"Ale ked prší, a aj keď je vonku tma a vodič má osvetlenie rozsvietené naplno, tak to je už problém vidieť von ..." - v takej situacii je to problem vidiet von aj bez reklamy..
kebyže si prečítate ten link na hospodárske noviny a rozhovor so Zacharom, tak zistíte, že....
-Aké sú príjmy za reklamu na prostriedkoch MHD?
Realizuje ich dcérska spoločnosť Recar, samostatná a. s., ktorá očakáva príjmy z reklamy za rok 2006 za oblasť Bratislavy a aj v iných mestách vo výške 74 miliónov korún. Odvod pre DPB by mal presiahnuť výšku 16 mil. Sk.
-Ste spokojný s touto sumou?
Je nadštandardná, pretože boli v tomto roku dve volebné kampane, na druhej strane vieme, že dcérska spoločnosť je obsadená odborníkmi, ktorí - z hľadiska reálnych možností, ktoré poskytujú naše prostriedky a táto forma reklamy - robia, čo sa dá.
A ešte k tým reklamám po celom voze .... myslím, že cez deň by človek nemal mať problém s výhladom cez tie dierky ....
Ale ked prší, a aj keď je vonku tma a vodič má osvetlenie rozsvietené naplno, tak to je už problém vidieť von ...
Súhlasím, poďme na párky.
Ale keď naprší, že tie miniokienka z ktorých sa CVR skladá - tá "sieť" je z vnútra úplne nepriehľadná a nadáva na to aj normálny substrát všetkého veku - mám s tým skúsenosť aj priamo z vozov.
"Vozidla MHD maju v 1. rade sluzit na PREPRAVU ludi a nie na vyhliadkove jazdy pre turistov."
Prepac ale musim reagovat. Cim vacsie nepohodlie cestujucim vyrobis (napriklad aj zakryvanim vyhladu) tym menej budu ochotni vobec akceptovat hromadne prepravovanie, ked si mozu uzivat pohodlie auta. MHD ma oproti IAD uz dost vela nevyhod (obmedzena pruznost, pritomnost inych ludi v bezprostrednej blizkosti, prestupy a v bratislave este mnoho ineho).
Tie reklamy mozno tebe nevadia, ale napriklad moje oci, maju problem pozerat sa von. Jednoducho sa chcu stale preostrit na bodky a rusi ich to. Kazdy sme iny, a kedze aj mne to robi problemy, chapem ze niekoho z toho moze aj hlava boliet.
CVR je fajn a da sa vyriesit aj tak, ze nie vsetky okna budu zatrepane, alebo ze nebude nejake okno komplet zatrepane. Skor tie busboardy su neprijemne, ak sa ti stane ze musis stat v tej casti vozidla a nemas sa potom kam kukat.
Re #72044 Beus: Od "politikov" suhlasim. Mohli by inzerenti uz pochopit, ze tym, ze reklamu daju na miesto, kde ludi otravuje dosiahnu mozno opacny efekt ako chceli. Vid politici a solaris SPP vzadu podla mna sposobuje, ze miesto, kde s clovekom najviac hopsa nema vyhlad a teda ma clovek presne ten pocit ako nachylni ludia vzadu v autobuse ked zacnu citat noviny.
Re #72051 S499.1023: "Po tretie, kto a kde deklaroval aký nárok cestujúceho na výhľad? "
Preco sa vobec robia dopravne prostriedky s oknami? Ved 100% populacie miluje cestu vytahom a prijalo by, keby trvala 20minut, ako ich cesta do prace elektrickou. ?
Vieme vobec co su to tie tazke peniaze ktore ma Recar z reklamy? A kolko z toho potom DPB?
Recar na stranke rocenku nema, z beusackej neviem ktora super nazvana polozka prijmov moze co i len obsahovat cislo "prijem z prenajmu ploch vozidiel". Vie niekto? Viete zistit?
Podla mna tu uz niet co riesit, pome na parky.
CVR je zjavne legalna (inak by to asi drazny urad nepovolil a ani DI na busoch).
CVR si zadavaju firmy, vypracuje a zrealizuje ju Recar, vozidla poskytuje (NAPR. !!!) DPB. Vsetci su spokojni okrem zopar sotousov, takze pohoda na plazi.
Samozrejme, že na vozidlách možno bez súhlasu (a už vôbec neviem, kde si vzal, že dopravného inšpektorátu) robiť úpravy, ktoré neobmedzujú výhľad VODIČA a bezpečnosť.
Podmienky v zmluve si predsa kladie majitel dopravnych prostriedkov, potom on sam si robi chybne nevyhodne zmluvy na reklamy, ked z toho skoro vobec nic nema. ?
"Po tretie, kto a kde deklaroval aký nárok cestujúceho na výhľad?" Mozes mi potom vysvetlit, naco sa vyrabaju vozidla s oknami? Kazde je vybavene vo vnutri svetlami, takze taky ,,luxus,, ako okna su zbytocne..to sa len snazim mysliet ako ty...
nie je dolezite cez co pozera vodic, ale co je v prislusnych zakonoch, ktore upravuju podmienky, ako mozno vozidlo technicky menit, a tie su pokial viem take, ze NEMOZNO robit na vozidlach upravy, ktore nie su schvalene dopravnym inspektoratom - takze je len jedna moznost - ze tie celovozove reklamy su schvalene DI, alebo teda este druha - ze ide o protizakonnu cinnost, za ktoru mozu danemu vozidlu policajti (minimalne autobusom, elektricky neviem ako na tom su) zobrat technicak a zakazat prevadzku do odstranenia technickej zavady. Ja ked si prelepim zadne bocne skla na aute cim ma napadne, tak tiez mi policajti mozu zobrat technicak... kazda uprava na aute (napr. tuning) moze byt robena len schvalenymi komponentami pre dany typ vozidla, alebo musi byt kazda uprava osobitne schvalena DI...
No tak zas nemusíš až tak preháňať. Fakt je, že niektoré vozy CVR majú, a však mnohé ju nemajú. Teda aspoň tak sa mi to javilo, keď som tam bol v lete.
1. Keď bude príležitosť, spýtam sa, ak nezabudnem. O úplnej nezávadnosti totiž ozaj pochybujem. 2. Keď cestujem napr. 3/4 hodinu na jeden koniec mesta, potom hodinu na druhý, 3/4 hodinu na tretí, a všade niečo vybavujem, tak dohromady to pár hodín dá. Navyše som si predstavil, ako by to vyzeralo, keby boli takéto nezmysly na oknách diaľkových busov/vlakov. Veď aj to sú predsa potenciálne reklamné nosiče. 3+4. Tak ja teda už vážne neviem, ale doteraz som si myslel, že ako platiaci cestujúci (aj keď dotovaného cestovného) mám právo sa kultúrne odviezť, a k tomu (pre mňa) patrí aj kultúrny výhľad z vozidla. Nepotrebujem sa predsa pár hodín pozerať na spolucestujúcich, alebo interiér vozidla. A s tým výhľadom ma ešte vhodne doplnil Eury.
Ad Švajčiarsko: Nepopieram že majú najlepšiu hromadnú dopravu, ale v zohľadňovaných kritériách zrejme nebol slušný výhľad z vozidla, keďže na prvých miestach medzi kritériami sú samozrejme dôležitejšie veci, ako spoľahlivosť, interval, kapacita, čistota vozidiel, ... takže v tom, že tam je najlepšia MHD, nikomu neprotirečím, len vravím že dierky na sietnici fakt nemusím
mimochodom dnes, teda uz vcera som videl najrychlejsi prelet kacice racianskym mytom...ta K2Ska prefrcala rackom, zabrzdila na zastavke a potom zase "plnou parou" vpred:)
Hej, tam ti majú tí Švajčiari nekultúrni tie celovozové reklamy úplne všade. Ešte dobre, že si tam nebol, lebo by si im mohol prezradiť, že všeobecne rozšírený názor o tom, že majú najlepšiu hromadnú dopravu na svete, nie je pravdivý ? .
No k tym okennym foliam este tolko ze kym je to suche.. bolia z toho oci, ale pozerat sa cez to da aj ke sice nafigu ale predsa, lenze ked je take blbe pocasie ze je to cele mokre a naparene tak sa tam na tych kruzkoch robia kvapky rosy a nevidis cez to uz fakt nic a ked to neni len busboard ale celovozova rekalama a ta elektrika nahodou nema buse tak len cumis na kazdej zastavke cez dvee kde vlastne si... ?
Zvláštne. Doteraz som mal o Tebe pocit, že si normálny. Toto sú ale totálne šotonázory. Po prvé, spýtaj sa toho oftalmológa. Po druhé, kto potrebuje niekoľko hodín v kuse pozerať z prostriedku MHD cez dierkovanú fóliu? Po tretie, kto a kde deklaroval aký nárok cestujúceho na výhľad? Po štvrté, až budeš platiť plné nedotované cestovné, môžeš riešiť svoju ochotu platiť akúsi daň za čosi.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
richardhudec