Však ale už dačo je že sa má svietiť skoro 3/45 roka pomaly a vo večerných hodinách. Na jednej strane si v DPB sťažujú,že platia daň z motorových vozidiel,ale keby si asi zrátali,koľko by platili pokuty za neosvetlené vozidlá a potom dakedy bezohľadnú jazdu čo vtedy jeden si to tak šinul okolo inline akcie,tak by mali byť radi.
Samozrejme že na Düwagy sú aj podvozky pre rozchod 1000 mm a myslím si že by sa dali zohnať. Ale tamtie vozy pre BA sú nezmysel. Sú úzke iba 2,3 metra, nevyužívajú profil trate, sú konštrukčne aj morálne zastaralé (výška podlahy je ešte vyššia ako v T3). Sú to vozy ktoré sa vyrábali do roku 1992 (!!!) bohvie prečo a teraz sa ich Viedeň zbavuje. Ale vyradiť relatívne mladé električky je blbosť, preto ich predávajú. Neviem či mali od výroby odporovú stykačovú výzbroj, každopádne boli prerobené (aspoň niektoré) na polovodičove. Ale pmätám si súpravy E6+c6+T+c6+E6. To bola teda jazda...
mna dost stve ze vodici MHD ani velmi nesvietia... a to vcera bolo vselijak a videl som zopar vozov MHD bez zapnutych svetiel... uz nech je ta novela cestnej premavky
A priemerný vek vozidiel v tom balíku 40 vozidiel je? Naše by som tipol tak na 22 rokov. Lenže nech sú tie vozidlá v sebelepšom stave, predovšetkým sa musia v dielňach dobre postarať. Nieže sem v prípade kúpy tých vozov rok na to príde dakto Viedenských dopravákov a opýta sa, kde sú tie električky čo ich nespozná od toho v ako stave budú.
No vlastne teoreticky je možné, že tých vozidiel bude len 39, na jedno vozidlo si zrejme uplatní predkupné právo nejaký miestny šotouš, ktorý si ho bude chcieť vystaviť doma na záhrade ? ? ?
Koľko majú tie ich vozy? Inak prečo keď sa stmieva, resp. je už tma, tak dosť veľké množstvo spojov nemá podsvietené tie digitálne transparenty? Nefunguje to, či šoféri na to zabúdajú? Včera šla 93 - podsvietená, 84 - nič a 83 - tiež nič. Ešte k tomu som mal okuliare doma tak som mohol lúštiť do čoho nastupujem, no našťastie tvarovo rozpoznám či ide o nápis Dostihová dráha a Ovsište. Ale väčšina ľudí potrebuje videiť číslo, konečná im veľa nenapovie.
Bol by taký problém v Rakúsku zohnať podvozky na 1000mm rozchod? Ja neviem.. Ale od rovnakého výrobcu premávajú električky aj v iných rakúskych mestách na 1000mm rozchode.. Takže teoreticky by sa to mohlo dať..
1. Náš podnik je moc "hrdý" na to, aby kúpil ojazdené vozidlá z iného mesta apriori bez ohľadu, či ide o bus, t-bus alebo el, bez ohľadu na krajinu pôvodu a ich vek a tech. stav. Už sa to tu rozoberalo viackrát.
2. Má to inú šírku skrine, teda od nástupišťa by tam bola medzera o schod, ale zasa tam je ten dolný vysúvací, to by nemusel byť problém. Rozchod majú ale 1435 a to by u ás xelo nové/iné podvozky, čo by investíciu navýšilo.
3. Neviem si predstaviť, čo by na takú "kabínu" hovorili naši vodiči ?
Ike