? vcera som v elektricke stretol pana jana vrsku...ako sa tu hovorilo...zabavny clovek, plny energie...ostava mi len popriat mu este vela takychto rokov ? ?
#73232 S499.1023 - vyvlastnovanie je podľa mňa nástroj na prípady, kde sa nedá pri vykúpe použiť trhový mechanizmus. Prospech komunikácie presa nezáleží na tom, či je spoločná alebo súkromná, ale ide o to že sa jazdí. Preto to považujem za ficovinu.
Sorry, nechal som sa uniest. Ale skutocne tvoj navrh na 10 a 12 minutovy interval je odveci. Ak sa ma stavat elektricka, tak by to malo byt uz poriadne. To znamena, aby to bolo pre cestujucich atraktivne.
Momentalne linkove vedenie a intervaly nepovazujem za atraktivne (ani vozovy park). Z Petrzalky je koho vozit, akurat kazdy kto na to ma, sa miesto tlacenia v 95 povezie v aute. Preto stavat elektricku a potom zaviest intervaly take, aby iba nahradili linku, ktora teraz nestacia ludi z MHD vyhana, je vyhodenie penazi.
Elektricka sa stavia preto, aby ponukla atraktivny interval celodenne (aspon by mala podla mna). Inak to nema zmysel. Ponuknut sucasnu kapacitu neznamena pokrok, a ten by som od toho ocakaval.
Inak to v Petrzalke vyzera tak, ze v spicke je plne vsetko. Neviem ako by som to inak popisal. Takze posilovat sa da vsade, najma 93/4 a 95.
Takze tie 2-3 minuty v spicke by boli vytazene, a to ze by vozy neboli napraskane ako teraz 95 (lebo by boli kapacitnejsie) by bolo iba plus. Pretoze komfort je hned prva vec (po variabilite) v ktorej IAD vyhrava nad MHD.
A co sa tyka samotnych liniek, ja osobne som zastanca mimimalnych variantov a jednoduchych prestupov (opak molecovej a noveho mosta)
Re #73264 Daniel: Zalezi ako sa ma Petrzalka rozvijat v buducnosti. Co som pocul tak pri Janikovom sa bude mozno stavat, aj byty. Ak by sa malo v buducnosti hustit a pripadne na juh sirit, tak sa elektricka pouzije.
Tak také niečo by sa mohlo spraviť! Ja už sa nemienim voziť vo vrakosách 30**, do ktorých natúpenie je ohrozením života!!
Vážne by som sa smial, lebo ak by vyradili všetky vozi po životnosti, také L80 a 99 by nepremávali vôbec... potom by sa hádam už niekto na magoriáte uvedomil a začal normálne financovať obnovu vozového parku ?
Milý chlapče, nepoučuj ma o električkách, kým si to nenaštuduješ. Takže:
1) Výrobcom vozidiel T6A5 nebola Škoda ale ČKD Tatra.
2) Výrobca nestanovuje odlišné rýchlosti v meste a mimo mesto.
3) Maximálna konštrukčná rýchlosť električky T6A5 je 65 km/h bez ohľadu na to, koľko dosiahla pri nejakom NEoficiálnom rýchlostnom rekorde.
4) "Vytáčanie" sa nezmenilo, na orzdiel od teba som tam jazdil.
5) Podchod tam nikdy nebol, takže sa pod tebou nemohol prepadnúť schodík. Obávama sa, že všetky tvoje informácie majú podobnú hodnotu.
6) Bratislavské T6A5 sú, čo sa týka rýchlosti, také isté ako akékoľvek iné T6A5, takže radšej prestaň kľučkovať a chlapsky priznaj, že si tresol momotinu.
Momentalne obluk zacina na urovni konca tunela... takze skor zacinat nemohol, lebo by zacinal uz v tuneli, a to by sa vozy najskor asi bokom odierali o to potrubie, pripadne o roh portalu Akurat ze vtedy tam na tom krizeni bol rovny kusok (trabust lego system), takze vetva z tunela do mesta mala mierne inu geometriu, ale to je dost zanedbatelne, co sa tyka polomeru obluku...:-)
Quakeman