Mne neslo o beznu vlakovu linku, hovoril som o linke MHD, ktoru by ludia mali v cene elektricenky, listka a pod. (ako 155). Samozrejme grafikony by sa nastavili tak aby na Hl.St nestala 15 minut.. a potom by to mohlo fungovat... problem je kolko by DPB stalo vybudovat vlakove depo, napojenie trate na trat ZSR a ci by mu to ZSR schvalila.. no a samozrejme nesmieme zabudat na vozidla.. ale odmysliac tieto.. detaily (?) by to mohlo fungovat ?
:: nejaká literatúra o doprave je uvedená aj v časti "Konakty" > kontakt na imhd v spodnej časti stránky, nejaká literatúra sa dá zohnať aj v múzeu dopravy na Šancovej, otvorené aj cez víkend...
:: k tej vlakovej linke z DNV do Rače: nedávno chodili tri vlaky od TT až do DNV a späť, boli zrušené, asi aj preto neboli využívané, lebo tri vlaky je málo, časová poloha nemusela vyhovovať a navyše vlaky stáli na žst. BA hl.st. cez 10-15 minút., potom kto bude takým vlakom cestovať z DNV do Rače? takéto spojenie je pomalé a nepružné, chcelo by to skrátiť čas pobytu na hl.st., potom snáď...
Časopisy o MHD sú napr. Dopravní magazín a Mestská doprava. Oba sú české. Informácií o BA v nich je dosť málo. Častejšie sa obajvia v Mestskej doprave. Je možné ich zohnať napr. v modelárskej predajni na Špitálske.
A čo sa týka kníh napr. Malý atlas mestskej dopravy.
Vzhľadom na ako sú jednotlivé stanice lokalizované by si takáto linka našla len úzku skupinu cestujúcich. Keď už, tak by som to riešil predĺžením Os vlakov od Trnavy až do DNV.
Malo by podla vas zmysel zaviest trvalu vlakovu linku MHD po trase ZST Devinska Nova Ves - ZST Lamac - Hlavna Stanica - ZST Vinohrady - ZST Raca a spat? Lebo je dost ludi co pracuju na druhom konci mesta ako byvaju a tuto trasu by to vedelo (ak vezmeme do uvahy jazdnu dobu osobnych vlakov) urobit teoreticky aj do pol hodky, zatial co 5-ka ide z Race do Dubravky cez 50 minut..
Dušan Habarda - Mestská hromadná doprava. - Bratislava : Alfa, 1988. (budem mať zoskenované)
Habarda, Dušan - Grenčík, Juraj - Pojazdy mestských koľajových vozidiel. - Vyd. 1. - Žilina : Žilinská univerzita, 2005.
Habarda, Dušan - Modernizácia mestskej koľajovej dopravy. - Žilina : Žilinská univerzita, 2003.
Habarda, Dušan - Mestská a cestná doprava I - V.
Holub, Ladislav - Vychodil, Petr - Čermák, Jiří - Atlas trolejbusů. - Praha : NDS, 1986. (mám zoskenovaný)
Ešte existujú na Žilinskej univerzite (tuším stavebná fakulta) skriptá ohľadne stavby tratí (aj električkových), ale neviem ako sa volajú.
Áno, navarovanie oblúkov v obratisku s tou električkou naozaj nesúvisí, keďže ona do Ružinova nebude môcť ísť nie kvôli obratisku, ale kvôli katastrofálnemu stavu trate na Miletičovej
Nepozná niekto z vás prosím nejaké odborné knihy a časopisy - ich názvy (prístupné napr. v knižnici) alebo nejaké materiály (nielen na internete) s tématikou MHD - kde by som ich mohol nájsť?
Konkrétne ohľadne MOŽNOSTÍ RIEŠENIA PROBLÉMOV MHD V BRATISLAVE, a teda aj jej BUDÚCNOSTI, ale aj o BID. Môžete mi odpovedať aj e-mailom. Vopred vďaka.
Beus: priznám sa, že som nepochopil správne znenie tej novinky, pretože sa tam naozaj píše o tom, že nepôjde cez tunel a do Ružinova, ale tiež sa píše o oprave tratí na viacerých miestach, vrátane Astronomickej a to je v Ružinove, takže ma to poplietlo, ale táto oprava zrejme nemá nič spoločné s touto elinou... teraz mi to je už jasné... ?
:: jedna otázka na dobrú noc: ? ako to vyzerá s tým testovaním tej nízkopodlažnej eliny v súvislosti s tou výlukou cez tunel v smere do mesta??? bude chodiť po nábreží?? thanx...
:: jeden názor na dobrú noc: dosť dlho ma štve električková zastávka na Račianskom mýte (v oboch smeroch) nástupné ostrovčeky (ak ich tak vôbec možno nazvať) sú úzke, nastupovanie do eliny je pre starších obtiažne, ale čo ma najviac štve, že tu nie je ani na jednej strane prístrešok pred dažďom, aj napriek, že je tu v špičke vyššia frekvencia električiek, bežne sa stáva, že treba čakať 5 aj viac minút... a to pri silnejšom daždi nie je sranda, čakať tu natlačení s parazólmi ako krepí... a to samozrejme nie je všetko, pretože voda stojí aj na nastupišti aj na koľajách, takže ľudia člapkajú po vode ako male deti... a to samozrejme nie je všetko, pretože voda je aj na ceste, a tie krepé autá vedia tak krásne ošpliechať každého, kto stojí bližšie pri zábradlí... ďalej, ak prichádza elina smerom do Rače, doslova sa vlečie a vytláča cestujúcich na "ostrovček", aj touto pomalou jazdou zbytočne naberá na meškaní... opačným smerom do mesta zase vystupujúcim ľudom prekážajú ďalší cestujúci, ktorí čakajú aby mohli nastúpiť... hrozné!!! a ani ten prechod pre chodcov nie je ktovie ako dobre vyriešení...
:: nechystá sa nejaká zmena k pozitívnemu? našťastie je tohto roku suchá jeseň, zatiaľ... toto je podľa mňa najhoršia električková zastávka v BA!!! dobrú noc... ?
...a centrum by skolabovalo, pretože by sa tam z tých dookola sa točiacich električiek prichádzajúcich zo všetkých smerov utvoril súvislý, viac-menej nehybný rad ?
Hehe, že "hypermoderná električka" v Bratislave... (viď dnešné správy na Markíze) ? no na bratislavské pomery určite. Sa mi páčil ten hlod, že BA má rozchod 1000 mm a v ČR taký nemajú, preto to musia skúšať u vás ? Ktože to hovoril, GR DPB? ? Ale záverečné zábery boli trefné..
Riesil by som to inak.. na kazdu konecnu DVE linky - jednu do centra (okruzna Obchodna - Vazovova - Spitalska - Namestie SNP a spat, pripadne naopak.. v sedle by niektore spoje jazdili len v skratenom useku /napr. linka na Zlate Piesky len v useku Jurajov Dvor - Centrum a spat) a jednu na Hlavnu Stanicu.. To by bolo (aj s Petrzalkou) 10 liniek.. + mozme pridat niektore navyse, napriklad by som urcite zachoval sucasnu 5-ku.. pokial by sa podarilo spoje dobre naviazat tak by to mohlo celkom fungovat tak ze by clovek na dopravu odkialkoviek kamkolvek (hovorime o miestach kam jazdia elektricky) pouzil max. 2 spoje..
Mne sa publikovaných 44 miest na sedenie nezdá veľa. To je rovnaké, ako 2 x T3 (1+1). Ak chce byť MHD v budúcnosti konkurencieschopná, malo by sa myslieť aj na pohodlie. Asi to chce 40 metrov a aspoň 60 miest na sedenie (+ zmenu predpisov).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Isidor