od grafitov, čistenie vozidiel všeobecne, údržba zastávok a odpadkových košov (cez víkend to vyzerá pri Poluse otrasne, pošlem fotky na imhd, nech z toho bude článok a nech sa to rieši), nákup nových vozidiel a v poslednom rade vyššie platy (ale to sa aj tak nestane :D)
Prečo by mal Slovak Lines posilňovať svoje spoje? Veď na to majú myslieť samotní organizátori akcie, ktorí túto akciu neorganizujú po prvý krát (aj minulý ročník mali podobný problém s preplnenosťou). Ak je vozidlo plné, tak vodič má právo odmietnuť zastaviť na zastávke a odmietnúť nástup ľudí (keďže vozidlo sa už na aut. stanici poriadne naplnilo a ostatní by sa nemali KDE narvať). Mimochodom boli vypravené dve mimoriadne autobusy (Axer a C12).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Solider