Ináč, k tým nízkopodlažným...načo su nám?? viem, že pre imobilných a pre starších, ľahšie sa im nastupuje...ale nieje to trochu drahé ľahšie nastupovanie??
...nuž, patrilo by sa o tom rozhodnúť čím skôr. ? Trolejbusy asi ozaj mali zmysel len po nerealizovanú 20Tr ?
Re #71960 KLF: Však ani ja nemám proti T6-kám, nerealizovaným KT6-kám a KT8-kám vôbec nič. Sú robustnejšie ako ich prechodkyne s laminátovými čelami. Ich nevýhodou akurát je, že designovo boli aktuálne v 70-tych a 80-tych rokoch, t.j. k nám sa dostali už dosť neskoro ? Ale zase na druhej strane môžme byť radi, že máme s čim jazdiť ? a úprimne som rád, že nezaobchádzame s vozmi tak, ako Košice ?
No vzhladom na sucasnu situaciu BA sa pravdepodobne bude brat ohlad jedine na cenu.. na cenu ktoru do toho musia investovat a na servisne a prevadzkove naklady. Cize asi sa dockame Koncaru. Snad sa to do konca buduceho roku dozvieme...
Ono zas netreba tie ceske vyrobky vseobecne odsudzovat. A ako som uz napisal - T6 su dovolim si povedat kvalitne a spolahlive vozy. Len uz skutocne zastarale a nemoderne. A nie nizkopodlazne, co TREBA ako sol. Ale svoju ulohu plnia na 100%.
Do buducna sa ale netreba silou mocou drzat ceskych vyrobkov, len preto, ze maju u nas tradiciu a ze su to nasi "bratia". Myslim si, ze aj im je jasne, ze dnes uz to nie su oni, kto tu miesa kavu... Vedeli sme prejst na polske Solarisy, myslim si, ze by nebol problem prejst na Koncare, alebo Bombardier (s ULFom moc nepocitam). Urcite treba dat sancu obom na testoch (a dufam, ze ju aj obaja dostanu) a OBJEKTIVNE si vybrat. A nielen podla ceny. Lebo je nad slnko jasnejsie, ze Koncar je lacnejsi ako Bombardier. To by sme ani nemuseli vypisovat sutaz a testovat ine stroje.
Nam sa tu (zatial ako citam) viac pozdava Bombardier. Mne osobne tiez. Ale ktohovie ako to je s ich parametrami potrebnymi pre BA, ich jazdnymi vlastnostami potrebnymi pre BA, ich prevadzkovymi a servisnymi nakladmi.
Treba otestovat a OBJEKTIVNE sa rozhodnut. A cim skor.
No a co sa financii tyka - ak by to malo ostat ciste na DP, tak sa nekupi nic. Ak pomoze magistrat (co pomoze), tak to bude 10 Koncarov (alebo dacoho lacneho), no a ak chceme daco moderne a kvalitne, bude treba brat velku pozicku a zrejme bude musiet pomoct aj stat prostrednictvom MDPaT.
Trefa! ? Syntezátor sa dá kúpiť aj omnoho lasnejšie ? Však keď tá škodovica v noci brázdila Karlovkou, za každým ma zobudila ? Myslím, že výroba trolejbusov im donedávna išla lepšie ?
Presne. Najlepsie Bombardier, ale radsej Koncar ako kraksnu 06T.. ked budeme potrebovat pistalky kupime si ich v nejakom hudobnom obchode o par milionov lacnejsie ?
Končar nie je az taky strasny...v Zagrebe som s tym isiel, ale predsa len...s Bombardierom sa to neda porovnat...Bombardier je uzasny...a celkom by mu padli aj bratislavske farby, myslim...kedy prebehne ver.sutaz niekto nevie?
postili = pustili ☺ Inak ČKD-čka mala jednú nevýhodu - zaspala vývoj. Samozrejeme nie svojou vinou, ako skôr vinou vtedajšej štátnej moci. Je zaujímavé, že prototyp KT8-ky bol vyrobený v roku 1984 a štúdie s víziou ich okamžitej výroby boli uverejnené v TZ už v roku 1976 ? Keby sa také vozidlo sériovo vyrábalo už v polovici 70-tych rokov, to by bylo něco! ?
Nezabúdaj na to, že tie české tramvaje už vyše 5O rokov (rátam to od T1-ky) jazdia na amerických podvozkoch a je v nich použité kvantum amerických patentov ? Ako náhle sa ČKD postila do niečoho vlastného, skončilo to medzinárodným fiaskom (viď RT6-N). Takže je veľmi diskutabilné, do akej miery ma význam sa tu nezmyselne handrkovať ? Apropo, ani tie Škodovky zrejme nie sú zrovna v poriadku, keď vezmem do úvahy poruchy a výkoľaje, ktoré u Vás už majú na konte (mám na mysli najmä Prahu, Brno a Plzeň). Ak by sme my mali niečo vyrábať, tak rozhodne nie za takýchto okolností ? To by radšej potom ozaj bolo lepšie ostať pri rokmi overenom štandarde PCC ? Samozrejme, dlhodobá neschopnosť naších kompetentných nakúpiť nové električky, je už úplne inou kapitolou ?
kubik