Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Sommelier #62329:
,,Zochova je ideálnym vstupným miestom do centra a maximum ľudí ju využíva."

-blbosť!

Zochová je preto teraz ideálnym vstupným miestom do mesta, lebo bola jednoducho umelo vytvorená. Nezabúdaj, že nové linkovanie sa robilo iba minulý rok! a dovtedy nechodila nosná linka na Šafko (iba stará 95- tá však nosnou nebola), ale väčšina autobusov z celej Petržalky chodila práve na Zochovu, bezohľadu na to, či to bolo výhodné, alebo nie!
Na Zochovej sa týmpádom vytvoryl aj takzvaný "prestupný uzol" na električky.

Našťastie, teraz už je linkovanie v Petržalke aspoň trochu KONCEPČNÉ, a prepravné výkony sú prerozdelené (to znamená, že ľudia z východnej časti Petržalky sa nemusia trepať na Zochovu, lebo to pred tým bol "vstup do mesta")

Vstup do mesta je plnohodnotný aj zo Šafka, a keď na Šafku spravíš dobrú nadväznosť električkových liniek, a teda kvalitný prestupný uzol, nevidím dôvod, aby sa muselo kvôli tomuto chodiť až na Zochovu.

Jediným problémom je cesta na hl.stanicu, ktorá je zo Šafka električkou zdĺhavá, ale tento problém nie je neriešiteľný.
A ešte som sa chcel spýtať či by ste prijali obnovenie hry na adrese http://www.mhdgame-hra.wbs.cz/. Len tak či vás tá hra zaujímala.
Super správa pre priaznivcov autobusov. Na internete som našiel novovyvyjanú hru Bus driver. Bude sa dať zajazdiť na busoch či už mestských až po vezenských. Odkazy: Slovenská neoficiálna stránka : http://convoy.szm.sk/bus/busdriver.html A stránka zahraničná (asi výrobcu?) : http://www.busdrivergame.com/ Možno to tu bolo tak potom nič. Ja sa aspoň osobne na túto hru teším. ?
Reply on: luky133 #62347:
mozno ta to prekvapi, ale v drtivej vacsine historickych centier v mestach stoja domy v presnej radovej zastavbe 🙂

v BA je to humbuk 🙂
Reply on: aquila #62346:
No ale predstav si ,že by každý dom v Ba stál v radovej zástavbe. To by tiež nebolo moc pekné... A už je aj osvetlenie bez stĺpov. Napríklad na námestiach sa dávajú svetlá do chdníkov a naňho tvrdé skolo po ktorom môže ísť aj auto.
Reply on: Andy #62333:
tak nejako. zrovna to riesenie, ze su lampy na domoch je podla mna na viedni genialne. vobec tu nespatia nejake stlpy.

problem obchodnej je, ze tam ma kazdy uplne inu stavebnu ciaru. t.j. typicka BA, stavia sa ako sa kazdemu chce a bez konceptu ...
Suhlasim s Andym co sa trolejoveho vedenia na Obchodnej tyka. A suhlasia s nim aj pedagogovia zo Stavebnej fakulty (aspon ti co viem). Co sa statiky tyka, tak tie budovy na Obchodnej su na tom podaktore uz fakt poslabsie, ale trolejove vedenie by udrzali aj nadalej de facto bez problemov. Trolejove vedenie nebolo to, co ich staticky narusalo. Ovela dolezitejsi je ale esteticky pohlad na vec. A nie je pravda, ze by to bolo subjektivne. Prave naopak - Obchodna ulica okrem ineho ma aj svoj vzhlad. A ponuka vcelku pekny pohlad na hrad. Taktiez fasady domov (povodnych zachovalych a zrekonstruovanych) su jej ozdobou. Odporucam pozriet sa teraz v smere od Kollarovho namestia ku hradu. Lava strana je VYRAZNE prekryta stlporadim ! Stlpy narusaju vzhlad Obchodnej ulice aj ked stojite priamo na nej. Nehovoriac o tom, ze opticky ju zuzuju. Tie stlpy bol DALSI DOST vyrazny omyl.
Reply on: SZKV #62319:
neboj ja viem aj historiu tych prepojeni. pre U1 odstrelili reichsbruecke asi 70tych rokoch, kde ho urobili dvojposchodvy.

U6 sice kopiruje zeleznicu, ale ide vedla nej. most bol tiez postaveny nanovo.

hlavne ale nebol problem priestorovy..

ta tretia je U2, ten most pre U2 uz stoji 🙂 akurat, ze ho teraz vyuzivaju vozidla MHD rozumej autobusy 🙂

a ked si si nevsimol, ja nemam problem s pouzitim stareho mosta pre elektricky, ale nech to hned zakopu pod zem, co akosi ani len neuvazuju a stale sa chcu serinkat pod zem, na co magistrat nema.

inak taky detail, filialka je uz aj vo vladnom materialy ministerstva ohladne verejnych prac na roky 2006-2008. o elektricke v BA nie je ani len spomenute.

zrejme sa v BA nakoniec bude skor stavat severna tangenta ako elektricka 🙂
Reply on: 81-71 #62341:
jasne, sekol som sa, už som to sem raz písal...
električka: 200 mil na km
električka rýchlodráha 900 mil na km
metro 3 mld na km.
Reply on: eripmav #62340:
presne, niečo postupne dorábať - ale to sa robí stále. A snáď by som proti tomu ani nič nemal, lenže sú veci, ktoré keď sa nespravia ihneď, je takmer znemožnené spraviť ich potom.

A keď nevieš pochopit základné veci, s ktorými musíš počítať - neviem, je to tvoje zmýšľanie a časom sná´d nebude také pokrivené.
Pretože pokial to ma byt tak ako pises, nechcem jazdit BA mhd nebudem sám. A ked to bude tak ako píšeš, rýchlejšie ani lepšie to nebude.
Reply on: Sommelier #62331:
"Km rýchlodrážnej električky na Barrandov vyšiel 900 mld. Kč/km.
Nové bežné trate 200 Kč/km " neni to trochu inak? skor 900 mil. a 200 mil. , no nie?
? ? ?
Reply on: Sommelier #62331:
no teraz si opisal principy, preco v bratisave nic nemame!!! Drahe hluposti typu "architektonicky original, ktory zapada do struktury...", ci eskalatory a vytahy, megalomanske chutky, a "nemozme kupovat lacne veci"...
A vysledok - nekupujeme lacne veci, a na drahe nemame - a tak mame s prepacenim velke hovno!!! Osobne budem mat radsej lacnu ale rychlu dopravu, aj bez eskalatorov a vytahov a bez nezmyselnych architektonickych originalov a v co najnizsej kvalite (co sa tyka pohodlia), ale nech sa uz nieco zacne robit... A tym nechcem povedat, ze urcite veci sa nemozu vybudovat neskor - napriklad ak v buducnosti bude dost penazi mozu sa postupne dobudovavat. A hlavne ze v dnesnej doprave invalidi cestuju jedna radost - tak radsej nebudeme mat nic, ked tam nemozu byt vytahy...
Reply on: Andy #62338:
Noo ja mam pocit ze to na tych uzsich miestach obchodnej bude len na stlpoch na jednej strane.. aj ked neviem iste.. ..mozno len tie stlpy na druhu stranu nedali... ..ale zase na tych sirsich miestach uz su a asi by ich uz inak dali vsade.. ..a na kapucinskej to tiez tahaju len so stlpmi na jednej stane (neviem ci na celom useku ale na niektorych miestach urcite..)
Reply on: Eury #62335:
Však miera vlasnosti "kade tade" je u oboch spôsobov rovnaká, nie? Akurát laná nekončia na stĺpoch, ale o dva metre ďalej v dome.

A stĺpy majú praktickú nevýhodu, treba ich obchádzať 🙂
Reply on: untrop #62336:
jj to by mohlo byt pekne so stlpmi v strede.. ☺ Ale jak som sa tam dnes pozeral tak myslim ze v strede bude to osvetlenie (ja som si myslel ze to daju po krajoch okolo trate) noo vsak uvidime jak to bude vyzerat a fungovat v reali.. ..ci vobec tie svetla bude caz den vidno..
a k tym stlpom mi este napadlo ze dufam ze nebudu hned cele olepene sprostymi plagatmi lebo to zas bude vyzerat.. ?
Reply on: Eury #62335:
Najkrajšie bolo vrchné v KV. Stĺpy v strede trate pre oba smery plus tá oná čo tam už nený.
Reply on: Andy #62333:
Noo mne sa to osobne tiez pozdava viacej na stlpoch.. ..aj esteticky (podla mna krajsie ako krizom draty kade tade od domu k domu.. ale to je asi kazdeho pohlad iny) a aj funkcne (napr. tie opravy fasad atd.) Ale otazka je preco tam pichli take obycajne stlpy a neprahli sa s tym a nedali tam nejake krajsie ked uz to ma byt pesia zona... A inak sa nehovorilo ze ten "cervny koberec" na postovej ma ist krizom cez obchodnu? Tak preco to tam potom v krizovatke medzi kolajnicami zacali dlazdit nasedo? Inak na Kapucinskej je uz novy pristresok.. ..taky celkom zaujimavy iny ako mame zatial ostatne v bratislave.. sa mi paci ze to trochu ozvlastnili.. ☺
Reply on: Andy #62333:
No,estetické hľadisko je subjektívna záležitosť,takže ti to nevyvraciam.Ale čo sa týka technického prevedenia,tak nie všetko,čo sa robí vo Viedni,je lepšie než u nás.
Reply on: citelis #62332:
Estetické hľadisko? Veď v takej Viedni je všetko na domoch, skoro žiadne stĺpy, vrátane verejného osvetlenia a nikto sa nesťažuje.. Osobne sa mi páči viac keď nie sú stĺpy...
Reply on: Andy #62330:
No,trošku ovládam architektúru...Takže v rámci statiky daných polorozpadlín a ich možnej ďalšej rekonštrukcie,je to najlepšie riešenie.Myslím,že aj električkám pomôže,keď bude vedenie namontované na nezávislom telese,než aby sa neustále premontovávalo,alebo aby bolo akokoľvek inak obmedzované v závislosti od stavu,prípadne rekonštrukcií okolitých budov.Nezanedbateľné je aj estetické hľadisko.Neviem sice,či to nejako ovplivní dinamiku premávky,ale keďže v danom úseku sa nejazdí viac než 15 km/h,je to myslím jedno.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.