Neviem, či si to Ty sem písal alebo niekto iný, čítal som. Asi sedel aj na 2. kolóne aj na 4.kolóne nejaký inteligentný výpravca aj vozmajster a sa dohodli na požičaní voza, resp. na operatívnom vypravení možno aj s vodičom. Niečo podobné ako keď 4803 odrobil celú delenú L31. ?
Vodici trolejbusou akosi este niesu zvyknuti na to, ze cestou do vozovne vezu ludi... Idem si dnes v 206 a na AS MN zastavi,vypne svetla a pokojne si fici dalej... Chcel som vystupit na MArianum ale akosi si ma vodic po tme bevsimol ze stojem pri dverach a tak som sa presunul ku prednym a ked ma zbadal pozeral na mna jak na k.... a nehcapavo mi na Parickovej otvoril dvere a fical si spokojne dalej... Snad si casom zvyknu...
Este na ilustraciu o ake zvysenie by islo. Mesto za minuly rok vybralo na dani z nehnutelnosti 1,2mld. Sk. Za nas 3 izbovy byt platime dan 765,-Sk. Pri dvojnasobnom zdvihnuti dane by to bolo 1530. Samozrejme obcan by usetril na elektricenke a kedze od cestujucich sa vyberie rocne cca 1,1 mld. z toho cca 200 mil. ide do statnej kasy, tieto peniaze by ostali na rozvoj MHD.
Samozrejme dalo by sa ocakavat aj hromadne prihlasovanie na pobyt ludi, ktory tu uz davno ziju, resp. sa vacsinu dna v Bratislave zdrziavaju a do dediniek naokolo chodia len spavat, a tak Bratislava by mala aj viac penazi z prerozdelovania samospravam (kedze by mala viac obv.)
Rizikom je len to co pisal S499: "mate to zadarmo..." Ak by existovala vola mesta na kvalitnu MHD, dalo by sa to aj zadarmo. Ta vsak neexistuje ani teraz...
blbě... Ide to snou ako v lete na saniach. Penazi niet a kedze pan Fico nie je prave oblubeny v Bratislave a zvysok Slovenska Bratislavu nema rado, tak bude vytrieskavat kapital natom, aby si mohol na tlacovke povedat, Slovensko nie je len Bratislava a ziadne peniaze jej nedame... Teda hlavne ak pani Flašíkova pohori vo volbach...
Pokial budeme mat takych politikov(mr. Aupark Tower), ktory budu ziadat porovnanie nakladov trolejbusov a autobusov na zemny plyn tak ani nikdy nebudu. ?
plne hradenie z dani by nemusel byt taky nezmysel.
A mozno by sa dala pouzit kombinacia. Nie na odburanie nakladov, ale na zvysenie prijmov. Bola by mestska dan a kazdy obyvatel mesta (t.j. platitel) by mal vyraznu zlavu na cestovani. Cezpolni by platili ako doteraz. Mozno by to vyslo.
Re #69419 Kejvačka: ta vozovna bola (stale je) len provizorium, myslim.
Staci dat MHD zadarmo pre ludi s trvalym pobytom v BA a vyrubit vyssiu dan z nehnutelnosti tak aby to pokrilo naklady MHD. Usetrilo by sa na odvadzani DPH. Zakon o dani z nehnutelnosti je zaroven koncipovany tak, ze ak zdvihnes cenu pre obyvatelov o 2Sk pre podnikatelov ju zdvihnes o 40Sk (cize 20nasobok). MHD by tak zaplatili hlavne obrie nakupne centra administartivne komplexy,... (osobne by sa mi velmo lubilo ze mi doparvu plati aupark tower :-D)
Na mha by sa tak skladali vsetci. Nieco ako koncesionarske poplatky. Neplatis za to ze STV SRo sledujes ale za to, ze ich mozes sledovat... To iste z MHD, neplatis za to ze cestujes, ale za to ze mozes cestovat.. Je tvoja chyba ze ides autom...
No, a já už jsem se začínal bát, že se to s výstavbou trolejbusů na druhém břehu Dunaje myslí vážně ?
V Praze doplatily na příliš lukrativní pozemky garáže Dejvice, v Bratislavě Petržalka, která však na rozdíl od Dejvic není zrušitelná bez náhrady.
Bude to nová autobusová vozovňa pre Petržalku namiesto tej, ktorá dnes stojí pri Dunaji. (odstavná plocha za Prístavným mostom) Jedna spoločnosť ponúkla tieto pozemky + výstavbu novej vozovne ako protihodnotu za lukratívnejšie pozemky, na ktorých stojí dnešná vozovňa 4. DPA. Ak sa nemýlim mala by byť dokončená niekedy na jar budúceho roku. ?
Avšak vozovňa bude iba pre autobusy, a plánovaná nová vozovňa pre električky (súvisí s rýchlodráhou do Petržalky) bude stáť na inom mieste nazývanom "Janíkov dvor"
Ještě s jednou věcí si tu dovolím obtěžovat:
18. 10. se zde objevily fotky z pokračující stavby "nové vozovny na Petržalce". Co to má být za vozovnu a má to být skutečně vozovna (trolejbusu), ne garáže??? Kdy to má být dokončeno?
Mike
Určite nie na 59, ani 78.