No veď preto sa ho pýtam. Lebo ja som vtedy ešte nejazdil, mal som 16 rokov, ale pokiaľ mi pamäť slúži, tak d-9 bola vtedy celodenná, t. j. do polnoci.
No, už keď tu riešite tie vlaky, pred vyše hodinou som absolvoval "rozkošnú" jazdu ? Išiel som rýchlikom z Trnavy a v Pezinku sme ostali stáť. Sprievodca nám povedal, že medzi Vinohradmi a Hlavnou stanicou padli troleje a všetky vlaky idúce na Bratislavu ostali stáť. Nevedel povedať, čo sa bude diať ďalej a koľko budeme meškať. Po chvíli sme sa pohli a na každej stanici sme ostali stáť cca 15 minút a až v Rači nám oznámili, že nás odkláňajú na Nové mesto so zastavením na Predmestí. A tak som teda stihol poslednú 1-ku z N. mesta (22:56), ktorá bola vcelku slušne vyťažená ? Žiaľ, vačšina ľudí z vlaku idúceho za nami už to šťastie nemala. Ostala im teda asi len posledná 50-ka (23:03). Možno by nebolo odveci, keby sa vedenie Železníc dohodlo s DPB, alebo so SAD-kou na operatívnom zabezpečení náhradnej dopravy v prípade podobného prúseru a to hlavne o takomto čase, kedy už jazdí málo spojov ? Ja viem, "snívajte s nami". Ale fakt by to v takýchto situáciach dosť pomohlo. ?
Na hlavnu stanicu cestujem pravidelne a mam na výber pohodlne (sedenie) 95 + 13 (samozrejme si pozriem doma kedy mi ide) s prestupom som tam do 30 minut ex 81 to trvalo 25 tuším
alebo idem 98 na smolenicku na 93 a som tam za 22 minut najneskôr a dom 93 k Essu a pešo a 81 mi vôbec nechýba
MHD je mimoriadne komplexný systém, laik nemôže vedieť všetko čo je v pozadí. Ale môže vyjadiť svoj súhlas/nesúhlas s konkrétnou vecou. Nemal by však radikálne tvrdiť že "tamtí sú neschopní", "JA by som to urobil OVEĽA lepšie", a pod. Takisto si nikto nedovolí kafrať do operátorov primárneho okruhu v jadrovej elektrárni. Pripustiť laika k riešeniu problematiky MHD by znamenalo to isté ako dať laikovi do rúk reaktor v kritickom stave. A myslím že v druhom prípade by nenarobil toľko škody ako v prvom. Teda pokiaľ by nepovypínal všetky ochrany ako "odborníci" v Černobyle. Ale ako laik by to sotva zvládol.
Po tom čo všetko som ja počul z úst ľudí a čítal tu na fóre mi je jasné že 99% sú aboslútne krátkozraké požiadavky, vysoko NEODBORNÉ, vyvracajúce nielen dopravno-technické systémy, ale často aj zdravý rozum podľa motta "linka pre mňa". Ja osobne sa snažím takýmto diskusiám vyhúť. Veľmi zriedakedy druhá strana uzná aj iný "odbornejší" názor ako ten svoj. Presne podľa motta "linka pre mňa".
Presne tak, súhlasím. To, že je niekto v nejakej oblasti laik, neznamená, že nemôže vymyslieť nič dobrého - a naopak, to, že je niekto odborník, neznamená, že nemôže niečo zorať.
Spomínam si, ako sa po dobudovaní tunela "odborne" presmerovali električky 1 a 5 do tunela a odborníkom vtedy akosi uniklo, že linky 4 a 9, ktoré zostali na nábreží, jazdia len do cca 20.00. Asi tri dni to riešili odklonom 5-ky a potom bola predĺžená premávka na linke 4 (S499 si možno spomenie na dispečerák s večernými odchodmi dorobenými opravným lakom a písacím strojom).
Ani nové linkovanie autobusov nebolo bez chýb (pozri Dunčo #75492) a muselo sa upravovať. Teória je síce pekná vec, ale ľudia sa niekedy podľa nej nesprávajú. Nemožno sa preto uzatvárať do akejsi sekty "Nekecajtenámdotoho" a akékoľvek pripomienky od verejnosti hádzať do koša len preto, že pisateľ nepriložil diplom z VŠDS.
Na linku 50 sľúbili kĺbové vozidlá hneď, ako to bude možné. Nijaké kĺbáky sa odvtedy nekupovali. Po zmene linkovania v Petržalke sa na linku 50 nasadili kĺbáky ušetrené z iných liniek. Solarisy sa kupovali až neskôr, takže ak by si ich nasadil na 50-ku, znížil by si ponúkanú prepravnú kapacitu. A za to, že to DPB neurobil a ponechal tam kĺbáky, ho kritizuješ? Nechápem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023