No veď sa hneď nečerti... ?
Čo sa týka tej lotérie na 95+13, to zo mňa hovorí vlastná skúsenosť, kedy z troch pokusov dostať sa na stanicu týmto sposobom tri krát (!) 13 vobec neprišla (ja viem že to nie je argument, ale u mňa už tento variant doveru nemá ? ). A z čias, keď som ňou chodil do školy viem, že zvykla niekedy chodiť zároveň s 95 aj keď nemala a podobne. Čiže ak sa ponáhľam, radšej využijem 99+93, kde má 93 predsa len lepší interval v prípade vynechania jedného spoja oproti 13. Naopak ak idem naspať, je mi to v podstate jedno a 13+95 vidím ako lepšiu variantu. ?
Výraz "prípojová stratégia" si možeš vysvetliť ako správanie šoférov napr. na linke 83 cez víkend, kedy vidia na križovatke stáť 95, no napriek tomu veselo ufujazdí zo zastávky preč, hoci by stratil nanajvýš pol minúty vyčkaním na tú 95 (zdorazňujem extra túto situáciu, teda vizuálny kontakt; je mi jasné, že s grafikonmi sa ťažko hrá a nie vždy sa to dá zladiť, a nemože sa vyhovieť každému, lebo by v tom bol riadny guláš). ?
Ehm. ? Kašlime na to radšej. Takú elinu akú majú v Brne tu my nikdy nezažijeme. Keď my budeme nakupovať škodu T06, tak už ju budú vyraďovať v ostatných vyspelých krajinách. ?
Ten návrh, čo som ti napísal, predpokladám, žeby sa pri súčasných podmienkach začal stavať, keď mi dvaja budeme na dôchodku. A o toľko rokov tá trať pravdepodobne bude mať význam.
Keď už sci-fi, tak potom by bolo najlepšie tú radiálu viesť podobne ako to je tu niekde na stránke v nejakom článku, t.j. z Hl. stanice cez Kramáre (zastávky Siemns, Nemoecnica Kramáre), Patrónku a buď cez Polianky do Dúbravky, alebo cez Lamač (zastávky ŽST Lamač, Vrančovičova, OD Lamač) do oblasti Lamačskej brány, kde by sa napájala na trať Dúbravka - DNV a manipulačonu traťou do plánovanej vozovne Dúbravčice.
Ale keďže to by bolo veľmi drahé, lacnejšie je zvýšiť kapacitu súčansej radiály.
Teraz sa pri Technopole buduje čo vôbec? Semafory či kruhový objazd? Lebo tá rozkopávka vyzerá na dačo viac. Aspoň mne sa tak zdá. Teda potom by mohla fungovať L83 ku Technopolu. ? K tej 95, je blbé to,že v centre stojí raz a nič viac, proste nepokračuje nikam ďalej. To máš to isté ako keby všetky busy čo idú cez Nový most končili pod ním alebo na Zochovej, teda tie ďaľšie zastávky L80,L93 a L94 sú vítané a zavezú ľudí ďalej v centre aspoň. ?
Mno co nie je loteria... Skoda, ze toto mesto nepozna len intervaly 60, 30, 15, 7.5, menej ako 6 minut, potom by nebolo treba kombinovat napr. 12- a 7.5-minutove intervaly... Ale v sucnosti skor pocitujem snahy rozbijat aj ten subor intervalov, ktory uz mame - "ved mozno by na niektorych linkach namiesto 15-minutoveho staci 16,87-minutovy interval" a pod... Aj tak vsak mame este stale privela liniek na to, aby bolo mozme zabezpecit prestup z kazdej na kazdu.
K 95+83 - je sice pekne, ze to tu BTW niekto spomenie vo fore, ale myslite si, ze sa nieco pohne dopredu, ked sa taketo kozmeticke nedostatky systemu budu riesit tu? Myslim, ze nikomu neslo o to urobit taky natesno prestup, aby si zdrhali (alebo ako si mam vysvetlit vyraz "pripojova strategia"?). Nie je problem urobit min cas na prestup 3 minuty v celej sieti - som vsak zvedavy, na ake ine spoje sa potom nebude dat prestupovat, ked sa to zmeni...
Re #85614 Själavrak: Viem, ze z Noveho mosta je krajsi vyhlad ako zo Stareho, ale bud cestujeme podla vyhladu alebo podla toho, kde je to vyhodnejsie. IAD chodi po Novom moste preto, lebo zo Stareho nema vela moznosti na vyber - na rozdiel od MHD. Mozno bol pekny vylet aj cez Rusovsku cestu a Einsteinovu, ale nehnevaj sa, to ani v najmensom nemozem povazovat za kratsiu cestu nez s 99 a 93 okolo Terna. No ale verim, ze si si vsimol, ze 83 pojde k Technopolu, takze to vytuzene spojenie mat budes a dokonca este rychlejsie ako byvalou 81. Este ze trasa elektricky nepovedie cez Romanovu ani Osuskeho a nejaky napajac na elektricku potrebny bude, a bude to prave 83
Inak keď už sa bude predlžovať trať do DNV, tak nebolo by dobré postaviť trať cez Polianky na Patrónku - Brniansku - Pražskú a spojiť s traťou na Hl.st.? Alebo je na Patrónku absolútna kravina viesť električku? Hovorím to kvôli aj variácii električkových liniek kedže už teraz je interval v Dúbravke 4min, s pridaním električky do DNV by sa to skrátilo na 2,5min a v Karlovej Vsi by vznikali kolóny električiek v prípade, že by si električka nemohla dať zelenú na križovatke a keby sa nepredĺžili vzdialenosti medzi zastávkami. Ďalej by to uľahčili aj oveľa kapacitnejšie vozidlá.
Neviem no každopádne proste chcel by som spoj ktorý by ma vzal priamo cez Nový Most čo najrýchlejšie. Rozhodne nemôže MHD konkurovať IAD prestupmi á la 99+93 keď chcem z Romanovej dojsť na SAV napr. alebo Hl.st. uznaj. ? Keď už Dúbravčanom sa máli to všetko čo majú a ešte aj priame spoje na Hl.st. (priznávam,že poloha konečnej Hl.st. je debilná ale daná polohou samotnej stanice) a ASMN, tak mne by bohate stačilo spojenie aspoň na Zochovu a tam u dačo príde aj keby neviem ako zle bolo (trasa ex 47-S neskôr 181).
Ak sa vybuduje preferencia a radiála bude schopná pojať zvýšnie frekvencie električiek, tak by som
a) 9 predĺžil do Dúbravky a
b) zrušil 34,
c) na 83 zmenil interval na 10/12/10/15//12,
d) v prípade kapacitných problémov v KV zaviedol v RŠ vložené spoje L 12 KV - Šafko a poobede zaviedol L 17 a zrušil L 7.
Jemu totiž nevyhovuje ani jedno. 95+13 je lotéria (čo uznávam že je) a 99+93 zásadne odmieta, pretože jazdiť na juh, keď chce ísť na sever, sa mu zdá neprípustné. Preto je nútený cestovať 95+83+93. Pričom ale odmieta vyraziť o jeden spoj skor v prípade, že by nejaký prípoj nestihol, pretože nutne musí doraziť tri minúty pred odchodom vlaku. Že si vobec derieš klávesnicu. ?
El Sergio
Čo sa týka tej lotérie na 95+13, to zo mňa hovorí vlastná skúsenosť, kedy z troch pokusov dostať sa na stanicu týmto sposobom tri krát (!) 13 vobec neprišla (ja viem že to nie je argument, ale u mňa už tento variant doveru nemá ? ). A z čias, keď som ňou chodil do školy viem, že zvykla niekedy chodiť zároveň s 95 aj keď nemala a podobne. Čiže ak sa ponáhľam, radšej využijem 99+93, kde má 93 predsa len lepší interval v prípade vynechania jedného spoja oproti 13. Naopak ak idem naspať, je mi to v podstate jedno a 13+95 vidím ako lepšiu variantu. ?
Výraz "prípojová stratégia" si možeš vysvetliť ako správanie šoférov napr. na linke 83 cez víkend, kedy vidia na križovatke stáť 95, no napriek tomu veselo ufujazdí zo zastávky preč, hoci by stratil nanajvýš pol minúty vyčkaním na tú 95 (zdorazňujem extra túto situáciu, teda vizuálny kontakt; je mi jasné, že s grafikonmi sa ťažko hrá a nie vždy sa to dá zladiť, a nemože sa vyhovieť každému, lebo by v tom bol riadny guláš). ?