Vladimir: Zeleznicnu trat v Ruzinove je vhodne prekonat jedine mimourovnovo a to konkretne podjazdom. Pri budovani tohto podjazdu by bolo dost vhodne potiahnut popod zeleznicu aj cestu, vzhladom na to ze frekventovanost vlakov na danej trati sposobuje slusne zdrzania aj autobusom MHD (hlavne v rannej spicke) premavajucim medzi Vrakunou a Ruzinovom. Zaroven by bolo vhodne ponechat pri vystavbe moznost pokracovat trat aj smerom do Vrakune (vid. SCI-FI trasa C)
Turbo: Prepac, ale nie je mi celkom jasne, ako chces prekonat tu zeleznicnu trat pri predlzeni elektricky k Hypernove. Urovnovo? Alebo sa to da aj inak?
tr3mp: Nemozem si pomoct, podla mojho estetickeho citenia je ten bus hnusny
No, uvidime co bude. V kazdom pripade Aupark je centrum pre bohatych a MHD v ziadnom pripade nepotrebuju. Ale ako moznost prestupu zo spojov Most vrs. Zochova je to dobre ze to aspon zafinancuje
Takyto bus chcem: http://www.derbus-online.de/. Pozrite si aj fotky interieru, celkom dobre to vyzera. Mestska verzia tohto busu by sa nam v Blave hodila :-)), co nejake 15 metrove Solarisy ...
tr3mp>keby mi o to islo, tak napisem nejake sprostosti ale ani som si to nevsimol a aj tak patri tebe
all> cakam vsetkych klubistov dnes o 16.00 na Olejkarskej! A doneste este aspon dvaja fotky, nech su preukazy!
2304 ma pohodovu kabinu
Na zastavke Zimny stadion v smere na Trnko je maly oznam na oranzovom papieriku, ktory hlasa nieco ako "ospravedlnte prosim v spicke vodicov, nemozu stihat" skoda ze som si to cele neopisal, v povodnom zneni je to fakt sranda
Pohodove stupanie je do 60 promile. Vacsie stupanie prinasa problemy pri prevadzke, ale aj tak napr. myslim ze v jablonci bolo alebo je stupanie 105 promile, v prahe troji bezne 60 promile. 70 promile je uplne v pohode, pripadne ak sa da, mala by sa trat umelo rozvinut, cim by sa stupanie zmensilo.
Turbo: bratislavskym radnym by som doporucil premerat si sklon elektrickovej trate medzi zastavkami Chotkovy sady a Malostranska... a potom tvrdit, co je mozne a co nie. Pravda je, ze tam je rozchod 1435 mm, ale to by snad nemalo mat vplyv...
KLF #7763: Ja som prekvapeny, ze tam davaju ten povodny nater, ale celkom je to pekne, no ked davali novy nater, tak mohli dat ten novy typ ako pri generalnych opravach.. Asi nemali farbu.
3700: Je mi ta luto
tr3mp:
Tu je vidno ako je pre Shopping Parky dolezite mat dobre napojenie na MHD. Keby pred Polusom neboli elektricky tak by vobec nemali taky obrat ako maju. Polus ma totiz mimoriadne vyhodnu polohu, nechcem povedat ze v priamo v centre mesta, ale stale sa to (prave vdaka Polusu) za centrum povazovat da. Velmi dobre si pamatam ake plne (resp. prazdne) eliny behali po Vajnorskej pred tym nez postavali Polus. Ale teraz su tie spoje podstatne plnsie, dokonca aj linka 2 byva napchata. To iste plati o zastavkach, ktore svojou velkostou nestacia. Pevne verim ze pri rekonstrukcii Vajnorskej tam vybuduju vacsie nastupne ostrovceky. Aupark oproti Polusu ziva prazdnotou, co je jasne, lebo jeho napojenie na MHD je absolutne ubohe. Linka 50, dve "Aupark" linky a to je vsetko. Pritom polovica (ak nie viac) Bratislavcanov ani nevie ze linku 50 predlzili zo Safka k Auparku. Takto isto dopadla aj Hypernova. Keby mali rozum, tak predlzia elektricky z obratiska Ruzinov, na to su ihned viacere dovody:
1. Elektricka dopravi ludi priamo do/z centra, nemusia prestupovat. Na to staci predlzit linky 9 a 14, 14 by mohla ist vyhladovo az na letisko.
2. Po vybudovani tejto trate sa moze postavat trat na Letisko, co podstatne zlepsi jeho napojenie na MHD.
3. Elektricka je pre cestujuceho atraktivnejsia ako autobus, nech je akykolvek.
4. Elektricka je lacnejsia, aj ked naklady na vystavbu trate su vyssie, oplati sa
5. Elektricka je ekologicka.
6. Elektricka poskytuje vyssiu prepravnu kapacitu a ked tam raz bude, moze sa zacat vysravba obytnych casti v tejto lokalite.
este by sa dali spomenut aj dalsie dovody, ale tychto sest povazujem za najviac dolezitych. Bohuzial ti co o tom rozhoduju maju auta a vobec sa na vec nevedia pozriet ocami cloveka, ktori auto nema a cestujue MHD. Ich pohlad je velmi skresleny predstavami o tom, ze na mape je to z obratiska iba kusok. V skutocnosti je to dost velky kus, treba ist cez zeleznicnu trat (iba tak krizom cez nu, bez ziadnych bezpecnostnych prvkov). Dalsi ich argument je ze ludia co tam nakupuju maju auta. Dobre, a co zamestnanci? Vsetci pojdu do roboty autom? Alebo maju pesi slapat z Obratiska Ruzinov cez luky, zeleznicnu trat, polia a cesty do roboty? A co ked bude vonku hnusne pocasie? Dazd, sneh, vietor a pod. Myslite si ze ked tama zavediete dajaky feklabus co bude jazdit raz za 20 minut, pripadne este redsie, ze vam na to ludia pojdu??? Zamestnanci sa musi do roboty dostat este rano a to maju niekde prestupovat na dajaky autobus, cakat na neho a stat s nim este aj v zapche? Mne by sa tak do roboty chodit nechcelo! Preto je uplne logicke predlzit elektricky zo sucasneho obratiska Ruzinov - Astronomicka k Hypernove a vyhladne az na letisko, lebo od hypernovy je to kusok. ALE!!!... Udajne sa niekto na Magistrate ohanal tvrdenim, ze elektricky tam ist nemoze, lebo by musela prekonat stupanie 7 percent a ze to sa neda. No dobre vazeny, ak mate taketo postoje tak potom nech vam tie hypermarkety SKRACHUJU!!! A chodte do ....
Ta zastavka pri Auparku je nakreslena na http://www.bratislava.sk/SAMOSPR/OZNAMY/2002/US-PNABREZIE/VARIANT_B.GIF. Okrem ineho tam vidno aj tunel popod najazd na Novy most (ak bude).
Podla mna je tato zastavka dobry napad, ale este lepsie by bolo keby bola v smere do Petrzalky umiestnena este pred odbockou k Inchebe, aby bol mozny prestup medzi vsetkymi linkami premavajucimi po moste. Ale opacnym smerom je prestup ok. A este jedna divna vec: velmi zle sa bude dat dostat zo zastavky v smere do Petrzalky do Auparku (velmi zle=velkou obklukou).
Mimochodom, pokial viem, tak stavbu financuje Aupark, v ramci snahy aby bol atrktivny pre zakaznikov. Nie som sice velmi priaznivcom takychto nakupnych a "zabavnych" centier ale iniciativa Auparku s podporou verejnej dopravy (kyvadlova doprava, 50ka, teraz zastavka) sa mi paci. Narozdiel od pristupu takeho Polusu ci Danubie, ktore na neautomobilistov kaslu (ved ake plne su eliny cez vikend pri Poluse, ludia stoja na zastavke i na trati, co sa na zastavku nezmestia ...)
tbc: kua, za to by som vrazdil.. neaky ko... sa rozhodne stavat niekde f pazi neaky bolavy park a potom este aby tam zdrziavali spoje mhd... ved kus dalej je tam zastavka MHD a je tam tiez kopa nevyuziteho placu, co s anepostavili na opacnu stranu cesty ? takemuto rieseniu sa vravi preferencia MHD, ze bude stat pri kazdej pazi...
Neviem, ci to sem uz niekto nepisal, ale neplanuje sa vytvorenie zastavky AUPARK na nadjazde na Novy most v mieste napojenia z Einsteinovej? Zacinaju tam budovat podozrivo podobnu odstavnu plochu s cervenym povrchom s zltym oramovanim ako na rekonstruovanych zastavkach.
Turbo
Tu je vidno ako je pre Shopping Parky dolezite mat dobre napojenie na MHD. Keby pred Polusom neboli elektricky tak by vobec nemali taky obrat ako maju. Polus ma totiz mimoriadne vyhodnu polohu, nechcem povedat ze v priamo v centre mesta, ale stale sa to (prave vdaka Polusu) za centrum povazovat da. Velmi dobre si pamatam ake plne (resp. prazdne) eliny behali po Vajnorskej pred tym nez postavali Polus. Ale teraz su tie spoje podstatne plnsie, dokonca aj linka 2 byva napchata. To iste plati o zastavkach, ktore svojou velkostou nestacia. Pevne verim ze pri rekonstrukcii Vajnorskej tam vybuduju vacsie nastupne ostrovceky. Aupark oproti Polusu ziva prazdnotou, co je jasne, lebo jeho napojenie na MHD je absolutne ubohe. Linka 50, dve "Aupark" linky a to je vsetko. Pritom polovica (ak nie viac) Bratislavcanov ani nevie ze linku 50 predlzili zo Safka k Auparku. Takto isto dopadla aj Hypernova. Keby mali rozum, tak predlzia elektricky z obratiska Ruzinov, na to su ihned viacere dovody:
1. Elektricka dopravi ludi priamo do/z centra, nemusia prestupovat. Na to staci predlzit linky 9 a 14, 14 by mohla ist vyhladovo az na letisko.
2. Po vybudovani tejto trate sa moze postavat trat na Letisko, co podstatne zlepsi jeho napojenie na MHD.
3. Elektricka je pre cestujuceho atraktivnejsia ako autobus, nech je akykolvek.
4. Elektricka je lacnejsia, aj ked naklady na vystavbu trate su vyssie, oplati sa
5. Elektricka je ekologicka.
6. Elektricka poskytuje vyssiu prepravnu kapacitu a ked tam raz bude, moze sa zacat vysravba obytnych casti v tejto lokalite.
este by sa dali spomenut aj dalsie dovody, ale tychto sest povazujem za najviac dolezitych. Bohuzial ti co o tom rozhoduju maju auta a vobec sa na vec nevedia pozriet ocami cloveka, ktori auto nema a cestujue MHD. Ich pohlad je velmi skresleny predstavami o tom, ze na mape je to z obratiska iba kusok. V skutocnosti je to dost velky kus, treba ist cez zeleznicnu trat (iba tak krizom cez nu, bez ziadnych bezpecnostnych prvkov). Dalsi ich argument je ze ludia co tam nakupuju maju auta. Dobre, a co zamestnanci? Vsetci pojdu do roboty autom? Alebo maju pesi slapat z Obratiska Ruzinov cez luky, zeleznicnu trat, polia a cesty do roboty? A co ked bude vonku hnusne pocasie? Dazd, sneh, vietor a pod. Myslite si ze ked tama zavediete dajaky feklabus co bude jazdit raz za 20 minut, pripadne este redsie, ze vam na to ludia pojdu??? Zamestnanci sa musi do roboty dostat este rano a to maju niekde prestupovat na dajaky autobus, cakat na neho a stat s nim este aj v zapche? Mne by sa tak do roboty chodit nechcelo! Preto je uplne logicke predlzit elektricky zo sucasneho obratiska Ruzinov - Astronomicka k Hypernove a vyhladne az na letisko, lebo od hypernovy je to kusok. ALE!!!... Udajne sa niekto na Magistrate ohanal tvrdenim, ze elektricky tam ist nemoze, lebo by musela prekonat stupanie 7 percent a ze to sa neda. No dobre vazeny, ak mate taketo postoje tak potom nech vam tie hypermarkety SKRACHUJU!!! A chodte do ....