Jedná sa o zmeny vo vnútri DPB, zachar o tom sníva už dva roky, ale súčasné zákony SR to nepovoľujú. Dúfam že sa im nepodarí vybaviť si výnimku, lebo je to hanba mesta a DPB, že si musí vybavovať výnimku zo zákona aby mohol fungovať.
Bolo by zbytočné prečíslovávať to na súvislý trolejbusový rad, pretože sa plánuje aj ten rad v budúcnosti prečíslovať podľa oblastného označovania. (aj keď dúfam, že to nespravia, lebo bude zase chaos..)
Pockaj, ako co by nepochopili? Co sa nikdy nerobilo?
Vari sa nikdy neoznacovali linky trolejbusu sposobom 2xx?
Ludia by nepochopili preco ma trolejbus trolejbusove cislo?
Ja by som vsetkych degešov co taketo chujoviny vymyslaju hned vyhadzal.
Skús si predstaviť ten označník.. Budú na ňom 2 linky: 32, 233 ...úžasná kombinácia čísel... takže je to celkom logické, že by to nemalo byť 233..
Som za, aby sa to začínalo 2**, keďže je to trolejbus.. Ale malo by to byť napr. 217
Linka 32 by sa po zavedení trolejbusov mohla zmeniť na 218. Ale to je len príklad ?
No vidim, ze nekompetentnost DPB pokracuje predpokladanym smerom, po čudnom rieseni nezatrolejovanie obratiska na Molecovej tu mame dalsie....zda sa, ze v císlovani naozaj nieje ziadny system a číslovanie co bude teraz, prinesie do bratislavskej MHD ešte vacsi bordel...aky dovod maju, aby nedali na tu linku dake číslo z rady 2xx, ked taketo oznacenia maju vsetky trolejbusove linky? (s vynimkou nocnej trolejbusovej dopravy ale to je iny pripad)
Na konci príspevku mi nešlo o porovnávanie konkrétnych vecí, ale iba o to, či sa vôbec chceme radiť medzi západ alebo východ. Budeme sa utešovať že inde je to ešte horšie alebo budeme sa snažiť o zlepšenie?
Teď a tady se to radikálně řešit nedá, ale město budoucnosti bez IAD si dovedu představit velice dobře. V nejvyspělejších zemích už pár let vznikají experimentální čtvrti bez IAD a o bydlení v těchto čtvrtích je enormní zájem- poslední takový projekt vzniká např. ve švédském Malmö: v nové čtvrti nájemních bytů může získat byt jen ten, kdo se zaváže, že nebude vlastnit auto (okamžikem pořízení auta automaticky končí právo užívání bytu) a přestože se zároveň jedná o nejdražší nájemní byty ve městě, zájem o bydlení právě tam silně převyšuje nabídku...
A pokud jde o zásobování- obávám se, že když si stoupneš na kteroukoliv vytíženější komunikaci v centru libovolného trochu většího města v Evropě, zjistíš, že pokud odečteš veškerá osobní auta, bude provoz skoro zanedbatelný. Navíc regulace zásobování tak, aby to nerušilo život města je dlouhodobě odzkoušená např. na pěších zónách- řeší se to třeba tak, že zásobování probíhá ráno.
Iste, že je to miestami trochu priahnutné za vlasy. Je to vízia. Vízie bývajú málokedy do bodky realizovateľné, ale podľa mojej mienky práve preto musia ísť ďalej než skutočnosť -- aby stále bol jasný smer, ktorým sa ďalej uberať.
Ja by som to s tým zásobovním nevidel tak tragicky. Obchody by predsa boli priamo dostupné MHD a keď mohli fungovať nákladné električky a trolejbusy kedysi, prečo by nemohli fungovať opäť?
Veci ako prístup záchranárskym vozidlám a celodenná doprava sú v podobnom systéme podľa mňa samozrejmosťou. Tá doprava batožiny na letisko je podľa mňa trochu úlet, ale prečo by to nebolo možné?
Čo sa týka financovania... Nebola to bruselská radnica alebo nejaká podobná inštitúcia, ktorá prišla so štúdiou, že keby MHD premávala zadarmo a zvýšil sa tak pomer cestujúcich voči individuálnej doprave, v konečnom dôsledku ušetrí, pretože by sa markantne znížili náklady na údržbu infraštruktúry pre IAD?
A práve o to v tej vízii ide. Zvrátiť stav, keď je do IAD nalievané neustále zvyšujúce sa množstvo peňazí a obeťou sú jej ďalšie a ďalšie plochy (nielen) v centre, ktoré by inak mohli byť využité oveľa prospešnejšie a účelnejšie...
Ešte to bude nejaký ten piatok trvať, ale osobne si myslím, že čistá nevyhnutnosť, keď sa už tie autá jednoducho nebudú mať kam zmestiť, k minimálne podobnému stavu nakoniec tak či tak povedie. Samozrejme, keby sme sa tam dostali nie z nevyhnutnosti, ale vďaka prozreteľnosti predstaviteľov mesta, bolo by to oveľa príjemnejšie...
hoppusmark
Som za, aby sa to začínalo 2**, keďže je to trolejbus.. Ale malo by to byť napr. 217
Linka 32 by sa po zavedení trolejbusov mohla zmeniť na 218. Ale to je len príklad ?