Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jaaaj, v centre - to by slo. Ale predpokladam, ze najskor by to chcelo urobit trate, kde nie su, a potom by sa pristupilo k rekontrukciam starych trati. Mozne je vsak hocico, pokial bude hodne vela €€€€€€€ 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to d3k0: no ja som mal skor predstavu, ze rychlo trat by sla casto krat uplne inakadial ako pomalo - ze by to sice boli eliny,ale to by bolo asi jedine, co by mali spolocne. Napr v centre by bola rychlo uplne pod zemou, kdezto pomalo nad nou (he dokonca by slo na 100% vyuzit sucanu postavenu :D).

Som nemyslel, ze to bude to iste len 4 kolaje vedla seba - to nee 😞
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

He jedna otazka all - uplne mimo:

Nemate nahodou niekto stiahnute skiny pre winXP, ktore kopiruju macOS, resp. tie, ktore pred par dnami dala Apple zrusit?

dikes 🙂
Ak niekto dokaze, ze to bude rozumnejsie, tak v pohode. Ved nakoniec existuju aj vyhybky, takze nemusi byt cela trat stvorkolajna 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

no jo - ale to sa zda moc zbytocne aj mne 🙂. By mi stacilo metro 😃 .

hmm, ale ci ten kompromis bude stat za to? - lebo teraz tie zastavky elin v dubravke su tak akurat - si fatk myslis, ze ludia pojdu 2x tak dlho (no budem optimista 1x) k zastavke ako teraz? - no neviem - skor mam pocit, ze zabudni 😃.

Hehe - no kompromis je casto krat najhorsie mozne riesenie, ale cuduj sa svete vsetci su spokojni 😞.

No este otazka a preco nejde spravit poriada (ked uz chcete mat eliny) elinovska doprava? - (uz sa asi fakt opakujem) ale pomala a rychla co najviac zvlast?
Veru, konska doprava je mozno pekna, ale len ak sa na nu divas zo vzdialenosti 100 metrov 🙂 Ten smrad sa niekedy neda vydrzat 🙂 Pamatas si na to, ako predvlani nejaky opilec narazil s autom na Novom moste do koca aj s konom? 🙂 To by sa asi stavalo castejsie 🙂
Kompromis = zastavky nebudu ani tak riedko ako pri metre, ale ani tak casto ako pri terajsej elektricke. Inak, existuju aj take systemy, ked pod zemou vedla seba beha metro a elektricka. Zaujimave na tom je to, ze v useku, kde je iba metro, ma asi tolko zastavok ako elektricka a v useku, kde ide subezne s elektrickou sa metro sprava ako expres. To je vsak pripad napriklad bohatej Philadelphie, ktora ma 3x tolko obyvatelstva ako BA.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

no ak ti ide o tie hovna, tak tie tam uz su 🙂 od psov - uzvnam, ze nie su konske, ale su o to neprijemnejsie, ze ich nevidis.
deko - no ja pevne verim ze autori to s revitalizaviuo SNPcka nemyslia uplne vazne...Ale podzemne parkoviska mi az tak nevadia...hlavne ak nie su u uplnom centre centra 😉 Carlton je na okraji centra 😉 Co j horsie (vid clanok) ze BA chce robit viac parkovacich boxov na uliciach...

Ale mesto bez aut by mohlo byt fakt zaujimave...a este si domysli byciklove taxiky 🙂 popripade Viedenske koce s konikmi + obcas nejake to hovno na kamennej podlahe, ale to patri k mestu ;-)OKI, ja idem tiez spat...
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

A co znamena ten kompromis?

inak podla toho co si pisal #5991 som myslel, ze elina by bola iba rychlo 🙂 a zvysok bus, tbus pomalo 🙂. To by sa dalo - pripadne by niekam mimo trate rychlo viedla pomalo elina 🙂
Bon-Cu: To by bolo krasne - ides si po Spitalskej a nic, len cinkot elektriciek 🙂 Lenze ja mam skor dojem, ze my si do centra auta tahame - vid nove podzemne garaze Alexia a Carlton, nehovoriac este o buducej garazi pod Nam. SNP 😕
Andrej - Elektricky v Bratislave su v zapchach? A v centre? hmm...iba ak stuje na krizovatke...ale to by sa vyriesilo zrusenim dopravy v centre;-) Moj zivotny ciel/sen 🙂
Andrej: To mas asi takto - porovnam sucasny navrh metra a nas navrh elektricky s redukovanim zastavok (cosi medzi metrom a terajsou elinou): (Zase si len zoberiem za priklad KV a Dubravku)

Metro: 1. zrusi sa elektricka, zavedie sa nahradna autobusova doprava. 2. na mieste elektrickovej trate sa vykope jama, 3. postavi sa metro, 4. zakope sa jama, 5. opat sa postavi elektricka.

Elektricka: 1. terajsia trat sa zrekonstruuje na rychlodraznu a prestavaju sa zastavky.

Myslim, ze je jasne, co je lacnejsie, aj ked sa asi o5 zacnes pytat, preco nie je "rychla" trat a "pomala" trat. Ja si myslim, ze postaci kompromis medzi oboma typmi.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

to d3k0: he no to tiez nie je zle, len by ta elina nemal byt moc zavisla od doprevnej situacie na povrchu 😃 - aspon v centre, lebo tam je vzdy zapcha.

NO to je uz detail, ale prestavat nieco co existuje na sice podone, ale v podstate uplne ine je lacnejsie? (no myslim v aplikacii na to o com sa bavime, lebo inak by sa samozrejme odpovede lisli)
Andrej: Ano, mas vo svete mesta ako Bratislava, kde je metro, mas aj take, kde je iba elektricka, a tych je, dovolim si povedat, viac. Naozaj, chod sa pozriet do Brna, to mesto ma MHD na perfektnej urovni aj bez metra. Urcite sa na tom odrazil aj fakt, ze nevyhodili pol miliardy na kecy o metre, ale radsej sa snazili zlepsovat to, co tam uz mali.

BTW, uz mas prestudovane tie projekty? Je to tam zdovodnene aj z technickeho hladiska... 😃
Bon-Cu - hmm, tak budem mat potom smolu 😞 - budes mat prilezitost ho spravit ty (ak sa ti nahodou bude chciet)


heeno jo este otazka to all: ako odhadujete vase sance na uspech s elinou?
Ale know-how tu je. Uz mas urobenu podstatnu cast infrastruktury - napr. ak sa bavime o trati v KV a Dubravke. Metro je sice tiez na kolajniciach (pozn.: nastastie gumeny VAL uz vsetci zavrhli), ale je to cosi uplne nove a ine, podla mna by trvalo riadny cas, kym by technici ziskali prax... A to su tie zvysene vstupne naklady, o ktorych hovorim. Este raz opakujem - mne by sa najviac pacila rychlodrazna elektricka s redukovanymi zastavkami s doplnkovou autobusovou alebo trolejbusovou dopravou. Tym by si ziskal nielen rychlejsiu dopravu, ale aj lepsie pokrytie ako teraz.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

hmm, ako ste vsetci prisli na to, ze metro nie je potrebne a eliny stacia?

Ja to chapem este takto. Ked eliny, tak z toho co tu je teraz fakt nemozno vela pouzit. Bude treba nove trate, urobit to aby boli odelene (aspon na urcitych usekoch - aj to uz je velky kompromis) rychle a pomale E, dalej napr. v cenre by mohla ist ta E co najviac pod zemou, atd.. Tak v com je to know-how tych elin, co zo sucasneho sa da pouzit v takom rozsahu, ze to bude mat aj adekvatny vyznam, ci prinos?

p.s. len tak zo uz otazka: A to akoze metro nikto vo svete nestaval, kto by sa v nom vyznal?
Andrej - hmm...Ale TBC ti chcel urobit poriadok v hlave...preto rob co chces neni moc pekne 🙂 Nabuduce sa mu uz mozno nebude chciet 😃
Andrej: Este k tomu projektu - na jednej strane chces zmenit trasy, na druhej nechces zmenit projekt. Ale jedno je prepojene z druhym. Naozaj si este raz pozri vsetky tri nase projekty a aj schemy navrhovanych trati elektriciek, trolejbusov a metra, ktore su urobene podla Uzemneho planu (pozri sekciu Mapy a schemy). Kazdy by mal poznat obe riesenia, potom sa o tom ovela lepsie debatuje 🙂 (Aj ked sme uz asi prekonali rekord v pocte prispevkov za den 🙂 ;> 😃 )

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.