sú rozhodne priamejšie, efektivnejšie a životaschopnejšie.
Objektívna kritika -
okrem spomínaných zachádzok
- krkolomný prestup niekde na ostredkoch - čistá časová strata
- ked bez prestupu tak takmer nemožné premostenie dialnice a zeleznice
- trať sa vyšmodrchá na čiližskej - ktorá je peško dostupná len pre pár vyvolených
- zabočí na Kazanskú - fajn a pri pošte skončí - lenže z kazanskej to už bude pri mnohých cestách nejmenej o 5 minút rýchlejšie trolejbusom.
Predĺženie Astronomickej nieje správna cesta ako prioritne napojiť juhovýchod - časom (po zázračnom zralizovaní Slovnaftu či železnice) určite, no nie prioritne.
No potenciálna tramvaj kopírujúca žel. trať + od Astronomickej ako dnešná tramvaj a 201. Kto bude na Trnku rýchlejšie? Záleží odkiaľ to berieš. Aj dnešný stav je taký na hrane... Či ideš z Čiližskej, alebo z Hradskej (aj to z ktorej z tých troch zastávok na Žitnom ostrove), či sa -ti oplatí 201 alebo 78 alebo 67, 87 (od júla sa majú vymeniť) + tramvaj. Aj to že kedy je rýchlejšia z Astro na -Trnku 78 a kedy 8, 9 alebo 14.
A O. K. aj nazvyme to zachádzka tramvaje na Trnavské mýto. Aj viackrát za týždeň v rôznych obdobich dňa cestujem v relácií Záhradnícka (zastávka) - Záhradnícka (ulica), alebo Trnavské M. - Americké Nám. Myslíš, že vždy je rýchlejší trolejbus (212)?. ani náhodou. Aj keď tade idem na bicykli. Niekedy som v spomínanom úseku rýchlejší ja, inokedy električka ☺
Proste vyššie spomínané počty, teda jazdné doby sú veľmi relatívne.
A aj s tou 202 do centra. O. K. tí ľudia to majú "od Maďarov" určite priamejšie po Gagarinovej. Ale máš taký pocit, že väčšina cezpoľných ide na ASMN a odtiaľ na Rajskú a rovno do historického centra, alebo určite pracujú v širošm centre?
To už aj na magistráte pochopili, že dnes to nie je o tom doviesť čo najviac ľudí zo sídlisk do centra (hisotirckého). Pracovné príležitosti sa stále zvyšujú práve v ostatných obvodoch, kdežto v tom prvom už tak prudko určite neporastú, ak vôbec. ?
tvoj problém tkvie v tom, že Slovenskú mentalitu poznačenú xenofóbiou, rasizmom, nacionalizmom a ja neviem ešte čím všetkým nikdy nenaučíš ani neprinútiš uvažovať inak - a buď rád, že patríš do tej hrstky openminded (preklad asi neexistuje) ľudí. A tam vždy narazíš, či chceš alebo nie. Tu snáď nikoho nenapadne zastaviť skrz-na skrz besnenie a stavať niečo čo sa podobá okruhu - podobne dementná petržalská trať.
A moc sa za to nebiješ - na Slováka som z nich podobne užasnutý ako ty (za tie prachy a roky - bodaj by im to nefungovalo) a predpokladám, že aj ty vidíš mnohé muchy, ktoré si tam pestujú. A predpokladám správne, že ich vidíš viac ako ja.
Nuž, ja Ti musím len zopakovať, že KECÁŠ voloviny a o západnej Európe nevieš z pohľadu verejnej dopravy NIČ. Akiste som tými narvatými vlakmi každé ráno cestoval len na mysli a vo sne, lebo Sommelier povedal, že ľudí v tom meneje a menej...
Ale keď sa Ti to nepáči, môžeš ešte zvoliť americký model alebo totalitný model (k tomu máš tuším najbližšie). A ja budem zo všetkých mojich síl proti.
Ty to máš pekne pomýlené. ASMN nikto rušiť nebude - z polovice budú musieť slúžiť diaľkovej doprave - čo je úplne správne. Na druhej polovici bude už spomínaná galéria moderného umenia a park.
Ále tá trať na Košickej je už veľmi blízko mesta a vobec tam nejde, takže nnapojenie veškeré žiadne, inak od terminálu je to pekných pár stoviek metrov, čo nikto šlapat nebude...
Celá prievozská bola koncipovaná na trať - všetky budovy spred 1989 boli odsadené od cesty. Od križovatky s Bajkalskou sa dá o5 normálne trasovať - až na ten autosalón, ktorý už ako som si všimol prenajali.
Nebudem sa baviť o vhodnosti napojenia cez Slovnaft - je to možno najlepšie, ale skús sa pohrať so zástavbou na Kazanskej - dlho lámal som si hlavu nad tým - ale bez veľkého búrania a buldozerovania to nemáš kadiaľ obísť.
ak si v tom planiku vsimnes bola tam snaha aby sa z takmer lubovolneho bodu dalo dostat dakam 2ma roznymi cestami, nieco take ako (ne)planovane vyluky ti totizto asi nic nevravi a zachovanie aspon neakej kapacitnej dopravy (aj ked oklukou) asi tiez nie...
mlynske nivy su zaujimave iba a len kvoli asmn ktoru zrovna ty chces odtial zrusit, tak neviem co sa divis priebeznu kapacitu v tom smere ti kludne poberie aj trat na kosickej a okrem toho ti to tam taktiez postupne velmi pekne zastavavaju
prievozska ? kadial tam chces pre boha trrasovat trat tak aby to bolo rozumne... zrusenie 2 jazdnych pruhov z cesty ti nik neschvali...
cela trasa C obsluhuje dolne hony a slovnaft a vzhladom na to ze zo slovnaftu to ide cez polia (ziadne zastavky) tak by to mohla byt zaroven aj zaujimavo rychla trasa do mesta...
ani náhodou nejde západná európa správnym smerom - trieskajú do toho peňazí čo to znesie a ľudí v tom menej a menej... Ked je niekto natolko pohodlny, ze ak sa vyskytne rano po opici v autobuse a netusi, ako si oznacit listok - to nie je cesta hodná nasledovania a takych ludi je na celom svete viac a viac.
sí seňor, sí. Ale to je všetko v poriadku. Lenže aký elegantný oblúk sa tou trťou spraví ? Ako dlho to bude trvať do centra oprati takej 202 ? A ani na trnavskom nebudeš s tým pseudovlakom rýchlejšie ako s 201.
A amen, ak je niekto z Vrakune - má jedinú možnosť a to 78, 67 a 87, pretože trolejbus je preňho komplikovane riešiť - lebo prakticky neexistuje vhodný prestup - a tam je problém, že ?
A malinovo a spol. - tiež som nad nimi uvažoval - aj som to sem v rámci P+R chcel tresnúť - malá konečná SAD na Astronomy street, len by ma možno ukameňovali. ? Ale som rád, že Ti to v tomto ide rovnakým smerom.
Ešte jedna vec - nech súhlasí, alebo nesúhlasí - ale zachádka ružinovskej radiály na Trnavské je zachádzka a zostane zachádzkou.
Trať na DH - najlepšie od Slovnaftu - nadá sa svietiť - MČ PB si ju tak elegantne zastavala, že to už nejde kadiaľ rozumne potiahnuť.
Takže prípojka na mestskú železnicu by mohla byt dobrým riesením - ale nie na tú dunajskostredskú - možno až časom.
No a prečo by som ju nedupľoval? Si predstav, že vo vyspelom svete aj taký S-Bahn má vlastné koľaje, po ktorých iné vlaky nechodia. Nechcel by si zrušiť električku v úseku, čo ja viem, Biely Kríž - Komisárky? Však tam tiež dupľuje železnicu ? ? !
no, ja uz nepoznam takmer nikoho, kto ma auto, aby isel hromadou dopravou. vynimku tvoria iba dlhe trasy do destinacii, kde sa ako najvhodnejsi dopravny prostriedok vybera lietadlo. okrem ineho, do / z prace ti dnes uz velka cast firiem dava sluzobne auto, ktore mozes pouzivat aj na sukromne ucely. takze neplatis poistku a udrzbu, len beznin. oplati sa. takze treba iba atraktivne MHD, aby ludia mysleli aj na ekologiu a xceli sa dobrovolne vyhnut zapcham.
Aha tak 78 z Dolných honov po Astro a 67 v úseku P. Biskupice - Astro - títo ľudia sú pre Teba nikto. Tam je ten interval v rannej špičke akože akurát a spoje choda prázdne? Alebo nebodaj je zbytočne príliš hustý ? ?
A sadisti čo chodia zo smeru most pri blave? Všetky tie Čakany, Zlaté klasy, Štvrtok na ostrove, Vlky, Nový život a neviem ešte čo... to musia z Ráztočnej nevyhnutne dojsť na Gagarinku a následne na ASMN? Nemohli by už na začiatku odbočiť na Astronomickú? Alebo prestup na tramvaj na čiližskej alebo čo takto niekde v okolí tej najkolíznejšej vrakunsekj križovatky?
Keby si bral princíp, že dnes cetujúci "70 % juhovýchodu cestuje po Gagarinova - Prievozská" a nikdy inak naveky amen, proste že dnes cestujú ľudia takto a to musí ostať; tak nespravíš niekdy žiadnu zmenu vo verejnej doprave.
?
pokial sa nemylim, na mnohe sa vztahuje tzv. 10 ročné obdobie, kedy od patentu máš 1é rokov na to aby si zarobil. Po ich uplynuti moze na Tvojom napade zarabat ktokolvek iny.
Myslim ale, ze v pripade obcianskeho zdruzenia by nikto sud nevyhral - najma ked sa jednalo o neziskovu cinnost.
Preco ste sa uplne, ale uplne vykaslali na mlynske nivy ? Však tam je placu a placu !
A čo Prievozská ?
Celá trasa C sa mi zdá taká - nič dohromady neobsluhujúca, všetko obchádzajúca.
Z globálu je to inak dost cool - pekný zdroj inšpirácií.
ako som Ti napísal - nemožeš to po ujoch a tetách chciet - a do Stockholmu idme v lete, tak Ti dám potom vediet...
Minuly tyzden som bol v Amstiku - dokoncuju poslednu cast okruhu metra - inak je kompletne cele mesto rozkopané. Velmi dobre to tam chlapcom a dievcatam funguje, o bike systeme ani nehovoriac... taky maly dopravny sen...
Nie je teda problém vo financovaní spôsobený tým,že neexistuje zákon o Bratislave,a Bratislava sa vlastne neberie ako mesto,ale iba ako jedna z obcí bratislavského kraja?Ja chápem,keď napríklad v prešovskom kraji 90 000 prešovčanov /zo 600 000 obyvateľov kraja/ prispieva na prevádzku SAD cez dane,pretože prešovská SAD-ka má omnoho väčšie výkony,než mestský dopravný podnik.Je ale nezmyslom,aby v bratislavskom kraji dotovalo 450 000 bratislavčanov /zo 600 000 obyvateľov kraja/ bratislavskú SAD-ku,ktorá reálne obsluhuje len 1/4 celého kraja,a mestský dopravný podnik,ktorý má neprovnateľne väčšie výkony,väčší vozový park a obsluhuje 3/4 celého kraja nedostane od VUC nič,pretože premáva iba na území obce Bratislava.....!!!!!!!!!!!??????? V tom je asi celá chorosť našich zákonov nie? Opravte ma ak sa mýlim,ale takto to vidím ja...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
citelis