Reply on: Ámos #70675:
p.s."Presne tak ako sa mylis ze by si ustretil... Lebo Durkovsky dostal za 80 mil. Eur uver 3,2mld. Ty by si dnes dostal 2,85mld. Bohvie kolko by si dostal keby si cakal dalej. Skutocne si usetril"
uvedomujes si, ze si to faktograficky vobec nevyvratil, a ze trepes este horsie ako durkovsky alebo benova, ktoru tak rad kritizujes ?
tz sam nevies kolko za to dostal durkovsky. mozno durkovsky za to dostal 1,6 miliardy a ma stale na ucte 40 milionov euro, ktore nakoniec budu mat hodnotu len cca 1,3 miliardy korun, ked ich pretavi do SKK
uplne ti unika ako som napisal, ze by malo mesto uver mozno len 40 milionov euro a usetrilo mozno az 400 milionov korun za tych nevyuzitych 40 milionov ? a v roku 2008 resp az v roku 2009 pri vstupe do EMU by dostalo mesto uver nie za 6% ale napriklad za 4% ? a nemuselo by hlavne znasat naklady 400 milionov korun, ale mohlo by sa kupit dajme tomu dalsich 40 solarisov ?
hovori sa tomu komplexne myslenie a spajanie suvislosti, ale u teba je zjavne, ze nevies spojit ani tvoje veci co si napisal ob riadok vyssie takze nejake hlbsie myslenie u teba hladat, asi nebude mozne
aquila
0) amos, vsetky veci som ti krasne vyvratil ak si si vsimol. dokonca si uz bol taky zufaly, ze si sa zacal uplne scesty navazat
1) okey, dajme tomu ze priznavam, ze som sa sekol, s tym, ze mesto uz musi splacat uver. co vsak stale nevylucuje to co stale tvrdim, ze do roku 2008 vyhodi zbytocne 400 milionov korun na nevyuzity uver
2) mestu by som konkretne usetril od 300 do 350 milionov korun. a to len za predpokladu, ze mesto ten uver resp jeho cast, okamzite premenilo z EUR na 1,5 miliardy korun.
v pripade, ze ten uver resp jeho cast je stale ulozena v EUR, tak sa strata mesta z tejto casti uveru navysi po pripocitani kurzovej straty z asi 400 milionov na asi pol miliardu korun. a to vsetko v nominalnej hodnote.
keby do toho clovek zapocital veci typu net present value, indexaciu alebo by sa pohraval s myslienkou, ze za tych 1,5 miliardy korun by sa boli uz v roku 2004 kypilo 100 az 150 autobusov. pricom tieto by mali radovo nizsie prevadzkove naklady, znamenaju vyssi komfort pre obcanov, mozno by viac ludi zacalo pouzivat MHD a IAD by sa znixzilia co i len o 2-5%, tak sa pohybujeme v strate pre mesto za tie 4 roky okolo jednej miliardy korun
mas este nejake otazocky ohladne toho uveru ? lebo ako vidim, si stale mimo :)