Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kuku #62117:
vdakam za typ na vylet. To je sice pekne, ze to tak niekto niekde oznacil, ale v pozicii - v depe toho vela urobit nemohol - mohlo to byt mimo neho... Ale nic to nemeni na moznosti priemyselnej architektury, ktora je nemenej vyznamna ako palacova. Ta atanica je cisty funkcionalizmus bez akehokolvek naznaku dizajnoveho spracovania okrem toho co sme uz v Prahe videli.
Reply on: Valec #62127:
Ďakujem za povzbudenie. Keď vidím o pár riadkov vyššie konflikty ohľadom tuzingových nálepiek na Solarise, tak ma prestáva chuť čokoľvek k veci sem písať (šotouši si melú svoje, väčšinou k nezmyselným témam)

Čo sa týka CNG vozov, presne sa zhodneme. V prípade krátkych plyňákov je toto vozidlo značne neperspektívne. Neberme teraz do úvahy kvalitu GO u krátkych/dlhých, ale napríklad nutnosť vymeniť prevodovku za automatickú. Inými slovami: keby sa mali krátke karosy zCéEnGéčkovať na plnohodnotný mestský autobus, tak by sa to zrejme (pri reálnej životnosti takejto GO) nevyplatilo.

B741 by mohli byť vo výhľade 5 rokov vhodná platforma na menej zaťažené linky expresnejšieho charakteru. Keď je to na plyn, tak to má pekný interiér, jazdí to a cestujúci by mohli byť spokojní, ale bohužiaľ, ten autobus má základnú koncepčnú chybu, kedy sa vďaka usporiadaniu dverí a interiéru nehodí na tlačenkovité mestské linky, ale skôr na prímestskú dopravu. Rovnako sú na tom aj spomínané novšie B9xx. Na preťažených linkách by som nechal dožiť TAMBUSy a Ik435... samozrejme s tým, že situácia s týmito linkami by sa mala súčasne čo najrýchlejšie riešiť. Ideálne by bolo teraz kúpiť vozy a priebežne plánovať a rozširovať elektrickú trakciu, aby sme za 10 rokov, kedy sa súčasnenakúpené vozy dožijú svojho okrúhleho výročia nemuseli riešiť otázku "máme tu N autobusov po životnosti". Okrem toho, postupná výstavba a rozširovanie ide ruka v ruke s postupnou obnovou vozidlového parku, čo je omnoho lepšia alternatívna, ako "kupujeme 100 autobusov na poslednú chvíľu, pretože nie je s čím jazdiť".
Reply on: Spectre #62066:
Čo tu čítam tú poobednú diskusiu, tak toto je jediný rozumný príspevok.

Re #62073 hoppusmark: Albus Bratislava zabezpečuje tými autobusmi dopravu na diaľkovej linke BA - ZA a čiastočne aj dopravu zamestnancov do Volkswagenu. V budúcnosti sa plánujú rozširovať svoje aktivity najmä na diaľkových linkách.

Čo sa týka prevádzkovania autobusovej trakcie MHD v BA, tak jediný problém je nedostatočné financovanie na pravidelnú obnovu vozového parku. Inak by už dávno po Petržalke zabezpečoval MHD Connex.

Re #62087 hoppusmark: Ja by som tam nechal to logo výrobcu (patrilo by sa ho tam mať) a tie modré nálepky. Ale ako vieme, po zadelení vodičom nejaké nálepky (aj určite aj kadečo iné) pribudnú.

Re #62092 hoppusmark: Však cez Nový most môžu aj na pomocný diesel agregát. Po pár dňoch na linke na Dlhé diely vodiči rýchlo získajú prax v nahadzovaní palíc. ?

A poznámočka nakoniec. Prevádzka CNG vozu podľa doterajších skúseností (zatiaľ len s vysokopodlažnými vozmi) vychádza o cca 5 Sk/km lacnejšia. Ročne tak úspora môže dosiahnuť cca 350000 Sk. Počas 10 ročnej prevádzky sa tak vrátia vyššie vstupné náklady, niečo sa ešte aj ušetrí a hlavne trošku sa tým pomôže aj tak dosť namáhanému životnému prostrediu.
Generálkovanie starých šrotov na CNG by som bral v danom čase ako východisko z núdze a dnes by som sa už radšej orientoval na nákup nových nízkopodlažných vozov a pri GO by doplynofikoval už len B 741tky.
K tým vaším B961-kám. Mne osobne vadí dosť veľa vecí napriek tomu ich pozitívnemu kúpelu v kataforéze:
1, je vysokopodlažný až do výšky 890mm
2, vychádza z koncepcie rady B 7xx ktorá je z roku 1981 (klbová 1987)
3, Motor spĺňajúci normu Euro III, všimnite si niekedy aký kúdol dymu sa vyvalí pri rozbiehaní aj novej B961-ky narozdiel od napr. starej CNG vrakosy (ktoré neobhajujem iba zrovnávam)
4, zastaralý systém otvárania dverí, byť vodičom B7xx, B9xx tak predné dvere zakážem a zruším, to ich úžasné otváranie ktoré pri otváraní tak trochu obmedzuje spätné zrkadlo a aj výhľad dozadu vďaka dverám otvárajúcim sa von ma irituje.
5, stanovište šoféra by malo byť čo najviac samostatné a priestorné nie ako v konzerve na ktorú sa nacapia hladné vlky a čumia s vygúlenými očami na šoférovu palubovku
6, interiér bez akéhokoľvek nápadu - evidentný príklad je aj interiér 6702-ky na ogrcanie
7, mňa osobne ešte aj irituje spoločnosť Irisbus - nezaviedla nič nové a jej snaha o unifikáciu skoro všetkých modelov mi pripadá prehnaná až kontraproduktívna, ale to je iba môj subjektívny názor na vec ?
Tudiž som za kĺbové busy ale nekupujme niečo čo je evidentne za zenitom. Ak to má slúžiť najbližších 10-15 rokov, treba trochu myslieť aj na budúcnosť a trendy.
Rád sa nechám vyviesť z omylu ak sa v niečom pri týchto autobusoch mýlim. ?
Reply on: Andy #62122:
Tak treba kúpiť busy so zodpovedajúcou kapacitou.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: E499.3056 #62017:
"Dubravcice, ktora sa este nepostavala (a dufam ze sa ani nepostavia)"
Ja dúfam, že sa postavia, a to čo najskôr. Mali stáť už dávno. Keď si predstavím, koľko prachov ide na tie jalové km z Trnávky, JD a Krasňan do Dúbravky, Lamača a DNV, ide ma vychytiť.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: intony.sk #61934:
Hmm, ja by som chcel víkendovú linku aj na Kačín, aj na Peknú k horárni. Tam, kam môžu aj autá. A to z prostého dôvodu: keď idem do prírody, aby som nemusel hodinu na začiatku a hodinu na konci dýchať prach a výfuky áut.
Reply on: Emo #62121:
No dobre, ale odvezieš len polovicu ľudí oproti tomu, keby si mal tie lacné karosy. Darmo sa polovica dostane rýchlejšie, keď sa polovica nedostane vôbec. A navyše o tom slove "rýchlejšie" by som pochyboval, lebo asi budú tak narvané tie busy, že by to proste rýchlejšie nebude.
Reply on: E499.3056 #62047:
"vlkom ide o to, aby co najrychlejsie (resp. najpresnejsie) sa dostali na dany bod"

No však práve v nízkopodlažnom voze ľudia rýchlejšie nastúpia a vystúpia, čím sa zvýši aj rýchlosť prepravy. Hovorí sa tomu rýchlejšia výmena cestujúcich. ?
Reply on: Mike #62033:
1201 chceš dať do šrotu? Však to by mal byť historičák, je to jediná Karosa C744 v Bratislave. ❗ ❗ ❗
Reply on: m@rtin #62077:
Ja si myslím, že naopak, ľudia presadajú do áut práve z dôvodu nekvalitnej mhd. Nekvalitnej v tom zmysle, že má zastaralý vozový park (to sa týka napr. Bratislavy, ja viem, že v Prahe ste v tomto ohľade na trochu inej úrovni), je nutné prestupovanie (ľudia sú lenivý a nechce sa im prestupovať - česť výnimkám) a niekedy aj dlhé intervaly.
Reply on: Papyr #62113:
no,ten napad tam sice je,ale chcelo by to nieco jednoduchsie a jednofarebne(napr cierne alebo biele)...na tom citelise to uz napriklad vobec nesedelo...ale nic zlozite..len taky vystizny symbol...ale ked uz by to mali vozy mat,tak by to museli mat vsetky..inak by to nemalo zmysel a vyzeralo by to gycovo...
Reply on: Sommelier #62083:
Ta stanice vypadá tak, aby se hodila do zdejší průmyslové zástavby, byl to záměr architekta. Jestli máš chuť koukat na vznešené paláce, tak si zajeď na Prosek. Tam se architekti vyřádili do syta ?
Reply on: hoppusmark #62087:
Minimálne tie nálepky pre invalidov by tam mali dať.
Reply on: fobust #62105:
Nevolalo sa take nieco TKT Quattro (v ponuke Pragoimexu)?
Reply on: fobust #62105:
Jeeeej! Aj ja chceeeem! 😉 ?
Reply on: fobust #62105:
Nuz, v Sumperku zjavne zobrali Tvoje sci-fi vazne a zacali to robit 🙂
Reply on: Peter55 #62110:
ale este stale si myslim,ze ked to mohli vyriesit tam,tak musi existovat sposob ako to zutulnit aj u nas...
Reply on: skyline29 #62109:
No im ladi to logo aj k farbe laku no proste v prahe to maju vyriešene originálne ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.