PAPYR: V 1967 bola robená celonárodná zbierka na výstavbu rýchlodráhy vo Vysokých Tatrách. Po vyzbieraní peňazí sa z nich začalo financovať pražské metro. JEDEN Z MILIÓNA DOVODOU, PREČO NEZNÁŠAM ČECHOV LEBO TAKÝCHTO PODRAZOV BOLO VIAC. SÚ TO K...Y.
Ešte by som spravil jedno. Potiahol by som trať cez Starý most do Sadu Janka Kráľa - ku Auparku. Ten by financoval prevádzku na miesto 50 (tušim) a nehal by som jazdiť nejakú historickú. Ale len v lete, keď je mesto plné turistov. Na tu elinu by neplatila električenka ale by boli zvláštne lístky, ktoré by sa kupovali u vodiča( ten by mal uniformu v štýle z roku 1895). Rákosníci by si aj zavarili foťáky.
Ďurkovský možno berie úplatky, ale aj niečo robí. Nikto nespravil pre Ba viac. Veď si len zoberte - Kresánek a potom Moravčík. To bola "výhra" pre celé mesto aj s DPB.
Turbo: To som si neuvedomil. Asi máš pravdu. Ale aj tak viem, vďaka tebe, kde by som to mal zmeniť.(Ak mi plány vyjdú) Boha v tomto meste sa toľko prachov vyhodí na blbosti. Študoval som rozpočet mesta a dokázalo by sa ušetriť na niektorých organizáciách.
mne osobne by amici aj s tou svojou ambasadou vobec nechybali.V zivote som na nej nebol a je mi na bl***,ked si na nu co i len spomeniem.A to som tam bol na Velku noc '99 dokonca bliakat däää!Inac sranda je ak stoja dve 180 na Kolarku vedla seba.Jedna 4086 pokazena normalne postavena tam,kde cakaju na odchod a vedla nej v strednom pruhu bola 4089/ta bola v poriadku/,akurat sa vodic z 4089 zastavil na kus reci s kolegom a pustil vsetky blinkre.Bolo asi tak 15,45.Celkom pekne divadielko.Ale ten 4089 je uplny pohodak,vyborne jazdi a mam z neho celkovo dobry dojem.
Papyr: plny suhlas. Ja osobne napr. so studenstkou zlavou na jednorazove listky tiez nesuhlasim. Ani v BA by to tak nemalo byt. Bud ten clovek zlavu vyuziva preto, lebo denne cestuje do skoly, alebo tu zlavu zneuziva a nema ju mat. Nieco podobne ako cestovne vo vlakoch vyssej kategorie, kde sa studentske, dochodcovske zlavy pre IC a EC vlaky obmedzuju a som presvedceny ze po case zaniknu a zavedu sa tzv. globalne ceny. Ak sa studentovi bezny R povedzme KE-BA za 200 Sk nepaci, moze ist IC a zaplatit si 480 Sk. Ale to uz je ina tema.
ja som neobhajoval ani BA, ani nechvalil Prahu, lebo BA sa mi hnusi a v Prahe zijem. Len som chcel naznacit, ze je v absolutnej hodnote financii pre mna ako studenta (ktory mimochodom nema ziadny plat a ziadne percenta z neho a preto vlastne pouziva studentske listky) vyhodnejsie byt v Prahe a cas od casu navstevovat Blavu, nez naopak. Napisal som to preto, ze Vsic sa rozculoval nad vysokymi cenami v bratislavskej MHD a mne sa zas az take vysoke v porovnani s tou Prahou, ktoru daval za priklad, nezdali.
K tym 12 Kc som prisiel velmi jednoducho: studenti v Prahe NEMAJU NAROK na zakupenie zlavneneho jednorazoveho (teda vlastne hodinoveho) listka. V Prahe NEEXISTUJU povolenky ani nijake ine vymozenosti. Nemas mesacnik, cvakaj cele listky. A hotovo.
K nocnym spojom atd.: ked vzdychate nad frekvenciou prazskych nocnych spojov, tak sa pozrite na cestovny poriadok NS v Presove. Uvidite, ze sa to da aj na Slovensku. A ze to nejde u vas v BA, je vyhradne vecou vasho DP.
Ku vseobecnej kvalite Prahy snad tolko, ze metro (s vynimkou koncovych usekov trasy bolo postavene este za socializmu, ked jaxi na vsetko peniaze boli. Preco neboli na metro v BA, sa mna nepytajte - ja som vo federalnom ani slovenskom parlamente nesedel, som rocnik 1979. A frekvencia spojov, kvalita vozidiel atd.? V Prahe sa jednoducho - robi udrzba. Aj tu jazdia 11, 12-rocne autobusy, samozrejme ale po GO, takze vyzeraju ako nove. Ze to v BA nevedia? Ale vedeli by, keby im kazdy autobus po GO prisiel skontrolovat niekto zvonku a za odflaknutu pracu by mali vyhadzov na hodinu. A ze su u nas male dotacie do MHD? Za to mozu politici, a o tom sa rozpisovat nebudem.
Vsic: Ja poviem jednu vyhodu kariet: Revizorovi nikdy nefunguje to zariadenie/moja karta... Takze aj ked mi neplati, po minute skusania ho to prejde a vrati mi ju...
Sax, neviem si spomenut co je to za mesto, ale (no proste je take mesto) v centre maju povoleny vjazd len bicykle, hasici, policia, sanitka etc. Myslim ze je to Amsterdam alebo cosi podobne. A plocha je OVELA vacsia aho nase historicke jadierko
k1l0> sam vies ze som dost lenivy otvarat editor tak to pisem sem: co takto anketa a o znovazavedeni 193? Aj podla mna to bola fasa linka, ale nie preto ze som sa nou nikdy neviezol ale preto, ze bola PLNA! Chodim na Vazku do skoly a ked 193 vyhodila cestujucich tak bol problem prepchat sa cez nich na druhu stranu chodnika
Vsic: Linka 90 chodi ozaj mizerne. teraz DPB napr. zrusil 180 v uvedenej oblasti cez vikendy. Lebo sa neoplatila. Mno ani sa necudujem, ked odchody zo Zochovej mala vzdy minutu po 81ke a chodila 2X za hodinu. Ono to sa tak da s kazdym spojom spravit ze ho hrozne zredukujem a ludia ho proste prestanu vyuzivat -> DPB sa tesi a moze zrusit. 193 neexistuje. Podla pana riaditela = zbytocny luxus. Ako pre koho. Jeho deti asi na Vazovovu rano necestuju. Moze si to vyskusat ako uzasne rychlo to ide teraz 93kou. Cipove karty to je uplne o nicom. Ludom vyblednu potvrdenky o platnosti a potom zistuj do kedy Ti plati. A revizori? Iba na to nadavaju, same komplikacie. Peniaze su, len je otazne, ci sa davaju do oblasti ktore su primarnou ulohou DPB: VOZIT LUDI VCAS A KVALITNE! a nie personifikovat, menit stale trasy a odchody o +/- 1 min., kazdy rok menit dizajn cestovnych listkov, ci sa vyzivat v roznych digitalnych tabuliach ktore aj tak ked nie su v kazdom vozidle nemaju podla mna ZIADNU cenu (pre povedzme turistov). Sorry ale ja mam proste z Bratislavskej MHD ten najhorsi pocit. Stastie ze mam teraz pracu do ktorej mi cesta trva 3 min. peso. Hawgh.
Martin: Mas pravdu ohladne 81 o jej podporeni, ale aj 90 by si zasluzila co to do prehustenia intervalov.Ked sa chcem dostat do Karlovky cez vykend napr:z Einsteinovej(alebo ako sa to pise) tak najvihodnejsie je asi sa zviest 90 pod most a potom elektrickou. Ale ta cesta trva nin. dvojnasobne ako cez bezny den. To sa mi oplati ist na bycikli co aj robym.Tak ale keby som platil elektricenku a mal sa vozit na bycikly pretoze dpb neuspokojuje moje potreby primerane mojim poziadavkam. Neviem. Rozhodne zaujimam negativne stanovisko voci dpb.zasadne som toho nazoru ze nesplnaju potreby svojich klientov na to co od nich pozaduju a vyuzivaju len svoje monopolne postavenie(Nepocitam tie taxiky co spominas .). A co sa tyka 193.Neviem,ako chodi teraz ale pred rokom stavsala na nadiazde, vynechavala zochovu a pokracovala ku hviezde z konecnou na Vazovovej. A mozem z vlastnych skusenost povedat, ze bola na 95% vyuzita.Aspon pocas spicky. Uvolnoval spoje ako je 94 a urychloval cestu vynechanim uz spomenutej zastavky zochova. Neviem si predstavit ako by to vyzeralo,keby tam tem spoj nebol.Pre vela cestujucich by to predstavovalo bezvychodiskovu situaciu sa dostat v klude do prace ci skoly. Ale naozaj neviem ako je to teraz ci este premava na mne uz spomenutej trase. Ak nie, aspon dufam ze som pripomenul ako to kedysi byvavalo zaujimave,hlavne ked sa jednalo o stary Ikarus s mojim oblubenym samovrahom soferom, co zasadne chodil na cervenu a bez prestania pouzival vulgarizmi. Ked sa smiem opytat. Ak maju vyhody tie elektricenky vo forme kart? Tu v Prahe pouzivaju este stary sistem elktriceniek, iked uz mabehli na " klouzave tramvajenky" co sa tlacia na tlaciarni a nik sa neztazuje. Ked im ukazem ako vyzerali tie Bratislavske cipove karty tak sa na mna pozru ako keby som z marsu priletel. Nebol to zbytocny krok?Neboli to naklady na vyse?Tie zariadenia na prevadsku museli nieco stat. A nehovoriac digitalne fotoaparaty.Sice to vizera elegantne a na visokej urovni,ale predsa..Mal to zmysel.
Papyr: kde si prisiel na to, ze studentsky 1h stoji 12 Kc? Podla mna to je cena za dospely. A tento listok plati po 20.00h aj v pracovne dni 90 min. To v BA nie je. A uznaj sam: 90 min. vo vecernej Bratislave a Prahe hmm to snad netreba rozvadzat. A kvalite nocnej dopravy detto. Ved pozri 1.05 a 3.20. To mas super nocnu dopravu. To sa pan primator cuduje ze co je tak v meste mrtvo.
Alebo vikendovy listok v Brne: stoji 44 Kc a plati 24 hod. mozu ho pouzit spolocne 2 dospely + deti. Preco vsetko prepocitavas na SK? Mne ide o % z platu. Ano, mesacny listok stoji vo Viedni 560 ATS a to teraz napises ze stoji 1500 Sk? Tymito argumentami by si mal ist robit politika! Zaver: isteze je chyba vo financovani ale NIKTO to nema realny zaujem zmenit! Ved co, vzdy sa da nieco usetrit, zrusit 193 a 181 a pridat 93 a 81 jeden spoj v hodine. Este stale je tu vela zbytocnych "subeznych" liniek ... Mne sa proste nepaci ako DPB hospodari so zverenymi prostriedkami, akym sposobom vybera dodavatelov napr. techniky do vozidiel. Tie oznacovace, automaty aj cipove karty... boli uzasny biznis pre vybranych... no koncim aby ste na mna velmi nenadavali. Ja viem ze existuje okrem MHD aj taxi
hmmm: KLFa poznam a viem ze jazdi autom... a aj ja jazdievam autom po meste ale ked vidim tie dopravne zacpy a co niektori vodici stvaraju (predbiehaju sa cez chodniky, travniky, protismer a nevioem co vsetko este) a tym este viac zdrzuju celkovu dopravu, najradsej by som tam postavil niekoho s tankom a nech ich vsetkych prevalcuje... Vsetky normalne mesta sa snazia vytlacit individualnu dopravu z centra mesta, len tuna to akosik nevedia zatial pochopit... Osobne by som obmedzoval aj pohyb aut obyvatelov centra v takom zmysle, ze by mali stanovene presne trasy kadial maju tuto lokalitu opustat !!!
No po dnesku sa uz pridavam k zastancom UPLNEHO obmedzenia automobilovej dopravy aj v sirsom centre mesta. Okrem obyvatelov a zasobovania by tam nemal mat nikto iny pristup. Boli by ulice HNED prazdnejsie a dovolim si povedat - aj kludnejsie ! Samozrejme MHD by tam premavala v pohode. Viem si zivo predstavit popri elektrickach aj trolejbusy trebars na Nam. SNP. Ale autam by som do sirsieho centra dal uplny zakaz. Je to uz otrasne a cim dalej sa to bude len zhorsovat !
Trat na Sturovej - pokial som ja dobre informovany, planuje sa tam zdvojkolajit trat a potiahnut smerom na pribinovu, kde by cca pri TASR mala byt konecna. To vsetko ale najskor po dobudovani SND. Ovsem na druhej strane je to vraj uz hotova vec a DP ma aj plany k tomu uz. Jesenskeho, Mostova, Hvziezdoslavovo nam. - odtial by som tiez auta povyhadzoval. Myslim, ze by to prospelo "skludneniu" tohoto mesta. Elektricky a trolejbusy v centre by uplne postacili a dokazali uspokojit ludi.
P.S.: Nechcel som to tu spominat, ale ked ste to uz vy spomenuli... Mam ZIAL blizko k panovi Durkovskemu a zodpovedne vam mozem povedat, ze ten clovek je na tom korupcne asi ako cely magistrat aj s Moravcikom dohromady. Nechcite vediet ako to bolo s Tatracentrom... Ten architektonicky "skvost" nam budu nasi potomkovia vycitat podobne ako my vycitame nasim predkom pristavbu SNG. Ale to uz zachadzam do detailov a tato stranka nie je o tychto veciach. No nedalo mi to nespomenut, nakolko ste tu spomenuli pana Durkovskeho.
no napisal som ze koncim s garazou Carlton, ale neda mi to, tak este jeden prispevok (snad uz posledny).
Sorry to s tym vjazdom som poplietol. Ale ak bude vjazd z Gorkeho tak to bude mat za nasledok ze auta ked pojdu do garaze budu nutne musiet ist cez centrum mesta Sturova/Nam.SNP/Spitalska. Kym pri sucasnom vjazde presli uzkou ulickou poza SNG a uz boli na nabrezi a to je uz 1. mestky okruh. Takze vyjazd z garazi by sa menit nemal. Nech sa prestahuje ambasada!!!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hmmm