Hm, dnes rano 86ka, #1800, sofer v zacviku a vnutri celkom pekna babenka, pravdepodobne podla obecenia cestujuca na kupalisko. Radost cestovat do prace
Vcera rano pred osmou sa na Hodzovom namesti zrazil trolik s autom (RE). Neviete o tom nieco? Ktory to bol?
Pred par minutami frcala po Racianskej 7845+46 z linky 9, mala tabulku "Sluzobna jazda" a bola plna cestujucich! Nejako som to nechapal - boli to zamestnanci vozovne alebo co?
Turbo: skús sa pozrieť na stránku Blavy, tam je uvedený kontakt na primátora. Raz som mu písal na mail primator@bratislava.sk s kópiami na tlac a press ohľadne ne-uverejňovania informácií na webe, keď sa konkrétne prerokovávala štúdia severnej tangenty.
Čo myslíš ozval sa niekto? Nikto. Postupujú v duchu, však čím menej informácií uverejníme, prípadne žiadne, tým menej ľudí bude do toho kafrať a tak nám to ľahšie prejde. Ak nechce odpovedať na maily, tak nech si na stránku nedáva mailovú adresu. Takže skús mu poslať papierový list, aj keď si osobne myslím, že Očovanovi je to už jedno (tak ako mu bolo všetko jedno čo sa v Blave dialo za posledné 4 roky), keď na jeseň končí. Ak Ti odpovie tak Ti pogratulujem a s chuťou si prečítam tú nič nehovoriacu odpoveď ako to nejde, ako nie sú peniaze, lebo nie sú podielové dane a bla, bla, bla, bla.
kuuuurniksopa , to aby som sa dozvedel, odkedy a pre ktore linky bude zastavka pri auparku, musel som sa prebojovat cez 9 stran textu... a nakoniec tu najdem iba jeden riadok? no hanba ti, tbc, to si mi to nemohol rovno napisat? som si myslel, ze to bude rozvedene trochu viac...
Na margo diskusie, ktorá tu prebieha o preferencii električiek pred metrom, ktoré už staviame 20 rokov a nič, podelím sa s vami o postreh ohľadne dopravy v Strasbourgu.
Bol som tam minulý týždeň 2 dni a veľmi sa mi páčili električky, ktoré tam jazdili. Sú to 100% nízkopodlažné električky, premávajúce v 2-4 minútových intervaloch. Trate sú absolútne rovné (žiadna Vajnorská), električky jazdia na samostatnom telese, ktoré je miestami celé zatrávnené, čo vyzerá veľmi efektne. Električky sú neuveriteľne komfortné, úplne tiché ako vo vnútri tak aj vonku čo som zistil, keď som študoval mapu na zastávke a prebral ma až známy zvonec, keďže prichádzajúcu elinu som vôbec nepočul.
Interiér je plne klimatizovaný, pretože okná sa nedajú otvárať. Zastávky sú oznamované vždy rozdielnou melodickou zvučkou, potom sa ozve príjemný melodický ženský hlas oznamujúci zastávku, prípadne aj mužský, ktorý oznamuje prestupné uzly, prípadne iné info. Na každej zastávke je automat na lístky zabudovaný do valcového cca 4-5m vysokého reklamného pútača. Zaujímavá je navigácia, masívnym nerezovým valcovým asi 20 cm širokým rolovátkom (princíp ako má tuším Nokia 7110?). Najprv si vyberieš rolovátkom na obrazovke typ cestovného lístka (pre jednu cestu, pre viacero, pre skupiny, rodičia s deťmi atd), potom klikneš koľko lístkov potrebuješ, vhodíš mince a dostaneš lístok. Zaujímavé je, že lístok si označíš v označovači na zastávke, na začiatku, v strede a na konci ostrovčeka je približne po troch kusoch. Najjednoduchší lístok na 60 minút, ale iba jedným smerom na tej istej linke stojí 1,10 euro. Veľa-málo, ťažko zhodnotiť, ale na ich pomery určite nie veľa, aj keď po zavedení eura išli ceny v celej Európe dosť hore. Za 1 euro tam nedostaneš skoro nič.
Nakoniec jedna zaujímavá skúsenosť. Pri rozbiehaní sa na križovatke musel vodič náhle prudko zabrzdiť, pretože mu vbehol do cesty chodec. Ľudia začali logicky šomrať, pretože to bolo dosť prudké zastavenie, u nich zrejme netypické, pretože tam elina jazdí absolútne „plavne“, žiaden plyn-brzda. A potom to prišlo. Vodič sa začal na naše pomery neskutočne dokoola ospravedlňovať, vysvetľovať situáciu, čo sa stalo, jednoducho aby cestujúci prepáčili a išlo sa ďalej. Túto poslednú skúsenosť berte prosím nie ako „rýpanie“ do našich šoférov, že naši sú nevychovaní a francúzski sú s „francúzskou výchovou“, ale len opis reality, ktorú som zažil. Neviem či je to pravidlom u každého šoféra (vychovanosť človeka, školenie firemnej kultúry a komunikácie so zákazníkmi) alebo len toho konkrétneho, ale verím, že keby naši šoféri dostali také stroje ako majú v Štrasbourgu, keby bolo dosť peňazí na dopravu ako celok, tzn. intervaly by boli v špičke 1-2 min, šoféri by boli lepšie zaplatení, údržba by bola na úrovni, tak by boli aj cestujúci aj šoféri spokojní.
Možno by sme sa aj toho dočkali, že pri takejto náhlej udalosti, by šofér do mikrofónu oznámil čo sa stalo, ospravedlnil sa, že musel prudko zabrzdiť a tým pádom narušiť komfort jazdy. Ale on prudko brzdí nie preto, že ho to baví (aspoň dúfam), ale aby nezabil seba a ľudí vo voze, keď mu do cesty vbehne napr. k....t na bavoráku, prípadne dôchodca, ktorý sa 20 sekúnd pozerá na blížiacu sa elinu a potom sa rozhodne 5 metrov pred ňou prebehnúť.
Bola by to bomba keby sa u nás dali plánované miliardy na metro do rozvoja električiek.
Pár fotografií ako by to mohlo raz vyzerať v Blave: http://mercurio.iet.unipi.it/pix/fr/trams/Strasbourg/pix.html
obrázky z výstavby: http://transnord.schilick.free.fr/tramb/tram-arrive.htm
Tak teda vy suhlsite s tym listom? To ma tesi, a asi s tym nieco porobim. Urcite vyhodim vulgarizmy a mena, to tam fakt nepatri. J, dakujem ze rady. Ak by mal niekto zaijem, tak nech napise co by dodal, aby to bolo objektivnejsie. Napiste to sem do Diskusie, to uplne staci. Cakam na dotazy....
Dnes sa stal zazrak!Siel som rano 86 ale nie hocijakou!Cistou, vyumyvanou, navonanou!Clovek sa bal chytit tyce aby ju nezapackal
Preco je to len jeden bus?
180 neruste, to fakt radsej SORy...ako sa ja potom k Inchebe prekreslovat budem
K kotasovym farbam K2Skovym...ako dlhsie pozorujem, su dve skupiny, jedna kt. sa to vobec nepaci a druha kt. tie farby a ich kombinaciu a vobec cely ten nater "zere"...ja teda neviem co sa van ma tom nepaci...hihi Aj ked to nie su uplne bratislavske farby, ale myslim ze sa na elinu hodia...
A este daco o podhradi, len taky vycuc, bolo to v SME pred par dnami:
V časti Zuckermandel sa bude môcť stavať do výšky štyroch až šiestich nadzemných podlaží, na Vydrici len do štyroch nadzemných podlaží.
Tak stverat na Inchebu aby sme hrad videli sa nebudeme
hroch