Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ufo #72875:
Na stanovišti mali 140, konštrukčne mali 140 ale schválené boli len na 120, bo nie všetky boli schopné pri TBS dosiahnuť 154.
A podvozky laminátky sú úplne v poriadku, akurát nie sú konštruované na jazdu po oranisku z koľajníc R 65 ? .
Reply on: ufo #72875:
Ja si pamätám, chodil som za kamarátom do Malaciek rýchlikom o 14.44 z Hlavnej stanice, ako ťažné HDV bola r. 350. A BDs, v ktorom som išiel pri rýchlosti nad 120 km/h hádzalo do strán a mal som pocit, že čoskoro sa vykoľajíme... 😃
Nemali S499.1 nahodou len 130km/h? V starsej doveryhodnejsej literature je tento udaj.

LifeStar: Zase az taka blbost to nebola, tu rychlost nemali kde vyuzit a vtedy to behalo raz na naklade raz na rychliku, takze vhodnejsia bola vyssia tazna sila. A dnes by to bolo tiez viacmenej na nic, navyse na laminatke ist 120 na jej podvozkoch je uz samo o sebe rodeo.
Reply on: S499.1023 #72872:
Keby mali rozum, tak takú vyslovene blbosť by nezopakovali. Teraz by sa ZSSK určite rýchliková laminátka zišla 🙂
Reply on: S499.1023 #72872:
140 ešte stále je na obidvoch koľajách Devínske Jazero - Kúty. Len v staniciach Zohor a Malacky je 120. Na maďarských rovinách je 140 medzi Sencom a Sládkovičovom.
Reply on: LifeStar #72867:
Keby len rekonštrukcii prevodov, bola im odobraná aj rýchliková brzda podľa obľúbenej teórie ČSD že brzdiť stačí súpravou, bo by sa mohli obruče pootočiť ? . Rýchlosť by bolo kde využiť, v jednej koľaji Kúty-Malacky už 140 bolo a kdesi na Maďaroch smerom na východ okolo Széncza tiež.
"Svoju" 240.141 som naposledy videl v Leopoldove, ale to už je pekných pár rokov.
Reply on: Martin Fundárek #72870:
To je odvodené od rumunských CFR - Calatori (cestujúci) osobná doprava a Marfa nákladná ? .
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #72851:
Calatori - ???
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: jandro #72834:
Zabezpečovačku tam vôbec fasa spravili. Raz som videl, ako pri jazde osobáku cez zhlavie smerom na odbočku Vinohrady semafor trikrát zmenil návesť (A-stoj-A-stoj, za A si dosaďte príslušnú návesť dovoľujúcu jazdu).
Reply on: LifeStar #72867:
Píšem ako ugrofín...
"A hlavným dôvodom prestavby rýchlikových laminátok na obyčajné bol fakt, že ich maximálnu rýchlosť t.č. nebolo kde využiť..." ?

Ospravedlňujem sa.
Reply on: S499.1023 #72865:
S499.1 boli všetky tieto zachovalé mašiny na nariadenie boľševikov podstúpené rekonštrukcii prevodov na vmax = 120 km/h. Tá tvoja teraz jazdí ako 240.141 stavom Bratislava - Východ 🙂

A hlavným dôvodom prestavby rýchlikových laminátok na obyčajné bol fakt, že ich maximálna rýchlosť t.č. nebolo kde využiť...
Reply on: Beus #72846:
Ój, ďakujem 😉 pomýlil som si čísla. ?
Reply on: Sommelier #72856:
Samozrejme, lenže Rýchliková, s vmax.=140 km/h. Bohužiaľ už žiadna taká neexistuje, všetky boli downgradované na S499.0 ? .
Reply on: Papyr #72861:
L70 sa vtedy NEZRUŠILA, ale stala sa z nej špičková linka. Zrušila sa až 1. 4. 2005.

Re #72862 Dopravák: Pominul sa velikán národa a budovateľ socializmu komulík Schuster do zabudnutia na smetisko dejín, pominuli sa s ním aj trolíky...
Reply on: KLF #72859:
ja som to tiez len asi pred 3 mesiacmi zistil, ked som sa nudil a pozeral som mapy MHD v inych mestach slovenska....a odrazu cumim, ze v kosiciach troflaky:Dheh....
Reply on: KLF #72859:


27.09.1993 slávnostné zahájenie trolejbusov v Ke... /Lingov - Mlynská Bašta/

05:12.1995 predĺženie trate o cca 2km po Námestie osloboditeľov - Bottova/...

18.12.1998 - predlženie trate až na sídlisko KVP - Kláštor...

máj 1999 - predĺženie trete o cca 900m /KVP - Myslava/... //začali premávať 15TrMky//...

august 1999 začali premávať 14TrMky, ktoré aby boli využité začali premávať iba cez víkend na trase Lingov - Myslava...

? ?
Reply on: KLF #72859:
Od roku 1993. Teda rok pred Zilinou. V Kosiciach sa najprv postavila trat c. 70 z Lingova na kruhovy objazd pred byvalym DK VSZ (zastavka Mlynska Basta), neskor boli pretiahnute na Namestie Osloboditelov (linka 71), neskor okolo Magistratu na sidlisko KVP, kde sa trat deli na dve vetvy, 71 na Klastor a 72 do Myslavy. Po otvoreni useku nam. Osloboditelov - KVP sa zrusila linka 70. Donedavna jazdila linka 71 aj v noci.

Moznosti otocenia na trati okrem 3 konecnych:
Mlynska Basta
Namestie Osloboditelov
vozovna Hornadska (pri Hypermarkete Tesco, Trolejbusova ulica)

MHD zabezpecuje 20 trolejbusov 15Tr/TrM a 7 trolejbusov 14TrM, napatie v sieti je 750 V.
Reply on: S499.1023 #72821:
Elektrina se nevyrabi, elektrina se neprenasi, elektrina proste je 🙂
Reply on: Papyr #72857:
Prisamfakt som to nevedel! 😉 A to sa trosku o MHD zaujimam (nie je to moje hlavne hobby, ale okrajovo sa zaujimam). Ja som bol DODNES v tom, ze trolejbusy maju len BA, ZA, BB a PO ! A v KE od ktoreho roku premavaju ??? Inak ani tu na fore sa o nich nic nepisalo... o ZA bola rec, o BB sa dost pisalo... o PO tiez... ale o KE som tu necital zatial. 😉
Reply on: SDX #72838:
ohladom scifi linky 156 by som navrhoval zastavovanie na ZST Zelezna studnicka aj cez týzden aspon ráno, neuveril by si ako to skráti cestu z DNV a v podstate aj z Lamaca... no budme realisti vsak aj súcasná BID je taká aká je (utajené vsetko, aj CP, tusím aj tu na IMHD je po poslednej zmen uz cest. poriadok neplatný (na stránke bratislava.sk ani nevravím), a ked som do BID-ky písal, tak napriek urgenciám neprisla ziadna odpoved ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.