Prosim o pomoc niekoho, kto sa vyzna v SPZkach. Kedy sa vydavali SPZ
- BAA 12-xx, 13-xx
- BAA 20-xx
- BAA 26-xx
- BAA 34-xx, 35, 36, 37, 38-xx ?
No, snad to niekto bude vediet
Pánové, nechtěli byste se sejít a pokecat o těch věcech, o kterejch tady píšu u nějakýho pivka. Moh bych v sobotu 22. 6. přijet do Bratislavy. Můžete mě kontaktovat mejlem, ale já nerad mejluju, takže bude lepší, když se do středy domluvíte s Andrejem (Anndy008) a von mi dá vědět. S nim sme v kontaktu denně. Když se urvete aspoň dva (kromě Anndyho), tak přijedu.
Taky bych se přimlouval za rozdělení tohoto fóra na několik témat. Tohle je příšerně nepřehledné. Pro mě (i když jsem v Blavě skoro půl roku bydlel) jsou informace o tom, kde co jelo naprosto nezajímavý balast a pro někoho je zase nezajímavý, co píšu já.
Vlaky do mesta sú v Blavských podmienkách nezmysel. V Nemecku ale existuje opačné riešenie v Karlsruhe. Električky tam chodia z mesta po železnici desiatky kilometrov ďaleko. Tento systém prekonal všetké očakávania a jeho zavedeni prinieslo až 100% nárast využitia hromadnej dopravy.
Nemecké dráhy sa obávali, že elktričky s maximálnou rýchlosťou 80 km/h budú zdržiavať prevádzku. Električky sú ale vďaka svojim jazdnym vlastnostiam aj napriek nízkej maximálnej rýchlosti rovnako rýchle ako klasické vlaky s maximálnou rýchlosťou 140 km/h. Na mnohých úsekoch s krátkými medzizastávkovými vzdialenosťami sú dokonca rýchlejšie. Nemecké dráhy nakúpili električky a dnes naprosto bežně chodia po Karlsruhe električky s logom DB. DB s električky velmi chvália, osobitne pre ich velmi nízke pravádzkové náklady. Tento systém sa tak osvedčil, že mesto Heilbron, ktorý má asi 120 tisíc obyvaťelov sa rozhodlo vybudovať svoj vlastný električkový systém, ktorý je napojený na železnicu a dnes chodia električky z Karlsruhe do Heilbronu. Úbytok automobilov je od pohľadu zrejmý, počet cestujúcich opäť prekročil aj tie najoptimistickejšie očakávania. Zaujímavé je, že tam najv%ačší ohlas má tento druh dopravy u ľudí, ktroým sa oplatí chodiť do zamestnania do Karlsruhe, teda u tých, ktorí si hovoria stredná trieda. Električky sú tam totiž nielen rýchlejšie, než gumokoly. Ich hlavnou prdnosťou je však spoľahlivosť. Netvrdnú v zápchach ale chodia presne.
Nazdávam sa, že systém rýchlej elktričky v centre mesta aj s podzemnými úsekmi, mimo centrum na vlastnom telese s dvojsystémovými električkami, premávajúcimi po železnici je pre Bratislavu ideálny.
d3k0: o tych 4800-4811 som cital v SME, este v roku 1997.Bol to clanok o busoch,ktore splnaju EURO2 a pri kazdom bol uvedeny aj typ motora.Ono to bolo pisane asi tak, ze z roku 1995 maju 7 Karos s motorom Renault,z roku 1996 11 Ikarusov 435 s motormi od Ikarusu a z roku 1997 10 ikarusov 435 a 6 ikarusov 415.Boli tam aj presne uvedene tie cisla typu motora,len to si uz nepamätam a tie noviny som zahodil,skoda.
Ale tie 4800-4811,ked sa v nich vezies, tak sa da dost dobre rozoznat,ze maju uplne iny zvuk motora ako neskorsie serie a mozno maju tie motory do cinenia aj s tym,ze maju na zadnom dekli zaluzie na vetranie.Ale najpresvedcivejsie by bolo si ten motor pozriet...
A jasne ze to moze byt nejaky licencny man.
d3k0> Práve ti posielam tie sľúbené fotky busov z Autotecu, priprav si mailbox, je to 7MB . Fotiek je 15, sú neupravované a v rozlíšení 1024x768 (aby sa ich na kartu zmestilo viac).
Včera som videl, ako nejaký človek v čiernom tričku na Moste SNP (či ako sa teraz volá) fotil tie novobudované zastávky pri Auparku. Nebol to niekto z vás ?
to s tymi elinami vyzera dost blbo . Ale co uz. Skoda, ze medzi napr. tescom a trnavskym mytom bude premavat o dve eliny menej :(( (4 a 6). To je fakt skoda, to bude nezjazdny usek - z hladiska...
Riko: dostat osobitne vlakove supravy na elektrickou trat by dost pomohlo regionalnej doprave. Bol by tam aj jednoduchsi prestup na MHD ako z klasickeho vlaku na normalnej stanici.
Emtest: som fakt zvedavy na ten transparent. Lebo slova "dobre citatelny" som este v suvislosti s EMtestom fakt nepocul. Pokial je to pravda, budem rad ked sa vsetky GO v BB dovybavia takymi transparentami. Lebo to co sa montovalo v roku 2001 bol vysmech cestujucim. Par trolejbusov uz ma zvacseny trasparent s cislom, ale ani tam nie je citatelnost na urovni BUSE LED, ci klasickej "kamennej" tabuli. Vyhodou Emtestu je priebeh zastavok, omnoho nizsia cena a slovensky povod (Zilina).
riko: aj ked ja osobne som zastancom zmeny rozchodu z 1000 na 1435 mm, musim ta sklamat, rozchod trate nema s kapacitou nic spolocne :-)) Kapacitu mozes ziskat bud inymi vozidlami (pricom so sirkou skrine velmi hybat nemozes, pokial neprestavas kompletne trate ale iba pridas kolajnicu), alebo predlzenim vlaku (na co by bolo treba neak poslat do bazin to priblble obmedzenie na maximalnu dlzku 40 m - treba prehlasit elektricku za zeleznicu:-)) Vyhoda rozchodu 1435 mm by bola hlavne v tom, ze ak by sa povedalo ze ideme teraz hned kompletne obmenit vozovy park, tak vozidla pre rozchod 1435 mm su lacnejsie a ten cenovy rozdiel by zaplatil zaroven aj zmenu rozchodu (= kompletnu rekonstrukciu vsetkych trati !!!)
hrosicek> pche, ja budem robit to, co ja chcem, oki? a 1. prave pre takych, ktori nemaju cas je vyhladavanie, aby si nasli nieco konkretne ak ich to zaujima (a pytat sa az potom ked to nenajdu), 2. kazdy kto chce si moze nechat posielat prispevky na email a citat si ich ked bude mat cas a nie sem stale chodit.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martyk
Taky bych se přimlouval za rozdělení tohoto fóra na několik témat. Tohle je příšerně nepřehledné. Pro mě (i když jsem v Blavě skoro půl roku bydlel) jsou informace o tom, kde co jelo naprosto nezajímavý balast a pro někoho je zase nezajímavý, co píšu já.