Spectre: Ale no, zase samochvála smrdí. Nerád by som rozoberal kto je inteligentnejší - na to má každý subjektívny názor. Myslím, že obe strany majú za sebou aj kus dobrej práce a to, že my dávame prednosť čestnosti pred megalomanstvom je naša vec (aspoň máme čisté svedomie). Ale už fakt všetkých prosím, aby s týmito porovnávaniami prestali, lebo toto majú byť stránky o doprave a nie stránky o stránkach...
Papyr > To, že mestskadoprava.sk pouziva fotky, scripty, alebo ine veci ludi, ktori o tom nic nevedia je uz rutinna zalezitost - aby som pravdu povedal my inteligentnejsi sme to uz vzdali, pretoze s takymito menejcennymi ludmi nema zmysel sa hadat.
Jééj, všimol som si, že mestskadoprava.sk má moju fotku 15Trky na Hlavnej ulici. Ja som, pravda, tiež na svojej stránke použil fotky z citybus.cz, ale autora som sa opýtal. Tá jediná tam bola echt moja. No ale čo, veď nech tam je, aspoň bude fotiek viac. Len škoda, že tie ostatné sú také "rozmlžené" .
k rýchlosti električiek: v KE sa skutočne stala v roku 1978 na trati z Terasy k amfiteátru havária. Na prudkom klesaní to električka rozbehla na nenormálnu rýchlosť a dole vyletela z koľajníc a dopadla na bok. Pritom sa jej vymlátili sklá a ľudia sa dostali medzi rámy okien a pod nimi ubiehajúci asfalt. Pár ľudí to vyslovene zošrotovalo.
Moja mama vtedy bývala na Braniskovej ulici neďaleko amfiteátra a o tej príhode mi hovorila takto: "Ráno som sa chystala do roboty a bolo mi čudné, že stále okolo nás lietajú sanitky. A keď už išla asi šesťdesiata, išla som sa pozrieť za roh, že čo sa deje. A prvé, čo som uvidela bolo, že po zemi tiekla krv a vlievala sa do kanálov."
A dnešný stav košických električkových tratí je žalostný. DPMK asi nemá peniaze na pravidelné opravy tratí, pretože sa často stáva, že napr. na Južnej triede (to je od nám. Osloboditeľov smerom na križovatku VSS a na Barcu - áno, jazdí po nej i slávna 4-ka) sa vykoľají električka. Tam sú chyby rozchodu viditeľné voľným okom, aspoň boli v r.1998.
Kvalitné trate na rozchode 1435 má Praha, tam sa každá trať tak raz za dva roky uzavrie a opravuje. Škoda, že Bratislava tiež nemá 1435 mm, možno by rekordy v rýchlosti boli ešte vyššie :-)))
Dee: aj mestskadoprava.sk má svoje klady, dokonca správca stránok o Prešove má značne lepšiu stránku ako ja a osobne sa s ním poznám. Na môj vkus je ale hrozne graficky nesúrodá a informácií má podľa mňa menej ako táto stránka. I keď pravda, že je o viacerých mestách na SK, nielen o BA. Ostatne, aspoň je tu nejaká konkurencia, a to silná - to je dobre. Pred dvoma-jedným rokom žiadna stránka o slovenskej MHD neexistovala a musel som chodiť na české stránky. Stránka o MHD navyše nie je denník, nemôže sa updatovať každý deň. Kritika často pomôže, ale dá sa napísať i bez výkričníkov.
Ak sa nemýlim, prevrátil sa vozeň T3 č. 301 ešte v 70-tych rokoch. V roku 1980 dostal počas generálnej opravy novú karosériu, čiže bol de facto vyradený.
7915 + 7916 už jazdí s reklamou Siemens. Pravdu povediac, mohli ju nastriekať a nalepiť aj krajšie. Súprave zostali aj "televízory", aj dvojlištový pantograf KE-29.
Dee: myslím, že sme sa tu pred časom dohodli, že sa "konkurenčnými" problémami v diskusnom fóre iMHD.sk zaoberať nebudeme. Ja sa kritike nebránim, pokiaľ je konštruktívna. To môžu potvrdiť všetci tí, ktorí mi takúto kritiku napísali. Ale pokiaľ sa s nami budeš baviť štýlom, že sme povinní sa starať o tieto stránky podľa tvojich predstáv, tak myslím, že nie je o čom. My to robíme preto, lebo nás to baví a nemáme z toho žiadne finančné príjmy. Iní ľudia v mojom veku idú večer niekam von, a ja väčšinou píšem tieto stránky. Potom prídeš ty a jednoducho vyhlásiš, že na stránky kašleme. Rád by som sa ťa spýtal, aké dielo takéhoto rozsahu si urobil pre ľudí ty? P.S. Ak by ťa ešte trápili rozdiely Mestskej dopravy a iMHD.sk, tak si kľudne u nich vytvor diskusné fórum a môžeš to rozoberať tam. P.S.2: Mnohí naši spolupracovníci chodia do tohto diskusného fóra, preto je najviac noviniek o vozidlách tu. Hlavná stránka má slúžiť hlavne pre širokú verejnosť, takže je zameraná predovšetkým na zmeny v MHD a významné novinky o vozidlách. A keď žiadne zmeny od konca januára nie sú, tak tam proste nič nové nebude.
Už dva týždne sa od rôznych ľudí dozvedám, že sa možno budú nakupovať KT4-ky z Nemecka za 1-2 milióny Sk. Údajne však vďaka tomu môžu ísť na "odstrel" niektoré vozy K2. Vie o tom niekto niečo bližšie?
Cookies: Skús ukecať vodiča nejakej električky idúcej z Trnavského mýta po Miletičovej ulici, aby išiel 40 a budeš sa modliť opäť... (moja vlastná skúsenosť)
No Cookies to mas pravdu. Nechcem nejak povysovat bratislavsku MHD, ale bol som v KE na nutenom pobyte v zelenom a teraz sa tam sem-tam vyskytujem sluzobne. No musim povedat,ze zvrsok je tam v dezolatnom stave a eliny tiez. Zato boli uplne super supravy 3xT3 do zeleziarni.
Pozdravujem vsetkych. Dlho som tu nebol, lebo som sa tyzden liecil pred tyzdnovym lyziarskym zajazdom...
Meno(nick): - Aky to bol autobus (kedze predpokladam, ze si amater co sa MHD-BA tyka, povedz aspon ako vyzeral... asi to bol novy Ikarus 435)?
KEPO: pred dvoma rokmi v lete som bol v Košiciach. Dá sa povedať, že po prvýkrát. Bol som ale sklamaní kvalitou električkových tratí. Myslel som si že rozchod 1435 mm je lepší než 1000 mm, ale keď sa zanedbáva jeho údržba je to nanič. Veľmi som sa kochal jazdou električky č. 4 do Barce typ T6A5 sólo. Pripomínalo mi to húsenkovú dráhu. Pri rýchlosti 40km/h som sa modlil aby sme ostali na kolajniciach. Vyskúšal som si aj rýchlostnú trať do VSŽ na linke R1 typ voza KT8D5. Išiel asi 60 km/h. Poviem ti nebolo mi všetko jedno. Myslím, že pri súčasnom stave tratí v Košiciach už ťažko niekto dosiahne rýchlosť 100 km/h. Jedine ak by to bol samovrah.
ALL: tú trať do Barce linkou č. 4 odporúčam aj Vám ostatným. POBAVÍTE SA.
KEPO: neber to ako výsmech alebo škodoradosť. Je to žial tvrdá realita.
a este nieco. dost casto cestujem linkou 21 z mesta do dnv na novovesku. jedneho dna som isiel opacnym smerom a isiel ikarus 280 1919. to je hotovy nezmar. aj ten vodic co s nim isiel. na ziadnom useku neprekrocil rychlost 55kmh! iba na dialnici ked predbiehal taky kamion to "vydupal" na 65kmh. napriek tomu bol na nivach o dve minutz skor, co mi vsak nepomohlo, lebo 202 ni usla.
no vyborne! akurat som nahodou nasiel odkaz, ze 21.2.2001 o 18:00 bola schodzda ohladom buducnosti elektrickovej dopravy. nemala byt nahodou o 16:00?
pekne som sa osral!!! ked som tam bol tak waigla nebolo nikde, ze nikto tam o nicom nevie. mohli mi povedat, ze to je o 18:00. skoda.
ak sa ti mestskadoprava.sk tak velmi paci, tak si na nu kludne mozes chodit aj 5x za den. Nasa stranka nie je na to, aby podavala informacie o kazdom voze zvlast. Ohladom fotiek sa musim iba zasmiat. My zaradujeme iba KVALITNE fotky - ziadne smejdy z digitalneho fotaku. Na mestskejdoprave nie su schopni tie fotky ani logicky pomenovat. Stranku robime dvaja, a ti ostatni su ludia, ktori niekedy prispeli - iba malo z nich pravidelne spolupracuje. My sa narozdiel od mestskejdopravy nemame za co hanbit a u vsetkych veci uvadzame meno autora a nielen nejaky tramclub.... Ked uz sme pri tych strankach, ty zrejme netusis co roboty stoji naprogramovat plne fukcnu stranky, ktora je navyse dynamicka. U nas nenajdes nieco co by nefungovalo. Takisto nemame trapne hlasky typu "Coskoro". Okrem toho nie sme odkazani na pouzivanie kradnutych scriptov - a takychto veci by sa dalo vymenovavat kopec... Komentovat je to zbytocne, pretoze inteligentne zmyslajuci clovek si domysli svoje
P.S.: Keby si takuto kritiku napisal na mestskejdoprave.sk, tak by ta uz davno vymazali
deko: To, ze stranku nemam je preto, lebo ani neviem, ako sa nieco take robi a nezaujima ma to. Internet mam pre zabavu. A k tej konkurencii, myslim, ze kazdy vie, ze hovorime o mestskadoprava.sk. Je neviem, co si tam videl ty, ale ja tam vidim DENNE nove informacie o vozoch spolu aj s fotografiami a raz tak za tyzden poriadny update. U Vas som doteraz nenasiel napr. Uniqa, potom napr. fotku nejakeho novo zrekonstruovaneho busu... A co sa tyka updatov, ja by som sa na Tvojom mieste naozaj hanbil. Na tuto stranku chodim uz tak od decembra a da sa povedat, ze pravidelne. Najprv ste mali kazdu chvilu nejaky update s elanom a uznavam, vtedy ta mestskadoprava bola totalne o nicom. Ale ako mesiace ubudali, vy ste sa zacali SIALENE horsit. Ved 1 update za 2 a pol tyzdna ? Tomu hovoris updaty ? A novinky mas z 20.1 !!! Ved Vas tu stranku robi aspon 15 a nestihate, tak jak je mozne ze taka mestskadoprava s tusim piatimi, alebo siestimi ludmi STIHA ? Dufam, ze to coskoro napravite a ze Vam nebudem len zbytocne pridavat navstevy na pocitadle, ked aj tak nic nove nenajdem...
6617 bola navagónovaná na žst.Rača. Ešte ku tej prevrátenej eline. Hovoril mi o tom aj jeden starý šofér. Údajne sa to stalo na linke 6, na konečnej žst.Nové Mesto. Vodič telefónoval na dispečing, že prevrátil vozidlo. Po príchode nehodového žeriavu a dispečera sa všetci čudovali, že električka je na koľajach. Keď podišli bližšie zbadali rozbité smerovky a zahlinený bok vozidla. Vysvetlenie nehody bolo nejasné a asi v zmysle, že vozidlo neprimeranou rýchlosťou vošlo do obratiska a prevrátilo sa. Lenže nízko položené ťažisko ho pri veľkom naklonený vrátilo spať. Šokovaný vodič potom kontaktoval dopravný dispečing.
to cookies: najvyššia rýchlost, ktorú policajti namerali bola 110km-h, ale dolu kopcom a s T6A5. Ale podaril sa aj rekord na obnovenej trati na nábreží, niekedy okolo roku 1977. Dosiahla ho dnešná Autoškola 8133, čiže posledná dodaná K2. Rýchlost sa podla vyjadrenia VB tesne blížila ku 110. A na rovine! Dnes sa testy rýchlostí električiek vykonávajú na trati od žst.Nové Mesto po Vozovňu Jurajov Dvor, ktorá svojimi parametrami pri výstavbe vyhovovala rýchlosti 120kmh. KLF- 15Tr a 15TrM by mali byť podla DP nasadzované na linky 202, 212 celodenne,na 207 počas špičky a na linke201 by mala byt zavedená prekladaná výprava-15Tr z Hrobonovej a 14Tr z Trnávky. Rovnako sa niektoré poradia liniek vypravovaných v sólo vozoch z Hrobonovej aj z Trnávky odovzdajú výlučne vozovni Trnávka. Myslím, že ide o linku 206.Tr3mp, ku tej vozovni na Pribinovej- jej hala bola zbúraná v roku 1974, po oživení vozovne Krasňany. V jej priestoroch ostalo stredisko údržby a obnovy tratí, ktoré využívalo aj vyradené dvojnápravové električky. Neviem presne, kedy sa oddelila vozovňa Pribinova od koľajovej siete, ale posledné výjazdy pracovných električiek sú datované do roku 1979. Medzi inými to boli Schorling a posledná zosrotovaná, povodne uvažovaná ako muzeálna, električka 21, z radu dvojstovákov. Bola tu aj 44, slúžiaca s odmetačom snehu. Rovnako aj 23-ex.203, známa z Technického múzea Brno. Odtiaľto pochádzajú podvozky vlečných vozňov SGP 135, 141, z ktorých jeden sa uvádza v Ústredných dieľňach do prevádzkového stavu. Zaznievali aj názory na obnovenie vozovne ako depa pre historické vozidlá, ale pre túto časť mesta bol vypracovaný iný územný plán. Dnes tam garážujú snehové odmetače, mechanizmy na opravy tratí a niektoré autobusy Zimnej pohotovosti. Všetkým fanúšikom opravených električiek: tešme sa na vozidlá 7062, 7069, 7755-56, 7813-14, 7915-16, 7919-20, 7837-38, ktoré onedlho opustia brány ÚD v nových a slušivých náteroch. Čo sa týka T3S 7301-02, tie jazdia iba v dňoch, kedy teplota neklesá pod 5stupňov, nakoľko nefunguje kalorifer. Priatelia K2 7053, všimli ste si, že v piatok 23.2.2001 jazdila na 9/1 po celý deň? Ide o zriedkavosť, nakoľko na linke 9 jazdia výlučne súpravy. Navyše 7053 je pravidelne nasadená na 14/1 a 14/2.
d3k0