Tretie prepojenie elektriciek zapad-vychod by bolo mozne asi len tazko realne uskutocnit. Mozno cez Kramare. Teoreticky by sa to dalo nad hradom, ale bolo by nevycislitelne, ake ine skody by to sposobilo? Nieco ako Novy most, ked bol naozaj novym. Ozaj preco sa stale nazyva Novym? ?
kašlem na to čo majú vo Viedni.
Keď niečo podľa teba nefunguje, tak sa to dá zlepšiť ?
To je dobré, pokazil sa mi vysávač - spravím doň dzíru a bude fungovac.
Nezlepší. Naopak.
A s nákupom a vyraďovaním odbiehaš od témy.
Najidealnejsie by bolo vybudovat niekde novu spojku medzi vychodom a zapadom mesta (to asi zostane snom) a potom znizit pocet liniek na Obchodnej na max. 2...
Re #71335 AAA: Dostojevskeho - Karadzicova by bola fajn, ale ja by som uvital (toto tiez asi zostane snom) vybudovat z Vazovky trat po trase 94 na Hodzovo namestie a odtial na Zochovu, kde by sa trat mohla rozdelit, do tunela a na nabrezie.. trat by sa potom pripadne mohla potiahnut z Hodzoveho na Hlavnu (ako ide 93).. zacinat by to pripadne mohlo namiesto Vazovky odpojenim sa z trate na Hl. St pri NBS..
Re #71338 Nal Sehel: s tou "dnesnou novou generaciou" nesuhlasim, ale ostatne je zial pravda..
Na zastavke Botanicka zahrada smer PKO uz dali do pristresku grafikon a vseliake papiere z DPB. Konecnce asi niekto nasiel klucik od zamku na vitrine. Neviem kto to tam vsak daval... tusim L4, alebo L1 je tam tak nestastne pripnuta, ze nieje vidno kadial ide , lebo ju prekrva ram dvierok. Obdobne je to aj s letakom DPB ? Grafikon je tam teraz dvojmno, jeden v pristresku a druhy na oznacniku. V pristresku je tiez ta nova mapka siete MHD uz s logom mesta. P.S. Som si vsimol, ze na elektrickach nahradzuju tie starsie mapky so sietou elektriciek , tie novsie s logom mesta Bratislava ?
Tak sa opýtaj pamätníkov, ako sa jazdilo, keď bola cez mesto iba trať po špitálskej. Jedna veľká zápcha. Aj keď je pravda, že vtedy tam boli linky aj na Hl. Stanicu, kt. odbočili na SNP a Štefánikovu.
Alebo si zabudol, aké to bolo počas výluky Obchodná? Tých výluk nebolo málo. Jednak problémy s napätím, a to až také, že pár dní - počas nejakých kritických hodín museli presmerovať L11 a L14 namiesto do centra na Hl. Stanicu. Ale dajme tomu, že to bola neschopnosť vrbustov a otázka zabezpečenia meniarní.
Ale treba myslieť aj na mimoriadne udalosti: auto v koľajisku .- nehoda s električkou - a už ti stojí celé prepojenie západ - východ. Chodili by iba linky z Hl. Stanice a na západnej vetve iba L12. Kvoli cca 15 min zdržaniu sa odklon robiť neoplatí, lebo následne by to v grafikone spravilo viac chaosu ako úžitku - teda za predpokladu, že by si elinu musel otočiť z radiály späť na radiálu. Pokiaľ sa to môže obísť po druhom prepojení (Obchodná) vznikne tým iba pár min. meškanie. Ale pre ľudí je dôležitá každá minúta jazdy mimo plánovaného dochodu.
A ďalej plánované výluky. V noci sa všetko nestihne. A taký "luxus", ako prečesnúť električkovú sieť na dve časti si Ba nemôže dovoliť ani cez víkend. Už len z toho dôvodu, že ako by poruchová električka došla na poruchu do vozovne?
A tiež náhrada... autobusová doprava nie je univerzálny všeliek, aj keby hneď namiesto každého dupláku išli 4 kĺbaky.
Atď - tých dôvodov sa dá nájsť ešte na celú stranu.
Skôr treba uvažovgzť konštruktívne - rozmýšľať nad tretím prepojením západ východ električkou. ?
Nemám nič skreslené - skreslené, žial to má len dnešná nová generácia, ktorá o spoločnom štáte vie akurát veľký prd, ale pritom vie na túto tému neuveriteľne mudrovať.
Slovensko bolo jednoznačne počas ČSSR odsúvané na druhu koľaj vo všetkých činnostiach. Ak by sme ešte dnes boli spoločný štát s CR ver, že tu by bola 25% nezamestnanosť a CZ by rozkvitalo. Zahraničné investície, ktoré sa tu udomácnili by tu neboli. Prešiel som za 40 rokov celú bývalú ČSSR a viem veľmi dobre aký hospodársky rozdiel bol medzi Českom a Slovenskom.
Je rozdiel "strpiet zistenie udajov o osobe" - to znamena, ze ak osoba dobrovolne vyda svoje udaje, tak revizor je opravneny ich prevziat - a je rozdiel pouzit donucovacie protriedky za ucelom zistenia osobnych udajov - co revizor v ziadnom pripade nemoze. Je to nepripustne z viacerych pricin, napriklad tej, ze tym by revizor dostal nad ramec bezneho obcana moznost pouzivat nasilie, a tym by sa z neho stal vlastne uz policajt, to by bolo v rozpore s viacerymi zakonmi, ale hlavne ustavou a medzinarodnymi dohodami - jednoducho su tu policajti na pouzitie nasilia a bezni obcania a "zamestnanci dopravnych podnikov" maju pravo pouzit nasilie len v nevyhnutnych krizovych situaciach - nutna obrana a krajna nudza.
To s tým Floriánskym nám. máš pravdu, teraz som si to pozrel. Ale stále môžeš ísť L13 k Technickej univerzite a odtiaľ L5/9. Čo by sa po zrušení Obchodnej nedalo. ?
Re #71328 fikal: Ale L32 a 41 nemajú bohvieaký interval.
Napr. trať Dostojevského rad - Karadžičova.
Re #71311 eripmav: Neskôr došlo asi k ešte jednej novele, alebo je to v inom §, že si povinný strpiť zistenie tvojich údajov. Je však otázka, či má revízor právo použiť proti tebe donucovacie prostriedky (chmaty, hmaty,...), alebo sa naňho môžeš usmiať a zdrhnúť. #71334 Mikimaus: Čo sa týka konverzie zbrojájrskeho priemyslu má čiastočne pravdu, no zabudol, že naše tanky sa od roku 1987 robili na sklad.
pockaj... Florianske je len jednosmerne, ci nie? to znamena ze aj teraz kebyze tak chcem cestovat (ist do Dubravky) musim cestovat 1/2/3 na Florianske, odkial musim pesi ist na zastavku Technicka Univerzita, co nie je zrovna najblizsie a tiez tam prechadzas velkou krizovatkou (samozrejme s Prazskou sa to neda zrovnavat). V blizsej casovej dostupnosti mas zastavky Americke namestie - co je trat iduca cez spitalsku... ja vidim nevyhodu zrusenia trate na obchodnej akurat v tom, ze linka 13 by musela robit obchadzku cez Vazovovu
Súhlasím - nie je možné len tak šmahom ruky pre slovenskú ekonomiku dobehnúť českú. Počas spoločného štátu sa CZ dostatočne postarala aby priemysel v SK bol o 75 %
zaostalejší ako v CZ politickým rozhodnutím, že SK bude prevážne poľnohospodárska, preto aj presťahovanie veľa strojárstva do CZ.
Prvý post komunistický prezident p. Havel velice odzbrojoval aby sa zapáčil západným mocnostiam, ale odzbrojovalo a rušili sa továrne na zbrane len v SK a dokonca niektoré sa rušili tak, že sa presťahovali do CZ a tam sa vo výrobe bezproblémovo pokračovalo. Po zániku ČaSFR, CZ strana porušila všetky dohody o
zachovaní znakov zástavy atď a pokiaľ bola spoločná republika
česká strana nás vždy klamala a preto zákonite spoločný štát nemal budúcnosť a ja osobne som veľmi rád, že k rozpadu ČaSFR v roku 1993 a došlo.
Elektrina sa stane takou lacnou, ze sa oplati zacat vyrabat auta na vodikove clanky. A spalovacie motory budu konecne v technickych muzeach a na veteranoch
- Taká poznámka, že sa momentálne vyvíjajú 2 technológie využitia vodíka v autách - palivové články a SPÁĽOVACÍ MOTOR na vodík.
Vodíkové BMW, ktoré v tomto roku išlo do sériovej výroby, má spaľovací motor...
ak ides z dubravky nemusis vobec prechadzat cez cestu staci ak vystupis z 34 al. 83 na sokolskej a pockas na 32 resp. 41.....urcite to vacsina riesi takto ako by sa mala trepat krizom rusnej stvorprudovej cesty a potom kadejak poza bucky okolo skladov na stanicu...a tak isto mozes ist z hl.st. do dubravky len v opacnom poradi liniek...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Alebo si zabudol, aké to bolo počas výluky Obchodná? Tých výluk nebolo málo. Jednak problémy s napätím, a to až také, že pár dní - počas nejakých kritických hodín museli presmerovať L11 a L14 namiesto do centra na Hl. Stanicu. Ale dajme tomu, že to bola neschopnosť vrbustov a otázka zabezpečenia meniarní.
Ale treba myslieť aj na mimoriadne udalosti: auto v koľajisku .- nehoda s električkou - a už ti stojí celé prepojenie západ - východ. Chodili by iba linky z Hl. Stanice a na západnej vetve iba L12. Kvoli cca 15 min zdržaniu sa odklon robiť neoplatí, lebo následne by to v grafikone spravilo viac chaosu ako úžitku - teda za predpokladu, že by si elinu musel otočiť z radiály späť na radiálu. Pokiaľ sa to môže obísť po druhom prepojení (Obchodná) vznikne tým iba pár min. meškanie. Ale pre ľudí je dôležitá každá minúta jazdy mimo plánovaného dochodu.
A ďalej plánované výluky. V noci sa všetko nestihne. A taký "luxus", ako prečesnúť električkovú sieť na dve časti si Ba nemôže dovoliť ani cez víkend. Už len z toho dôvodu, že ako by poruchová električka došla na poruchu do vozovne?
A tiež náhrada... autobusová doprava nie je univerzálny všeliek, aj keby hneď namiesto každého dupláku išli 4 kĺbaky.
Atď - tých dôvodov sa dá nájsť ešte na celú stranu.
Skôr treba uvažovgzť konštruktívne - rozmýšľať nad tretím prepojením západ východ električkou. ?