1. Aby zvýšil príjmy pre verejnú dopravu na území mesta.
2. Aby motivoval aj tých ktoré momentálne VHD nepoužívajú k jej využívaniu.
3. Aby zatraktívnil cestovanie VHD nižšou cenou lístkov oproti súčasnoti, najmä pre nepravidelné cestovanie.
Proste časť súčasnej ceny lístku by platili všetci obyvatelia BA, bez ohľadu na to či socku využívajú alebo nie, časť by platili buď formou jednorázových CL alebo električeniek.
Poznámka: je to iba úvaha, nemám žiadnu ekonomickú štúdiu ani výpočet. Súčasný model financovania socky evidentne nestačí, socka upadá a tendencia je ďalší úpadok. Skúste aj Vy navrhnúť niečo.
1. Zpod mostu chodí električka len do Dúbravky a na Vajnorskú, čo je veľký mínus tohto riešenia.
2. Neviem, kde sa pri Zochovej dá v súčasnosti legálne točiť.
1. Ja sa o ceste do divadla večer nebavím ale bavím sa o MHDčke v časoch, kedy som ju najviac využíval.
2. Otázke je akú majú okrem narvatého metra alternatívu? %Časovo výhodú a ekonomickú?
3. To je pravda, lebo v BA je socka absolútne mizerná, čo sám uznávaš. Isteže, je to aj horiše, najmä na východ od nás, ale nebudem sa uspokojovať s tým že inde je to ešte horšie. Najmä ak je v BA istá životná úroveň, ktorej úroveň socky vôbec nezodpovedá.
4. S daňou si ma opravil, beriem na vedomie. Aj tvoja pripomienka ku kvalite, lenže takisto neplatím napr. za políciu alebo hasičov. A keď ich potrebujem, tak "čo sa sťažujete, však je to zadarmo" nepočujem. Teda aspoň som nepočul od policajtov, keď vyšetrovali prípad vlámania a krádeže u susedy. Správne je koncesionárksy poplatok. MHD by nebola zadarmo. Takisto môžem objektívne kritizovať STV, nakoľko platím koncesionárske poplatky, NIE JE to zadarmo. Každý kto vlastní televízor musí platiť koncesionársky poplatok bez ohľadu na to či STV kuká alebo nie. Rovnako by sa dal spraviť pre každého kto má trvalý pobyt v BA koncesionársky poplatok na verejnú dopravu na území mesta, bez ohľadu na to, či ju yvužíva alebo nie. Následne ľudím s trvalým pobytom dať zľavu na električenky takú, aby pre súčasných držiteľov električeniek došlo k poklesu ceľkovej ceny a tí čo MHD nevyužívajú by aj tak prispievali na jej chod. Ako som písal, som ochotný platiť 100 Sk mesačne na chod socky. A keď už by som platil, tak by som, samozrejme na základe ceny tramvajenky, veľmi uvažoval či si ju kúpim. A nebol by som sám. Takto by socka dostala priame príjmy od obyvateľov mesta pre ktorých má byť a zároveň by ich motivovala ju využívať. Poplatok by platil každý človek vo veku 18-60 rokov, ostatí čo majú trvalý pobyt v BA by mali rovnako nárok na znížené cestovné. Holt solidarita. Ja viem, je to veľmi nedokonalé a dá sa to zneužívať. Vymysli niečo iné.
1) Bavíme sa o ceste do divadla o ôsmej večer alebo do práce v špičke? Alebo treba s diskusiou vhodne zamiešať, aby si dokázal jedine svoju pravdu?
2) Škoda že o tebe a Ikeovi nevedia tí zohatlícki manažeri z londýnskeho City, ktorí sa dennodenne dlávia v metre narvanom tak, že 39 v nedeľu večer je oproti tomu 1. trieda. Inak by pochopili, že cestovať MHD v obleku sa proste nedá.
3) To "aj tak chodím autom" tu už omieľaš pomerne dlho a intenzívne. Nechápem, načo sa ešte vôbec zúčastňuješ tejto diskusie, keď tvojim záujmom nie je snažiť sa o zlepšenie MHD ale len a jedine presvedčenie ostatných, že MHD sa nedá používať za žiadnych okolností? Všetci vieme, že MHD v BA je mizerná ale niekedy mám pocit, že tzv. priaznivci MHD sú tí najväčší nepriatelia.
4) Pseudoekonomické úvahy o dani nebudem komentovať - to by nebola daň, daň je totiž zo svojho princípu NEADRESNÁ, t. j., nedá sa platiť daň NA niečo ale jedine daň Z niečoho. Preto sa napr. neplatí daň na TV ale koncesionársky poplatok. A ja som ZÁSADNE proti tomu aby bolo niečo tzv. zadarmo, v skutočnosti však platené z mojich peňazí. Jediné, k čomu to vedie, je odpoveď na akúkoľvek pripomienku ku kvalite "Čo by ste chceli, však je to zadarmo".
Jenomže v tom linku se psalo, že v Praze hořely dva autobusy. Což je pravda pouze z poloviny, hořel pouze jeden. Jenomže ty jsi napsal, že v Prahe zhoreli 2 autobusy. Pokud chápu slovenské vyjádření slova zhoreli stejně jako shořely, tak v Praze neshořel ani jeden bus. Když ti hoří v baráku záclony, není to to samé, jako když ti shoří celej dům na uhel.
Veľmi sa prikláňam k Tvojmu názoru. ? A keď túto svoju reakciu zlúčim zároveň aj ako odpoveď na fobustov názor (cestovanie v obleku), vychádza mi celý žalostný stav a dlhodobá smutná perpektíva. ? Totiž: čím motivovať cestujúcich - a čím vlastných zamestnancov. ? Je predsa úplne pochopiteľné, že keď si potenciálny záujemca o miesto vodiča spočíta pre a proti....z 90 percent sa CELKOM URČITE nerozhodne pre MHD. Vozidlá sú zo 80 percent v nevyhovujúcom stave, 30 percent z toho je v stave katastrofálnom. Modernizácie nie sú adekvátne. Čo z toho, keď Jazdím na zemný plyn, keď mi do kabíny v zime fučí, v lete je kabína prehriata a dobrá akurát na zdravotné problémy (ešteže sme silní chlapi, ale čo potom toľké parte po výpravniach...), vozidlá, čo mali byť dávno nízkopodlažné, nejsou a nebudou, a "modernizovaný" voz po dvoch-troch rokoch prevádzky vyzerá ako kontajner a počas služby stráca väčšie i menšie súčiastky. Je tiež super pohľad na LBC TAMBUS, v ktorého interiéri zostali staré powritované dosky a plesnivú harmoniku ťahá pod bruchom. ? Sme síce skromní a vieme sa tešiť z mála, napríklad z esexu, ....do ktorého by vodič povedzme vo Viedni ani nevliezol, lebo poväčšine vyzerá ako útulok pre bezdomovcov. Ale je tam chvalabohu teplo, ani mikrovlnku ešte nikto neukradol, varič je síce ešte od Márie Terézie, ale na najvyššiu prevádzkovú rýchlosť obed ohreje (nižšie pre hrdzu nefungujú).Aj sa potešíme, ak posledné dva obité hrnčeky a pokrivená hliníková lyžička ešte nezmenili majiteľa... ? A stav vozidiel, ich údržba...o štvrtej ráno som vďačným človekom, ak nemusím pre otvorenie modernizovaného vozidla použiť šróbovák a nôž, prípadne kabínové okno, ak sa náhodou nedajú zvihnúť ani jedny dvere... ? Treba pre motiváciu nového pracovníka ešte viac? ?
Ako cestujúca som vec už vyriešila. Predplatný lístok už nekupujem, kúpila som bicykel a kvalitné topánky. Tým chcem povedať, že aj keď nemám auto, mám iné alternatívy a bus ako cestujúca používam, len keď naozaj musím. ? A ako vodič? Prvá ročná brigáda mi už pred časom skončila - uvidíme, aká bude motivácia pre prípadnú ďalšiu...
Moja listicka, je velka. Ja meriam 174 cm a v pohode sa do nej zmestim a to mam sedadlo nadvihnute a vyhlad teda ako z kamionu ....a stale dost miesta nad hlavou ? ?
srandujes? uz teraz sa z tejto oblasti neda dostat na hodzovo, nehovoriac o hlavnej stanici. vdaka bohu ide aspon na zochovu.. a kolarovo je vyhodna zastavka v centre mesta, inak by clovek musel prejst cez centrum na zochovu alebo pod most. ak by mala chodit pod most to by sa rovno mohla zrusit cela, ani by ma to neprekvapilo keby niekto mudry takto rozhodol.
?
Lenže keď je niekto zbehlý v doprave,hlavne v tej Bratislavskej,vie že z vody kolu nespraví a keď nie je vodičov na linky,ktoré sú dôležité pre každodenný život,snáď sa nebudú otvárať linky,ktoré vyhovujú pár ľudom,aby potom pisálkovia vypisovali,že tam a tam nie je vypravený voz,a treba brať do úvahy aj počet vozidiel. ? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
3. preklep, najmä pre pravidelné cestovanie (poplatok + tramvajenka by vyšli lacnejšie oproti dnešnému stavu)