Nóóó...o tuneli by som po dôkladom prizretí sa zblízka na stav trate v niektorých miestach radšej pomlčal...;-)
1. Súhlas, ale obratisko v princípe nehorí... a ak ho otvárať, tak jedine spolu s dorobením slepej koľaje pre ZV...
3. Trnavské keď tak až po križovatku s Legionárskou, vrátane
4. Znova rozšírim - od priecestia s Račianskou na Vinohradoch až po priecestie medzi vozovňou a Novým záhonom, okrem obratiska Vinohrady, to netreba
5. Toto bude spolu s rekonštrukciou Predstaničného, teda DÚFAM (ale aj tak, za to naprojektované nové električkové obratisko na HlSt by si niekto riadne zaslúžil...)
6. Tam by to chcelo skôr upraviť geometriu celej tej šikany, rovnako ako to chcelo hore pri Blumentáli, ale keďže na to treba aj nové stavebné povolenie, tak sa to neurobilo... a tiež by som rekonštrukciu rozšíril na úsek od Amerického až hore po Blumentál, kde je už nová trať
7. Vajnorská - tam horí hlavne úsek od triangla pred JD asi do pol úseku k zastávke Vajnorská (tam, kde je ešte stará trať, nie BKV), a tiež od Rožňavskej (tresko) po konečnú ZP, ono je to tuším úplne prvý otvorený zvršok v BA, a tie roky sa už na ňom podpísali
Lifestar: Máš pravdu v tom, že asfalt je lacnejší (vykydneš, uvalcuješ, a máš), ale tým jeho výhody končia Vibráciami od prejazdov električiek sa totiž drolí, časté prechádzanie áut mu tiež neprospieva, starne, a znemožňuje údržbu trate, resp. ho treba pravidelne rozrýpavať a potom liať nový. Takže v konečnom dôsledku je guma síce na začiatku drahšia, ale pri údržbe sa tie náklady vrátia
No neviem, nechodím tunelom často, ale vždy čo tam chodím tak si na niektorých miestach pripadám ako v úseku "Miletičova", t.j. zo strany na stranu. Ale máš pravdu. Taká istá jazda je aj od Hlavnej stanice ku Technickej univerzity...
No čo sa mne dostalo na tento rok sa plánuje Miletičova, (čo by som osobne dal v hitparáde na 1. miesto), potom ten úsek okolo vozovne Krasňany a snáď v lete tradične zase nejakých pár sto metrov v Dúbravke.
Tunel je veľký balík problémov, čo vyžaduje ešet väčší balík peňazí a zatiaľ to všetci iba odkladajú (KLF: tam je okrem trate veľký problém aj samotná konštrukcia tunela, ktorý sa bude musieť celý zrekonštruovať)
O Starohorskej sa vie, ale rekonštruovať sa bude až keď bude celá trať v havarijnom stave (názor môj)
Ostatné, ako rekonštrukcia Trnavského Mýta, Americké Nám. (zast. L7, 11, 17), alebo nebodaj trať ku Koloseu by som zatiaľ videl v polohe sci-fi. ?
a problém bude aj s časovou dĺžkou plánovaných rekonštrukcii tratí.
ja viem, ze sa tunel rekonstruovat ma, len som tym chcel dat najavo, ze su podla mna useky horsie ako je tunel. V tuneli je NEZMYSELNA 30tka !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A to JE !
Ospravedlňujem sa za to, že som to napísal do troch príspevkov, aj keď to šlo aj do jedného.
Re #72400 KLF: Neviem, ale čo som počul, tunel sa rekonštruovať má. Na úsek Americké námestie - Špitálska a Technická univerzita - zast. Kooperativa (resp. až Hlavná stanica) som zabudol. Tento rok sa toho tak veľa určite neporobí, ako poznám DPB. ?
Ty ako vodič máš určite o tom lepší prehľad. A ja ako cestujúci som bol v tom, že asfaltový prechod je lepší ako gumový a hlavne lacnejší ? Aspoň som sa dozvedel pravdu
Ta hitparada, to je Tvoj nazor, ci tak sa to ma robit?
Tunel preco? Tunel znesie 50kmh v pohode a na 2 usekoch pribrzdis na 30. A nebudem sa tu s nikym bavit viac o tom, pretoze ZNESIE.
Moja hitparada by bola:
1. Dubravka... kua ale ne zas 100m, ale komplet secko po obratisko, vratane!
2. Mileticova (to ratam ze sa spravi spolu s usekom Jegeho - Don Bosco pri rozsirovani Zahradnickej) - dufam, ze tento rok!
3. Trnavske myto cele ako je.
4. Triangel a jeho okolie pri vozovni Krasnany. (vozovnu Krasnany by som asi chcel moc...)
5. Starohorska (Imricha Karvasa) od Radlinskeho az po Hlavnu stanicu - vratane).
6. Obluk zo Spitalskej na Americke nam. smerom z mesta.
Nad tými otázkami som nerozmýšľal, ale zaujíma ma, prečo uprednostňuješ asfaltované priecestia pred gumovými? Gumové jednak výrazne menej trpia opotrebovaním, a navyše je pri ich použití nepomerne jednoduchšia údržba trate v miestach priecestia... tak prečo asfalt, ktorý treba pravidelne rozrýpavať, a keď sa to pravidelne nerobí, tak to vyzerá tak ako dnes - na každom priecestí to hodí 2-3x zo strany na stranu, a prípadne sa tam vyvesí "pomalá jazda"
Pri prezeraní obrázkov záhradnej železnice ma pri pohľade na koľajnice, ktoré sú zarastené machom, napadla otázka. Povedze váš rebríček, aké trate by sa v roku 2007 mali rekonštruovať a zaujímal by ma aj jej harmonogram (priebeh, odkedy-dokedy) ? rád sa pozriem na vaše názory
Tak u mňa je to nasledovne:
Tunel (koniec marca - koniec júna, môže skončiť aj skôr)
Trnavské mýto - zastávka Záhradnícka, rekonštrukcia na otvorený zvršok a prejazdy budú asfaltované, nie gumové (júl)
Trnavské mýto, zastávka (jún-júl)
Trnavské mýto - zast. Odbojárov (jún-júl)
Hanulova - Alexyho, Dúbravka, pri kostole (august)
mohlo by sa začať s budovaním trate ku obytnému súboru "KOLOSEO" s tým, že konečná ŽST Nové Mesto zanikne, z konečnej sa stane zastávka a nová konečná vznikne medzi obytným súborom a starou budovou OC IKEA.
pre webmajstreov: http://bratislava.sme.sk/c/3100367/Vozickari-Barier-je-stale-vela.html
nedalo by aspon tu na stranke vyznacit v cestakoch ktore linky jazdia s NP vozami s poznamkov ze sa moze stat ze bude z roznych dovodov moze byt vypravene VP vozidlo a vtom pripade si treba pockat na dalsie...
Prechod cez koľaje je zakázaný v celom obvode hlavnej stanice. Pokuta je tuším v rozsahu 100-1000,- Sk. Urobil si dobre, že si sa spýtal, pretože príslušníci ŽP velice radi pokutujú... ?
Súhlas, že prečíslovanie liniek začalo skôr ale nemalo byť také ako sa to stalo po príchode ing Zachara. Predovšetkým sa mali zachovať čísla liniek, ktoré boli dlhodobo v povedomí cetujúcich a vlastne dá sa povedať, že v podstate celé slovensko vedelo odkiaľ kam tá ktorá linka vedie. Písem tu o L 32,35,36, 38, 39,110, 121, 34, 20, 22, 15,17 atď a prežila to možno iba 39.
Mám v pamäti, že som ako vodič nemal problém cestujúcemu poradiť ktorúkoľvek L , lebo som ich poznal všetky, tým že sa celé desaťročia nemenilo ich označenie, dokonca aj odchody i keď sem tam sa mierne zmenila trasa. Nie len vodiči ale ani cestujúci sa dodnes nestotožnili s novým označením liniek a pointa terajšieho označovania sa úplne minula účinku. Ak by sa urobila anketa aká je hlavná myšlienka terajšieho označovania liniek a ako má zjednodušiť orientáciu cestujúcich verím, že zo 100 opýtaných to bude vedieť možno 5 - 6 a to neviem či nepreháňam.
LifeStar
Re #72405 Mike: Plný súhlas.