A ty si myslýš že sa idú kupovať nejaké kapacitné autobusy? Alebo žeby sa kúpili? Stále je to hašterenie, a to úplne zbytočné, nie riešenie problematiky MHD. Zhodneme sa v tom že celá MHD je nahovno (treba to otvorene povedať) a hádam aj v tom že najhoršie na tom sú autobusy. Nie je však tým že by sa autobusy preferovali na úkor tej hnusnej elektrickej trakcie, ale je to dôsledok NEBUDOVANIA elektrickej trakcie a jej "dočasného" nahrádzania smradobusmi. Ak teraz chceš zasa riešiť provizórium porvioriom, tak ostaneš v začarovanom kruhu. Dlhé roky sa ako o alternatíve vravelo o metre - a vzhľadom na nereálnosť sa začarovaný kruh točil a točil. Teraz je tu rozumný a hlavne reálny návrh nejakej električky. Ale vy si tu stále točíte o autobusoch. By som vás všetkých zbičoval za také názory. Električky a trolejbusy podľa Vás riešiť netreba, len smradobusy. Ináč tá tramvaj tu už nie je?
Aha, takže niečo nosné. No to by chcel každý.
Tak môžeme začať šetriť n "niečo nosné" a za x rokov možno nakúpime väčší počet električiek a petržalská radiála už dúfajme bude stáť. Ale dovtedy, keďže bude treba šetriť, sa nám rozpadne väčšina súčasných autobusov a z MHD ubudne výrazný počet ľudí.
Btw. aj peniaze na solarisy išli zo sumy určenej na tramvaj do Petržalky. Nehovorím, že je to dobré, ani že je to zlé. Ale zoberme si, že by sa tento nákup jedoducho nezrealizoval. Kúpili by sa nejakénové NP busy o rok, o dva? Rozpadli by sa všetky IK280 a zrejme IK 283 bez G.O a ktovie, čo ešte. Bez náhrady.
Super, výprava by poklesla o 30 toľko nepopulárnych smradobusov, ale ich náhrada by nebola žiadna. Električky dnes už rezervu nemajú žiadnu ani čo sa týka vozidlového parku a pri tej "preferencií" hrozí nárast jazdných dôb a následne ďalšie zvyšovanie počtu vozov do výpravy, keďže ich nie je odkiaľ zobrať, bude sa možno aj niekde redukovať.
Trolejbusy akú takú rezervu majú, ale to opäť iba krátke. A kde môžu predstavovať adekvátnu náhradu kĺbových autobusových liniek? Pritiahnuté za vlasy možo na Karadžičke, L210, alebo zaviesť nejakú fuckyoulinku posilu do rannej špičky D. Hony - Ružová Dolina s povedzme 4 poradiami interval pri najlepšej vôli 12 min. Je toto riešenie?
A na najbližšie mesiace bude jediná nová tramvaj, ktorú v Ba uvidiíme tá skúšobná pre Caligiari. ☺
trocha mi z toho zavana sebectvo..ako si hovoril:radsej pockas tie dva roky v tych b961 a potom si kupis auto,ale dpb nejazdi pre jedneho cloveka...a co bude s nami ostatnymí,ktori bohuzial na to auto nemaju a su odkazani na mhd???ja napr jazdievam poobede s 59 a tiez to nie je slava...a i ked viem,ze metro nie je prave najlacnejsia zalezitost,je to najlepsie riesenie...autobusy a pod by mali byt len akymsi spestrenim dopravy...pod zemou zapchy nie su,na povrchu ano...aj ked elektricka chodi po kolajach a nie po ceste,povrchova premavka ju vie tiez poriadne pribrzdit....ale nic v zlom..
Takže nové električky a trate sú utópia... A vieš prečo? Lebo ich realizáciu stále osdúvaš akýmsi autobusom. Miletička sa má rekonštruovať o dva roky. Osobne by som tú trať videl už pod povrchom, však to si priam pýta zakopať pod zem. Kráte úseky boli opravené? Karlova Ves - križovatka s Damborského, celá Radlinského, Štúrova, momentálne celá Obchodná a Kapucínska, ako aj Hurbanovo námestie. To sú spolu krátne úseky??? A v nedávnej minulosti aj nábrežie, Krížna ulica. A peniaze sa našli, lebo museli. Bohužial sa ich nenašlo dosť aj na opravu tunela, ktorý by mal ísť o rok. Tieto veci nie sú utópia ale realita! A ralitou budú aj nové električky, keď súčasné dožijú. A nie iba stále smradobusy, ktoré dožívajú stále a stále je práve s nimi najviac problémov. A aké vraky jazdia veľmi dobre viem, včera som mal česť viezť sa v 4955 a predvčerom som mal zhodou náhod tiež "štastie" na tento vrak. Ale na rozdiel od teba by som nechcel mať miesto dvoch vozodiel typu Ik280 a Solaris dve Ik435, ale jeden Ik435 a niečo nosné! A čistota vozidel nemá nič spoločné s ich vekom, to si nepleť!
Aké metro? Myslím kúpu elektičkových vozidiel, výstavbu električkových tratí, prestavbu existujúcich električkových tratí atď.. Proste je to úplná utópia. Však sa pozri na terajšie trate. Ako ty si vážne myslíš, že počas tvojho života sa stihne vybudovať nejaký fakt nosný systém? Pozri sa na Miletičovu, už aspoň 5 rokov to chcú rekonštruovať, a furt sa to odkladá. Tunel to isté, proste ako chceš stavať nové trate, kupovať nové vozidlá, keď tu je za 5 rokov zmodernizovaných len posratých 20 K2Siek a opravených možno 7 krátkych úsekov tratí??? Veď choď do reality. S tými autobusmi som proste hovoril o tom, čo začal E499.3056, že keď už boli vyčlenené peniaze, tak radšej namiesto 20 nízkopodlažných autobusov mohli kúpiť 35 normálnych, aby vôbec mohla MHD ešte aspoň posratý rok-dva chodiť kým si kúpim to posraté auto. Choď sa niekedy odviezť takou 92kou a uvidíš aké vraky tam jazdia, načo sa budem z jednej linky z Ikarusu 280 pozerať na Solaris na druhej linke? Radšej by som chcel mať istotu čistej, novej Karosy na oboch linkách. Prípadne načo budem čakať na linku s 20-minútovým intervalom, keď mohla chodiť s 10-minútovým intervalom?
Byly první, koupili jsme je v roce 1994 a jsou maximálně 4 (číslo 3005 už je prototyp Agory, ale jestli je obsazená celá řada 3001-3004 nevím). Sice to nevypadá zrovna nejlíp (zvlášť dnes po deseti dvanácti letech provozu), ale smutné je, že vnitřní uspořádání to má výrazně lepší než Agora. Je dost podobné Solarisu (motor ve "věži"), akorát si teď nevybavuju, jestli jsou všechny vstupy NP nebo je vzadu schod, už jsem tím hodně dlouho nejel.
A co takhle Scania (jejich OmniCity jezdí i v Krakově), Volvo (vyrábí se v Polsku a v Szegedu jezdí i rekonstruovaný na trolejbus), samozřejmě Solaris nebo Van Hool? To jsou všechno výrobci autobusů se 100% nízké podlahy se všemi sedadly dostupnými na max. "jednoschodové" podestě a šířkou 2550mm.
Pak je tu ještě koncepce Mercedes Citaro nebo MAN (s vysokým "trůnem" na několika schodech v zadní části vozu), což je sice (aspoň dle mého soudu) o něco starší koncepce a méně "user friendly", taky stojí za zmínku, že Citaro se vyrábí v nezměněné podobě již od roku 1998, ale pořád to má výrazně širší uličku (šířka už je 2550 mm). Do této sorty se dá určitě přidat i Renault (Irisbus) agora s motorem naležato, což byla ve Francii podstatně oblíbenější verze než ta naše, ovšem nemám tušení jestli se to dělá i ve verzi Citelis a navíc je to stejná karosérie jako běžný Citelis, tedy přímý nástupce Renaultu R312 s dříve obvyklou šířkou karoserie 2500 mm...
Prostě je toho na trhu opravdu hodně a určitě jsem na spoustu NP autobusů zapomněl, jen si vybrat
? Akorát nevím jak je to s cenami, ale pochybuju, že se budou od Citelisu výrazně odlišovat- už proto, že většina zmíněných produktů se bez problémů šíří i u nás na východě, tedy to asi cenově nedostupné nebude...
hnedá je určite širokorozchodná, ostatné by mali byť BA klasika, eštetá po Trnavskej by mohla byt siroka s napojenim na tunel do centra na Trnavskom myte.
Okrem toho, na planovani nie je nič zlé - pretože ak by v petržalke nebol koridor - nebola by električka, keby na DD neboli silnejsie stlpy, dnes by tam ziadne trolejbusy nesli a ak ano tak s trojnasobkom investicii.
O cestnych stavbach - vsetkych 5 mostov bolo naplanovanych pred rokom 1963.
Hádate sa o Karose B7xx/B9xx, vyťahujete tu hovadiny. To je budúcnosť? No s Vami asi áno a inou sa nezaoberáte. Že prečo to tu potom tak vyzerá... Že treba električky (bez ohľadu na to či a kedy Petržalka bude) prehlidate. Aspoň dokazujete aké nekoncepčné myslenie máte. Ako tiežodborníci ktorí riadia dopravu v BA. A dlhé roky ju plánovali a možno ešte plánujú.
Trať bude povrchová s mimoúrovňovými križovaniami. Tam kde je už vykopaný koridor bude trať "zapustená" v ňom.
Tá tvoja mapka je pekná, ale prehusťuje centrum, necháva nevhodne napojenú HLST. Nepokladám za opodstatnené viesť električky po Ul. 29 augusta alebo po Dunajskej. Zato trať do zóny pribinova schvalujem, aj jej napojenie na Ružinovskú radiálu. Vysvetli mi kde je aký rozchod.
Dobre vieš čo chcem povedať, my sa bavíme proste o veciach v najbližšej budúcnosti, a nie o veciach, ktoré budú najskôr o 50 rokov. A to všetko v realite - teda tom, čo teraz tu je. (teda finančné možnosti, ľudia v politike a podobne)
Pri tej petržalke sa nemá zmysel baviť o vozoch, ked nepozname konecne riesenie trate.
A Petržalka je hotova vec.
Osobne podporujem kombinaciu všetkych variant - to že na magistrate sa uvažuje len o polozapustenom, zapustenom a na nosnikoch je ich problem. Kreténi. Snad to nebude zle...
Trochu som upravil moju predoslu bratislavsku električkovu a hybridnu predstavu. Su to len trate a všetky by sa viac menej v buducnosti mohli realizovat s roznymi systemami napajania, rozchodmi, prepojeniami so zeleznicou, a pod.
fobust
Trať bude povrchová s mimoúrovňovými križovaniami. Tam kde je už vykopaný koridor bude trať "zapustená" v ňom.
Tá tvoja mapka je pekná, ale prehusťuje centrum, necháva nevhodne napojenú HLST. Nepokladám za opodstatnené viesť električky po Ul. 29 augusta alebo po Dunajskej. Zato trať do zóny pribinova schvalujem, aj jej napojenie na Ružinovskú radiálu. Vysvetli mi kde je aký rozchod.