Preco kazdeho cierneho pasaziera povazujes apriori za kalkulujuceho sviniara,ktory na nic ine nehladi,ako obabrat DP? Preber sa chlape uz z toho ciernobieleho videnia!!!
Pre kristove rany, sofer otvori dvierka, preda listok, zavrie dvierka. Myslis si, ze presovske I-435 alebo hoci 15Tr su nejako upravovane? Nie su, maju taku istu celistvu kabinu ako tie vase.
To chces povedat, ze pri pokute 14 000 sa neoplati cestovat nacierno,ale pri pokute 1400 ano? Co su to za nezmysly.
Cestovat nacierno sa oplati:
- vzdy, ak vo vozidle nie je revizor
- nikdy, ak vo vozidle je revizor.
V Prahe je pokuta 500 Kc a revizora stretnes raz do mesiaca, tam sa oplati cestovat nacierno. V Presove je pokuta 800 Sk a revizora tam stretnes obden, ale niekedy aj viackrat za den, cize tam sa to neoplati.
Preco teda nezameras svoju snahu skor smerom k zvyseniu frekvencie kontrol a zvyseniu poctu revizorov pri zachovani alebo dokonca znizeni sucasnej pokuty?
Ty si nikdy nesiel nacierno a neplatil pokutu? Ja ano. A to som nemal primarne v umysle okradnut DP, ale: Bud som zabudol, ze uz mi uplynula platnost mesacnika, alebo som naopak vedel, ze mesacnik nemam, kupil som si vcas jednorazovy CL, ale zvyknuty na bezstarostne cestovanie s mesacnikom som si CL zabudol oznacit. A za takuto vcelku neskodnu zabudlivost by si ma pripravil o 14 000, co je cely plat lekara absolventa?
50 KORUN???!!!!! a čo takto rovno 500 korun! A v BA najdeš skôr funkčný automat ako jedného dr***** vodiča ktorý keď meška, by sa ondil s dvoma pasažiermi o jeden vadný lístok A čo takto urobiť to v MHD ako v SADke? len u vodiča lístky a nástup len prednými dverami? Čo ty na to???! ☠
Takze by si vrazil prachy do uprav vozov aby ti nakoniec listky nikto nekupoval. Ja by som 50 korun za hodinovy listok nedal a isiel by som radsej na cierno...
Normalna prirazka je 2 - 3 koruny a nie 20!!!
Táto logika, ako je už mnohonásobne empiricky preukázané, negunguje (viď trest smrti - je v USA alebo v islamských krajinách nižšia kriminalita- NIE JE!). Akurát prichytený čierny pasažier trebárs ešte zbije revízora, aby unikol pokute.
Predavanie listkov u vodica.
Je to skvely napad, hlavne keby sa zvysovali pokuty, lebo jediny krat, co som isiel nacierno, to bolo len z dovodu, ze listok sa nedal kupit - a tie automaty, tak tie su absolutne nepouzitelne pre niekoho, kto nenosi vo vreckach bezne kopu drobnych, automaty na mince, pokial najvyssia hodnota mince je nizsia nez cena najlacnejsieho listka su na smiech. Kupit si hodinovi listok za 22 korun, nebodaj dvaja dva hodinove za mince povazujem za nerealne, lebo bezne 4 desatkoruny nemam takmer nikdy.
Predaj u vodica by sa pochopitelne stretol s dvoma problemami - technickym ako ho vykonat - okienko/otvaranie dveri/kam peniaze/bezpecnost vodica s hotovostou. A druhy problem - pre vodica by to znamenalo praca navyse, obtazovanie v narocnej praci navyse - cize by pochopitelne za povinnost navyse ocakavali plat navyse, pripadne niektori by zmenu podmienok zamestnania odmietli (praca s hotovostou - hygiena, bezpecnost, praca s ludmi...). Ja by som podmienky upravil tak, ze kupit by sa dal iba hodinovy nezlavneny listok u vodica, docasne aj cez otvorenie dveri, cena by bola 50 korun a z toho minimalne 20 by islo vodicovi. A samozrejme ziadne vydavanie, musis mat presne 50tku, ked mas len stovku, tak ti da vodic dva, alebo ked ma dobru naladu, tak ti moze vydat. Ale pre rychlost a pre bezpecnost a pohodlie vodica uznavat len presnu sumu, bez vydavania. Myslim, ze aj za sumu 20 korun za jeden listok, by to vacsina vodicov neodmietla a naopak boli by ochotni, a mozno by este aj cez vysielacky aktivne volali revizorov, ked maju podozrenie ze niekto cestuje nacierno a vdaka tomu prisli o svojich 20 korun... A tiez 50 korun je dost vela na to, aby kazdy kto moze si ten listok kupil inak a nezdrzoval a neobtazoval vodica.
budes sa divit, ale je minimalne 1 mesto (teraz neviem ktore) kde vodic nema okienko ale pekne otvara dvere. Skutocne, ked ma kazdy moznost si kupit listkov dosytosti, su tu automaty, predplatne listky, preco neumoznit kupit si listok u vodica s prirazkou? Jeden jediny - napr. 60 minutovy za 25 Sk, ci 30 minutovy za 20 Sk. Kolko ludi by to vyuzilo (v beznej spicke)? Kolkym by to pomohlo?
Zasadne nesuhlasim so zvysovanim pokuty. 1 400 Sk je akurat. Problem je len a len v pravdepodobnosti chytenia. Cielom je zvysit trzby od cestujucich, nie zruinovat nahodnych (ne)poctivcov a pretazovanie sudov.
Chýba v ponuke dnešných lístkov práve neprestupný lístok? Komu by slúžil? Akosi ma nenapadá okruh spotrebiteľov takýchto tarifných produktov. Veď ak nechcem prestupovať, nemusím prestupovať ani s prestupným lístkom.
Re #71567 richardhudec: Skôr ako oslovíš ľudí z vedenia DPB, opätovne pripomeniem, že prirážka za nepreukzázanie sa platným cestovným lístkom je max. DO STONÁSOBKU základného cestovného. To znamená že menej ako 1400 to byť môže, viac však nie.
Jedine potom že by DPB prehlásil za základné cestovné ročnú električenku... ?
(Tu by ma ozaj vážne zaujímalo, ako je právne upravené, aký lístok smie byť označený za základné cestovné).
Strašný problém spraviť v tých dverách okienko, čo? A len tak mimochodom, spočítaj si cvične VŠETKY zastávky v sieti DPB (vrátane rôznych Obaĺovní a Spaľovní) a vynásob cenou automatu. Pridaj náklady na podstatné rozšírenie rozsahu oddelenia, čo sa o tie automaty stará atď. A keď sa ten automat z akéhokoľvek dôvodu pokazí, si tam, kde si bol.
vies, kolko stoja automaty? Ja ani nie, ale viem, ze je to dost... a davat automaty do kazdej paze je dost neefektivne, lebo musis este aj zabezpecit ich napajanie, udrzbu, atd. Oproti tomu spravit nejake okienka na dverach kabiny je minimalny naklad...
suhlasim s "rising" systemom s anulaciou 24 mesiacov...vzdy by som zvysoval poslednu sumu o 100 percent s pociatocnou 100 nasobnou zakladneho cestovneho listka...bolo by potrebne vsak sa o takychto veciach porozpravat s ludmi z vedenia DPB, nie len tuto diskutovat...
takzeeee...ZORGANIZUJEME DACO??? ?
podla mna je system listkov nastaveny dobre...len by sa mozno mohol zaviest aj neprestupny listok, ktory by stal 20 korun...niektori by ho mozno vyuzili a DPB by vela nestratil voci napriklad hodinovym listkom...a system streba akceptovat, tak ako je to pri zelezniciach a busoch (sad) a kto by chcel priklad mimoslovensky - globalna zeleznicna taxa...takze tak...tu o moralku nejde..ide o to, aby bol system co najjednoduchsi a par korun naviac nikoho nezabije, hlavne, ked starsi spoluobcania usetria 2-3 koruny na lacnych rozkoch v lidli, koli ktorych pravidelne upchavaju rano MHD ? ? ?
podla mna by bolo jednoduchsie dat na zastavky automaty ako zradit predaj listkov u vodica, lebo aj tak by bolo treba vozidla upravit, lebo ako by ste chceli v ik435 predavat???:D vodic otvori koli tomu 0.5 clovekovi na 1 zastavke dvere vzdy??? uz ich vidim niektorych pri ich ochote
a tymi automatmi...stacili by podla mna tie vykopavky prastare dat na malo vyuzivane zastavky...a na vyuzivane nainstalovat nove
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír
Čo sa týka prírážok sa lístok od vodiča, šiel by som aj smelšie k vyšším sumám. Dve-tri koruny už dnes nie je nič, o to menej v Bratislave.