Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Chcem reagovat na ten clanok na www.bratislava.sk:

Koncepcny navrh v rokoch 1971-1974 tvorilo to iste osadenstvo projektantov ako stavby typu Most SNP (zburanie podstatnej casti Podhradia), podjazd na Mierovom nam. (= zrusenie elektriciek na Ul. Obrancov mieru = Stefanikova + zburanie vacsiny budov na namesti a Suchom myte) a podobne. Dovolim si pochybovat o spravnom rozhodnuti aj v tomto pripade.

Treba si vsak uvedomit, ze vtedy bol komunizmus, a tak keby nebol pragocentralizmus a orientacia na ZSSR, nebol by problem s peniazmi a metro by sa mozno aj postavilo. Lahke vozidlo Tatra R2 nemohlo byt k dispozicii, pretoze ani nebolo vyrobene a jeho starsi brat Tatra R1 dopadol velmi neslavne, ked pri skuskach v prazskom metre havaroval. Okrem dvoch prototypov sa nevyrobilo nic viac. (Prototypy si mozete pozriet v knihe 125 let MHD v Praze.)

Pan Dej dalej spomina, ze treba mysliet aj na okolie Bratislavy, preto je podla neho lepsi najnovsi variant. Ako vsak mozno tomu verit, ked vsetci vieme, ako dnes vyzera Bratislavska integrovana doprava? Keby chodila napr. linka 328 do Borinky a platil by na nu bezny cestovny listok, aj by som tomu veril. Mesto, SAD a ZSR vsak dokazali, ze nemaju zaujem na skutocnej integrovanej doprave, pretoze to, co za tych par rokov dokazali je vsetkym iba na smiech. Aj keby sa postavilo metro prepojene na zeleznicu, urcite to nevyriesi vsetko, napr. pochybujem, ze niekto obnovi premavku na zeleznicnej trati do Stupavy a stale tam bude chodit autobus. Bude ten autobus sucastou integrovanej dopravy?

S vetami "Bratislava skutočne potrebuje nový, moderný nosný systém hromadnej dopravy. V prípade, že by nebol, musela by byť hromadná doprava zabezpečovaná súčasným systémom električiek, trolejbusov a autobusov." si dovolim nesuhlasit. Ak sa zrealizuje rychlodrazna elektricka, nebude to uplne novy system, ale zaroven to nebude ani sucasny system elektriciek. Ak mesto trva na vedeni elektricky pod zemou, nie je problem, bude to iba drahsie. Asanacie (ako je pisane v clanku) pri takomto rieseni podla mna nehrozia, kto neveri, nech sa pozrie ako sa taky tunel stavia v historickych materialoch zo zapadnych miest.

Bohuzial som sa nedozvedel, ze coho pan Dej vychadza, ked hovori, ze do roku 2030 bude treba 1.9-nasobne zvacsenie vozoveho parku. To sa pocet cestujucich zvysi takmer dvojnasobne? Skor si myslim, ze pan Dej porovnaval sucasnu situaciu v MHD so zelanou (t.j. 4 os./m2). V tom pripade, by sme takmer rovnaky pocet vozidiel potrebovali uz teraz.

Pan Dej sa vyhol aj otazke financovania ich riesenia. Aku moze dat zaruku, ze na to, na co sa nenasli peniaze 20 rokov, sa teraz zrazu najdu? Mna osobne tym clankom nepresvedcil.
Che, a na nove isla nebezpecna rychlost 2. Ale to sa nas uz netyka. Aj tak bola blbost uz 1 a dalsie diely vacsinou nie su take dobre ako ten prvy 🙂
Vedel by mi niekto povedat, kolko je v trolejbusovej sieti v BA vysokorychlostnych vyhybiek, resp. kolko krizovatiek je takto prestavanych?
Ale ja ten vlak stale vidim alebo je to uz nejaky iny?
...a o necele dve hodiny sa vlak s peniazmi vykolajil... 🙂
O 21 20 ide na ČT1 Vlak plný peňazí.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to d3k0:

he no po mojich skusenostiach by som pvedal, ze na VS ti staci tak IQ100+ - cize asi nejake potrebujdes, ale nic mimoriadne.

no, ale co som tym chcel povedat je to, ze aj ked mas VS a iq150+ tak mozes byt absolutny debil - resp., ze IQ s tym, ci si rozumny, alebo nie si, nic nema. A uz vobec nic s tym, ci ma, alebo nema, clovek vystudovanu VS.
d3k0, ta fotka obratiska Zlate piesky je moja, nie Dusanova.
Ufff, včera som videl 6252 na 208ke. Bola čerstvo vyblýskaná, takže asi prvý, alebo druhý deň v premávke. Tie sťahováky vypadajú úplne štýlovo 🙂
fotky tam uz su...
...az na tie fotky 🙂
Hmm...moc dobry clanok o obratliskach...uz dlho som na taky cakal 😉
Teraz som si vsimol jednu vec:T3Mod a T3AS maju rovnaku elektricku vyzbroj cize by mohli jazdit spriahnute!?

Turbo:Zatial som nazive.
tbc - na to tam ta tabula je...aby sa mal na co pozerat 🙂
tulenique> a ked nejde spoj do devina tak clovek tiez nemusi cakat? 🙂 🙂
nebol niekto z vas dnes okolo 17.30 fotit busy pod Novym mostom? dakoho som tam videl slahat. Inak ta tabula je fayn, dokonca pise ked dajaky spoj nepojde...clovek aspon vie ze nemusi cakat.
Jo jo...a dneska bola na 208 6633 😉 ale hlasenie zastavok nefungovalo...
doktor:
asi od smiechu neumries, lebo ten ako vsestci viem je zdravy

🙂
novy clanok na www.bratislava.sk o nosnom systeme...
Ozyvam sa po dlhsej odmlke (nevychadzam z uzasu) a dodavam,vo Kosiciach sa deju prevratne veci!(Maju dokonca nadych revolucie)Konkretne:
Bola vymenena JEDNA VYHYBKA!!!!Bravoo!Tym sa 20 rocne neinvestovanie nuluje?,v kazdom pripade boli osadene AJ DVA NOVE STLPY trakcneho vedenia!A aby tomu vsetkemu nebol koniec tak dodavam ze boli zobojsmernene KT8D5!

Turbo:Historicke T3!Skoro som zomrel od smiechu ale ani u nas ta situacia nie je lichotiva ale aj tak,ha-ha-ha!

Inac aka je aktualna situacia s metrom?Bol uz odsuhlaseny nejaky konkretny plan?

Lucim sa s vami a odchadzam zasnut,dovidenia!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement