a ono vlastne by som sa necudoval, keby to skoncilo pri tom, ze trat sa akoze postavi tak, ze ju bude mozne neskor zmenit na zeleznicny rozchod z penazi ZSR... ved treba to povedat otvorene (co asi Durkovsky a Fico nemozu) ze cele ide len o to, ako pouzit peniaze EU (ktore ma slubene ZSR) na elektricku - teda tvarit sa ze stavam trat pre vlaky a postavit pritom trat pre elektricku...
teda na tvoju otazku aky vyznam bude mat kombinovany rozchod v petrzalke - aby to mohli platit ZSR, lebo ono by sa v EU dost tazko vysvetlovalo, preco ZSR z fondov EU zaplatili trat s rozchodom 1000mm ? ked zaplatia trat 1000mm a 1435mm a budu sa tvarit ze sa to akoze dakedy napoji na ten tunel a ze tam akoze dakedy budu chodit aj vlaky (co je kazdemu jasne ze nikdy nebudu) - ale akoze by to mohli v EU zozrat... urcite viac ako keby tam bolo len 1000mm stavane za ZSR peniaze... To ze ZSR daju peniaze je predpokladam politicke rozhodnutie Fica, teda to, ze "stat" da peniaze na elektricku v Petrzalke (prostrednictvom ZSR a vlastne EU)
To je take slovenske riesenie ? - odhadujem to na vysledok jednania o spolufinancovani statu - a ZSR a stat su tam zrejme zapojene preto, ze ZSR moze cerpat fondy EU... Bratislava nemoze (ci uz preto ze ma vysoke statisticky HDP alebo ze je neschopne vedenie) - ZSR uz ma slubene peniaze na trate v Bratislave - a tak sa to bude tvarit, ze ta trat od Bosakovej po Janikov dvor je "akoze zeleznica" - aby na to mohli ist fondy EU a bude to platit ZSR... teda mozno tam aj bude tretia kolajnica - nepouzivana a zavadzajuca, vlak tam nikdo neuvidi a dobre to bude len na to aby sa byrokratom v EU spravilo za dost... ak to teda chapem oficialne to je myslene, ze vlak z tunela filialka-petrzalka by mal chodit aj po trati Bosakova - Janikov Dvor a nie elektricka do tunela...
Toto riešenie sa mi nepáči, pretože:
1) Sólo T3 zbytočne dlho blokuje výhybku.
2) Počítadlu zberačov neverím.
Okrem toho osobne uprednostňujem jazdu na zadný zberač hlavne kvôli možnosti dlhšieho rozjazdu pod výkonom do križovatiek so vzdušným križovaním bez napätia pre električky.
A trafiť sa zadným zberačom na úsekový delič by som si trúfol ešte aj dnes, po 13 rokoch nejazdenia, s presnosťou na pol metra.
"Mesto na vlastné náklady zrekonštruuje Starý most a postaví trať od Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu, od Bosákovej po Janíkov dvor bude výstavba združenou investíciou mesta a ŽSR. Trať má byť duálna s rozchodom 1000 aj 1435 milimetrov. Od Bosákovej po železničnú stanicu Bratislava filiálka podľa schváleného memoranda štát do roku 2015 vybuduje podzemný tunel, prvá zastávka na ľavom brehu Dunaja by mala byť na Dostojevského rade. Po dobudovaní tunela by mali na celej trati premávať nielen vlaky, ale aj električky."
už som počul všeličo, ale toto počujem prvýkrát. Vie sa už vôbec, čo sa tu vlastne chce? Vlak? Električka? Aký význam bude mať kombinovaný rozchod po Petržalke? ?
Pokiaľ viem (aspoň z môjho pozorovania v poslednom čase), tak už sú odblokovacie kontakty všetkých (alebo aspoň väčšiny) výhybiek umiestnené tak, že aj pri jazde na jeden a predný zberač odblokujú až za 4. podvozkom súpravy, a práve preto sú vždy nad výhybkami počítadlá zberačov, aby pri prejazde viaczberačovej súpravy odblokovalo za predposledným zberačom (čo pozorujem na súpravách T3, že odblokuje už prejazdom prvého zberača cez odblokovací kontakt)
Takže tento dôvod jazdy na zadný zberač už padol
Tak tak, Erik, dobre si to napísal. Rozmýšľam - keďže všetci ľudia bývajúci v nových stavbách budú platiť daň z nehnuteľnosti, mala by sa časť týchto peňazí použiť práve na navýšenie objednaných vozokm. Ale predpokladám, že asi by to vôbec nestačilo. Už viackrát sme hovorili, mesto nemá žiadne páky (alebo vôľu?) na to, aby investori nejako prispievali na MHD.
Inak keby sa výškové budovy robili viac koncepčne (teda jedna-dve výškové zóny, nie rozrtrúsené po celom meste a na nevhodných lokalitách), brala by sa do úvahy aj obslúženosť verejnou dopravou, tak, ako to je teraz, každá budova si postaví stovky parkovacích miest, ODP odsúhlasí prepočty pre priepustnosť križovatiek, ale aký bude celkový výsledok pre mesto?
Ano, planuje. Malo by sa tak stat v suvislosti so spustenim rychlodrahy do Petrzalky. Zatial sa testovalo vozidlo Skoda 06T, vaznymi kandidatmi su vraj aj vozidla od Bombardieru a Koncaru, moze to byt vsak aj nieco ine, kedze bude vypisany tender
Tebou popísaná skutočnosť je iba príjemným vedľajším efektom jazdy súpravy na zadný pantograf. Zadné vozne bežných súprav T3 majú strašne zasvinenné čelo, niekedy je to fakt humus. S499.1023 to tu už napísal, hlavný dôvod spočíva v blokovaní výhybiek. Všetky ostatné odlišnosti sú iba iné výhody vyplývajúce z jazdy na zadný patograf. ?
To je rozšírená legenda, podporovaná aj mnohými prispievatľmi iMHD ? . Prosím pozrieť v BA polohu odblopkovacieho kontaktu výhybky a všetko bude jasné. Mimochodom, jazda na zadný pantograf je všestranne výhodnejšia.
Plánuje, ale určitě ne z K2 z PARS-u. Na zadní pantograf u T6 se jezdí kvůli stavění a blokování výhybek a kvůli lepšímu přejezdu vzdušného křížení bez napětí.
Beus