Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
d3k0: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=16858&idt=u&idg=1833&gi=0&gn=20&gs=c&gsd=

🙂 Fotis dost dlho na to, aby si vedel, ze dany zaber by bol ovela nazornejsi z druhej strany, cize aby bolo vidno rozsirenu cestu a cely ostrovcek nezakryty elinou. 😉 Ale vsimol som si aj na inych zaberoch, ze mas slabost pre fotenie dop. prostriedkov zo strany kde nemaju dvere. ;))))))))
? ? ? ?
Reply on: Andy #66457:
A kto sa z toho vytesuje ? Durkovsky ? Pochybujem, ze najdes niekoho, kto sa vytesuje z toho, ze eliny jazdia pomaly. Preco sa zastavas Koladu ? Proste je to magor, co sa zjavne a podla viacerych ludi vytesuje z toho, ze eliny jazdia pomaly, tak preco ho nekritizovat ? Alebo ved napis teda, kvoli komu/comu je "antipreferencia".
Reply on: AAA #66325:
Ja som sa nepýtal, či existujú aj ďalšie mestá, ja som sa pýtal, či je ot tak naozaj všade, lebo EVIDENTNE nie je.
Čo napríklad, pre zmenu, Prešov alebo Pardubice?
A predstav si, že napríkald v takom Nemecku či Švajčiarsku majú trolkejbusy EČV a podliehajú rovnakej legislatíva ako autobusy. Óóó hrôza, čo?
Reply on: 81-71 #66322:
Keďže nie si schopný pochopiť ani to elementárne, čo som už napísal x krát, nebudem ďalej strácať čas
KLF: Však Kolada nie je proti preferencii, len ho niekto iný z magistrátu oklamal. Niekto mu proste vyrátal a povedal, že preferencia spraviť ide, ale keď ju už dali spraviť, tak sa zrazu zistilo, že to nejde. Čo si myslíš, že Kolada sa vytešuje nad tým, ako sa električky zdržiavajú? Veď ani keby bol blbec, tak nechápem, načo by chcel naschvál zdržovať električky, keď by sa nič iné nezískalo.

81-71: Však choď na to miesto ty... 🙂
Reply on: eripmav #66454:
by ma zaujimalo, kto inak vymysla tu v Bratislave tie preferencie... je take tazke pozret niekam do zahranicia, urcite existuje kopa uz hotovych programov a celych rieseni krizovatiek, kde sa len zada, ze napriklad intenzita dopravy v smere do Devina je do 20 aut za minutu (v spicke myslim ze naozaj je), v hlavnom smere s elektrickou trebars do 100 aut za minutu, a program uz len riadi krizovatku s ohladom na to, aby priepustnost bola v pozadovanej intenzite 30 v krizujucom a 100 v hlavnom smere a elektricku pusti vzdy, s vynimkou, ze napriklad vo vedlajsom smere uz stoji viac nez 40 aut a dlhsie nez 2-3 minuty - dalsie dva potrebne limity - kolko moze stat pred krizovatkou aut. Urcite existuje kopa takychto hotovych programov, ak nie, tak priemerne zrucny programator to ma za pol roka podla mna naprogramovane aj s vychytanim vsetkych chyb...
Reply on: 81-71 #66448:
Ing. Kolada vystudoval Elektrotechnicku fakultu STU... Ale myslim, ze v oblasti dopravy ani tak velmi nezalezi na skole, ale skor na zdravom rozume. Ved kolko dopravnych inzinierov vymysla veci typu "linka 59 Kupalisko Matador - Raca", "191 Rusovce - Dolnozemska - Starohajska - Volkswagen". Problem vsak vidim v tom, ze neschopnost jeho podriadenych je uplne ignorovana. Nuz ale v tomto meste sa deju divy - zda sa, ze viacero neschopnych ludi je dobre zabetonovanych a nie je politicka vola s tym nieco urobit. Ano, za vsetkym je politika.
Reply on: 81-71 #66450:
Na botanickej ale musi byt volno aj ked elektricka nejde - lebo elektricka a auta iduce po hlavnej maju zelenu sucasne. Pri dynamickom riadeni krizovatky, su velmi potrebne limity, ktory smer ma mat kolko volno (aj so zohladnenim ze rozbiehanie pri zmene signalu znizuje priepustnost - teda cim dlhsi signal, tym viac aut prejde za jednotku casu) - mozno pri Botanickej ani tak velmi nie, ale krizovatky ako Riviera nemozu fungovat, ak nebude jasny limit, ze ako dlho ma mat smer z a do Devina zelenu - nemoze to byt nechane na nahodu. Nemozme sa bavit o preferencii elektriciek - to nie je lahke spravit krizovatku, ktora da vzdy zelenu, ked pride elektricka a vsetko stoji. Treba sa bavit o dynamicky riadenej krizovatke - ktora da zelenu elektrickam, vzdy ked pridu a zaroven dodrzi pomer signalov volno pre vsetky, najma tie najzatazenejsie smery - inak sa budu tvorit zapchy. A dat zelenu elektrickam vzdy (uplna preferencia) a zaroven dodrzat pomer (aby sa netvorili zapchy v niektorych smeroch) ide, pokial elektriciek samozrejme nechodi tak vela, ze blokuju krizovatku dlhsie nez je pozadovany pomer pre krizujuce smery, ale je to velmi zlozite a vyzaduje to stanovenie tych limitov, a dobre programovatelnu riadiacu jednotku s vsetkymi pamatovymi funkciami na zaznam a vyhodnocovanie pomerov signalov volno - nie na to aby to stoplo elektricku ked je zly pomer, ale aby ked je zly pomer a elektricka nejde, pustila ten znevyhodneny smer - inak povedane - uz nebude mat elekticka zelenu, ak nejde a krizujuci smer mal v poslednej dobe kratko zelenu.
Reply on: 81-71 #66452:
A potom sa da lahko vysledovat co je zac nas primator a vobec vsetci namestnici a mestski poslanci...pokial si vydrziavaju tak neschopneho cloveka na dost vplyvnom poste...a p. Ďurkovský je zodpovedny tak isto za dany stav, resp. za konanie p. Koladu, mal ho uz davno prepustit...
Reply on: KLF #66451:
Samozrejme, ze je! To nieje iba o tom, ze sedi pekne na dobre platenom mieste namestnika primatore pre DOPRAVU...zbytocne sa bude ohanat, on je priamo zodpovedny za vsetky tieto veci a preto ma aj primerany plat k svojej zodpovednosti!
Reply on: d3k0 #66446:
Nie je Karol Kolada v nejakom pracovno-pravnom vztahu aj s DPB, a.s. ? Ak je, tak preco s nim nerozviazu zmluvu, ak DPB zalezi na preferencii a Kolada je proti ?

(vychadzam z predpokladu, ze Kolada je za to spoluzodpovedny, co som pochopil z tohoto: #66446 )
Reply on: eripmav #66449:
Ale pokial chces hovorit o skutocnej preferencii, tak o dakych inpulzoch sa bavit nemozme, jednoducho povedane, ked pojde elektricka, vsetci maju cervenu, ked nie, tak vsetko naokolo jazdi, co je na tom nepochopitelne?Naco chces mat dake limity ci co a "volno" pre elektricku ked tam neni?Na druhej strane zasa nechodi tolko elektriciek aby chudaci autickari museli cakat dako dlho...
Reply on: 81-71 #66447:
problem nastane, ak smery krizujuce elektricku uz prilis dlho nemali zelenu (musi byt nejaky limit a na botanickej zaroven idu auta v priamom smere, takze tam maju tu cervenu aj ked elektricka nejde) a zaroven pride elektricka - co potom? su dve moznosti - prva - budu mat stale tu cervenu a elektricka sa bude preferovat a zelenu dostanu az po prejdeni elektricky(elektriciek) - druha moznost - elektricka dostane cervenu a auta sa pustia. Prva moznost je ozajstna preferencia, ale ma problem - tie auta uz naozaj dlho stali na tej cervenej a tak po prejdeni elektrickiek nemoze stacit normalne dlhy signal aby mohli prejst, mal by byt trochu dlhsi, ale aby vedela krizovatka ze ma byt dlhsi, tak si musi pamatat kedy a kolko mali naposledy zelenu - a tu je otazka ci to dokazu dane technicke zariadenia (maju pamat?) a ci to tak niekto vie naprogramovat - co nie je tak jednoduche...
Reply on: d3k0 #66446:
No, viem si to predstavit...som zvedavy, aky magor umoznil skoncit dopravneho inziniera p. Koladovi a jemu podobnym, blééé
Reply on: eripmav #66445:
Prepac ale co je to za "preferenciu" pokial funguje na pevnych signaloch? Ja som si to predstavoval skor tak, ze v rozumnej vzdialenosti pred semaforom bude senzor a pokial sa aktivuje prichadzajucou elektrickou tak naskoci pre elektricku "volno", inak moze byt kludne stale pre elektricky "stoj" ked tade nic nechodi, a ked ide, nech teda maju bezkolizny prejazd. Neviem ci to chapem zle ja - laik alebo dopravni inzinieri na cele s p. Koladom.... ?
Reply on: 81-71 #66443:
Vies, Mike by ti vedel povedat, ako sme dopadli na magistrate, ked sme sa boli vadit ohladom preferencie... Viac komentovat nebudem, snad dodam len to, ze DPB je ten subjekt, ktoremu na preferencii zalezi.
Reply on: Andy #66444:
chvilu som sledoval semafor s "preferenciou" pri Botanickej zahrade a len som zasol nad tym, kto a ako to "programoval". Je tam pravdepodobne (podla dlheho pozorovania) nejake pevne nastavenie ze v urcitych okamihoch elektricka naozaj dostane zelenu (v urcitom case cyklu a podla signalov od aut, lebo pri Botanickej su aj senzory pre auta vychadzajuce z pumpy a auta odbacajuce dolava na pumpu - ta krizovatka je kompletne a v pripade elektriciek aj dost dopredu zabezpecena senzormi, problem je "len" v programovani). Problem je, ze elektricka ma zelenu casto, a kedze nahoda je svina tak aj vacsinou, ked prave ziadna elektricka nejde, a niekolkokrat sa stalo, ze uz zelena pre elekticky bola tak dlho, ze program mal nastavene, ze uz by mal pustit auta z a na pumpu, a tak napriek tomu ze prave prisla elektricka, uz ju nepreferoval a musela vyckat kym prejdu vsetky ine smery!!! To co zrejme chyba tejto a kazdej krizovatke s chceloby-preferenciou je zaznamenavanie historie - ktory smer mal napriklad poslednych 5 minut kolko zelenu - tym sa da dosiahnut takmer uplna preferencia elektricie, a minimalizovat signal volno pre elektricky ked ziadna nejde. Napriklad ked by preferencia uznala, ze uz by bolo vhodne dat zelenu autam odbocujucim dolava, ale zrazu by prisla elektricka, nedostali by ani tak zelenu, ale ostalo by volno pre elektricku - potom si ale program musi pamatat (a to moze len vdaka historii kto mal kolko zelenu) ze tie odbocujuce auta uz dlho, dlho nemali zelenu, a tak pri najblizsej prilezitosti - ked nejde elektricka im tu zelenu dat na dost dlho a skorej prerusit, len ked pride elektricka - ak ostane este nejaky deficit, tak opat vdaka historii si to bude pamatat... - to ale tie preferencie nevedia...
Reply on: 81-71 #66443:
Ale ja nehovorím o preferencii čo sa objemu financií týka, ale o preferencii na semafóroch.. Ktorý semafór preferuje IAD pred električkou? Tie semafory sú blbo nastavené, napr. keď nejde chodec, aj tak chodci majú zelenú, keď nejde električka, aj tak električka má zbytočne zelenú a IAD čaká, keď nejdú autá, tiež majú zelenú a čaká električka.. Proste je to o tom, že to magistrát nevie nastaviť, však sami to priznali. Proste nevidím tam znaky preferencie ničoho, len chaos.
Reply on: d3k0 #66442:
Ano ja rozumiem, aj tu novinku som si precital, mna skor zaraza fakt, ze IAD sa preferuje a MHD v ramci preferencie stoji zbytocne dlho, ja si myslim, ze prave naopak, MHD by byt preferovana na ukor IAD.

Re #66437 Andy: Ze IAD nieje preferovana?Ak si spocitam kolko stavieb islo na prospech IAD a kolko na MHD v Bratislave, tak to tvoje konstatovanie je HLUPOST !!!
Reply on: 81-71 #66435:
Jazdne doby by ale akosik mali zohladnovat realny stav, za ktory DPB moze len v pripade stavu niektorych trati. Precitaj si novinku a kritiku mozes smerovat na ODP magistratu...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.