vzkm je ukazovateľ hustoty dopravného systému - kilometer krát vozidlo, cize kilometre ubehnuté jednotlivými vozidlami - ak 1 vozidlo ubehne za deň napr. 300km, tak 10 takýchto vozidiel vykonalo 3000 vzkm
miestokm je ukazovateľ kapacitnosti dopravného systému - kilometer krát miesto - ak má jedno vozidlo kapacitu 150 miest pre cestujúcich, tak 10 takých vozidiel, ktoré ubehnú 300km denne, vykoná kapacitu 450000 miestokm
Miestokm je ukazovateľ dobrý napr. pri porovnávaní rôznych trakcií a typov vozidiel v kombinácii s intervalom, nasaditeľných na nejakú trasu.
Vedel by mi prosím niekto z vás v krátkosti objasniť pojmy "vozokm" a "miestokm"? O tých prvých by som aj niečo vedel, ale tie druhé mi nič nehovoria. Díky. ?
OBRATISKO NOČÁKOV - HLAVNÁ STANICA
Neviete, tak bude sa main station rekonštruovať niekedy? A už sa aj predpokladá, odkiaľ budú mať rozjazdy, keď to tam bude rozkopané? Že či kvôli tomu náhodou nebude nutné od základov pomeniť ich trasy...
Snáď po novom tam nebudú iba 2 nástupištia... Myslím, že na nočáky by sa tu hodila taká "sranda" ako majú v takmer 100-tisícovom Liberci pre denné linky - Terminál Fugnerova s viacerými nástupišťami, kde sa zbiehajú snáď všetky linky s prestupom na hrane. Ale to asi môžem snívať ďalej.. ?
okrem toho v jednej bratislavskej televízii bol záznam z rokovania mestského zastupiteľstva, kde keď sa schválilo tých 500 miliónov na nové vozidlá, Záhradník otvorene povedal, že to je málo a nestačí to, a preto dúfa, že je tá dotácia prvý krok k riešeniu financie obnovy vozového parku.. Asi takto to povedal na zastupiteľstve. A nepamätám sa, že by to už pred ním niekto urobil... A Zachar už vôbec nie...
Prečo práve ním? Záhradník s Rybníčkom dali celkom dokopy STV... Pozri si, čo sa v STV deje teraz, keď majú redaktori zakázané robiť reportáže proti vláde...
Takže ja by som s hodnotením Záhradníka ešte chvíľu počkal...
Prečo by to mal dávať do jedného príspevku? Mne sa to takto číta lepšie... To akoby som ti ja povedal, že "zakazujem ti dávať všetko do jedného príspevku"...
Takže hádam tu ešte nechceš určovať, čo a ako sa má písať...
Akurát tým znížiš hodinovú kapacitu na Červený kríž a zbytočne zvýšiš kapacitu pre úsek Búdkova - Valašská.
Re #82989 Palo1987: Ak by sa dobre nastavil grafikón teoreticky by sa točiť dali.
Re #83002 810zssk: Valašská a Lovinského má rýchle spojenie s centrom 83kou.
Re #83012 kampo + zvyšok: Iba si potvrdil, že sa v MHD moc nevyznáš. Metro sa totiž oplatí len pre mesto o dosť väčšie od BA.
Re #83027 kampo: 1. Klimatizácia je lacnejšia ako metro. 2. Ja tiež necestujem až tak po svete, ale ty si v prvom rade naštuduj niečo o vozokm, miestokm, vlakokm a ich vzťahoch k jednotlivým trakciám VHD.
Re #83054 810zssk: Alebo čo tak prepustiť administratívu.
Keď už sme na poli sci-fi, tak by sa to dalo elegantne vyriešiť dočasne aj bez výstavby okruhu cez Vlársku, len s pomocou spojky Hroboňova - Pražská:
207 tak ako je
203 z Búdkovej cez Drotársku, Hroboňovu a Pražskú na hlavnú stanicu, čo by malo rovnaký efekt ako Tvoj návrh, a tiež by sa mohla zrušiť 41
To, či v konečnej verzii poslať 44 (203) k Vojenskej a 47 (207) cez Drotársku na HlSt, alebo naopak, nechávam na väčších odborníkov, neviem čo je z prepravného hľadiska efektívnejšie.
Problém je v tom, že tu neustále presadzuješ dementné teórie o technike jazdy s IGK, o financovaní MHD, o stavbe a údržbe pevných trakčných zariadení a neviem o čom všetkom ešte, hoci žiadnej z týchto tém nerozumieš ani za mak.
810zssk