Inak jedna otázka v súvislosti s odklonom vlakov cez Východné nádražie: Myslím si správne, že tam žiaden z tých vlakov, čo tade pôjdu nebude zastavovať?
Tvoj príklad sa mi nevidí výstižný. Ak mám chuť na minerálku, nebudem piť mlieko. Ale pri MHD je mojím cieľom dostať sa z bodu A do bodu B - a jediné, čo ma zaujíma, je cena a čas. Ak sú tieto veličiny rovnaké, je mi jedno, či pôjdem trolejbusom alebo autobusom. Samozrejme, sú aj takí, čo si povedia povedzme "idem sa povoziť trolejbusom 6629", ale koľko je takých?
"z ničeho nic starý systém v jednom unikátním případě poruší, ačkoliv ve starších částech sítě funguje dál"
Starý systém prestáva stačiť, pretože ku klasickému deleniu na linky električkové, trolejbusové a autobusové pribudla linka, na ktorej jazdia trolejbusy aj autobusy (202), a pribudne linka, na ktorej budú jazdiť trolejbusy čiastočne na šťavu, čiastočne na pomocný nafťák. Preto systém treba modifikovať. Možnosti sú asi takéto:
1. Vyhradiť nové číselné rady pre zmiešané linky (napr. 6**) a pre duobusové linky (napr. 8**), aby sme mali všetko pekne zaškatuľkované.
2. Prestať bazírovať na oddelení trolejbusov a autobusov, pričom
2a) existujúcim linkám čísla ponecháme a nové linky budeme číslovať po novom (v autobusovom rade),
2b) prečíslujeme všetky trolejbusy, zasa len preto, aby sme mali všetko pekne zaškatuľkované.
3. Hádať sa o to, či je duobusová linka viac trolejbusová alebo autobusová a podľa toho číslovať, napríklad tak, že duobusová linka DD-Molecova bude mať trolejbusové číslo 214 a duobusová linka DD-Nový most autobusové číslo 33.
Ja osobne odmietam akékoľvek riešenie, ktoré kvôli tomu, aby vyzeralo pekne na papieri, vnáša chaos do zažitých označení liniek. Preto prosím, nijaké prečíslovávania existujúcich liniek!!! Zhovadilosť zavedenia "oblastného číslovania" je dostatočne odstrašujúcim príkladom.
Nova tema. d3k0 poslal obrazky (uz sa nejdeme o fotkach dohadovat ? ? ? ? ) kde na Nam. 1. maja buduju ostrovceky. Nechapem ich vyznam (ak to teda fakt robia ostrovceky a nie inzinierske siete pre dve blizke stavby), nakolko podla Andyho sa tu mala riesit krizovatka uplne inak ! Cesta pri Novej scene mala byt uzavreta a dole sa malo jazdit pri CHTF. Ostrovceky by tam VYRAZNE zavadzali aj kvoli odbocovaciemu pruhu na Gotko. Nevidim zmysel v ostrovcekoch na Nam. 1. maja ! Vie niekto nieco viac ?
ako sorry for it, to je síce pekné, že ráno sa spravia 2 dojazdy 75 ako 202, ale sám kôli tomu nestresuješ, len to potrebuješ hnať do extrému, aby reč nestála ?
Ja hovorím o tom, že by bolo oveľa menej prehľadné, keby boli trolejbusy označené v súvislom rade s autobusmi číslami napr.: 61, 37, 97, 28, 44, 40, 69, 82, 45.
Merci bocu for understanding.
Ved ja z toho nerobim vedu a vobec mi nevadi kombinovana vyprava trolejbus-autobus. Nuz a tvoj nazor "vsetko precislovat naraz" sa ale zase nepaci inym, ktori by to chceli precislovat postupne (vid predchadzajuce prispevky). A tak ked sa nikto nevie zhodnut, mozno by bolo dobre ponechat cislovanie, take, ake je.
Pridam sem aj ja nazor na "preferenciu": V starsom prispevku http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3088 ma zaujali 2 vety ohladom krizovatky Saratovska - Drobneho - Repasskeho, a to: "V každej fáze riadiaceho cyklu po prihlásení el. dostáva radiè pokyn zaradiť hlavnú fázu, kde je zaistený plynulý prejazd elektrièky križovatkou. V tejto križovatke nie je zavedený žiadny parameter max. únosnej doby èakania vozidiel na ved¾ajších smeroch alebo chodcov vzh¾adom na ich nízke zaťaženie." Je to na smiech
Moj nazor ako cestujuceho elektricky: preferencia nie je doteraz, iba sa o nej hovori...
Nazor ako chodca: Skoda hovorit... Tejto krizovatke sa oblukom vyhybam, cim nepriamo podporujem vetu "odbornikov" o nizkom zatazeni chodcov cez krizovatku. Ved kto by cez tu krizovatku aj prechadzal, ked prejst cez 2 smery trva niekedy aj 5-6 minut. Dakujem neprosim.
Nazor ako vodica auta: Priamy smer - o.k., odbocovanie z hlavnej dolava na vedlajsiu - kto pozna - pocka, kto nepozna - nepocka, spravi mysicku a odboci az na krizovatke Pri Krizi (neznesie dlhe cakanie, mysliac si, ze ide o poruchu). Smer z vedlajsej dolava na hlavnu, resp. z vedlajsej priamo. Skoda hovorit... Tu by som potvdil nazor na slabe vytazenie prejazdu aut z vedlajsieho smeru - z jedinou vyhradou. Toto slabe vytazenie nastalo az po zavedeni svetelne riadenej krizovatky, nakolko kazdy, kto sa moze, tak sa jej vyhne a obide ju radsej cez sidlisko.
Takze moj zaver: Krizovatka nepomohla nikomu, ani MHD ( L83 evidentne zdrzuje), ani autam a chodcom uz vobec.
Ja by som tuto svetelnu krizovatku vypol a boli by spokojni urcite vsetci.
Ale vždyť tak to funguje na hodně místech (třeba v Prešově kolem 18. hodiny jezdí na trolejbusových linkách autobusy) a nikdo z toho nedělá vědu! Prostě pokud většinu spojů linky jede trolejbus, nechť je linka číslovaná v trolejbusové řadě, pokud převažuje autobusový provoz, nechť je to "autobusová" linka.
Já osobně bych neměl nic proti převedení trolejbusů do autobusového číslování (myslím, že ten návrh takového přečíslování jsi sem nedávno dal ty, nepletu se?), ale v tom případě pokud možno všech! Mě tu prostě vadí, že jedna trolejbusová linka bude mít autobusové číslo, zatímco všechny ostatní zůstanou v původní řadě! To je totiž vrcholně nesystémové!
Cez vikend bude na 32 premavat aj autobus aj trolejbus. A cez pracovne dni zase na 202 jazdi aj trolejbus aj autobus. Maju sa teda cislovat oddelene, lebo je iracionalne cislovat ich spolu?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
d3k0