Trolejbusove vedenie musi byt vo vyske min. 3,8m. Na Roznavskej ceste je podjazd, myslim 4,0 alebo 4,2m a T-busy s nim nemaju problem.
Re #59965 Mike: Osobne by som sa priklonil k "erpimav". Ak je jedna linka (L9) vdaka dojazdu do vozovne totozna s inou linkou (napr. L4) , viac by sa mi pacilo keby bola oznacena ako ta druha (L4). Ved na "tabulkovych" vozoch sa aj tak menia tabulky na biele s cervenym pismom. A hlavne by bolo dobre pisat tie dojazdy na zastavkove CP. Napr.: L209 by od zast. Zimny stadion (resp. Kooperativa) mohla byt uvedena v CP L204 aby o tych spojoch cestujuci aj vedeli.
Tak napríklad na L9 chodí aj veľa ešte tabuľových vozov a keby to mala byť na dojazde ako linka 4, tak by na konečnej musel vymieňať všetky tabule, čo sa často vodičom nepozdáva. Takisto softvéry, v ktorých sa vštky druhy cestovných poriadkov robia to neberú už tak automaticky, keď na dojazde to ide ako iná linka. Takisto keď sa spočítavajú výkony - vozokm sa to počíta tabuľkovo, po linkách ale špeciálne niektoré jazdy (výjazd a dojazd) by museli byť počítané k inej linke. Po viacreých stránkach je výhodnejšie viesť to celý čas napr. ako linku 9, iba zmeniť zastávky od Trn. mýta ďalej.
Lebo keby si sa skúsil vcítiť aj do opačnej strany (empatia) (do DPB) tak tam to možno niektomu príde úplne prirodzené, keď to celý deň behá ako tá linka a dojazdová trasa je iba mierne odklonená od pôvodnej (povedzme L9 TRnko - Ružinov), že sa zmení iba cieľ.
To že vlkä sú naučené čítať iba linku sa môže riešiť na dojazdoch tak, že sa číslo linky zmení (teda možno sa toho v budúcnosti dočkáme; aj dojazdy elín a trolejbusov sa ako dlho "nedali" a až raz to vzniklo a teraz sa to berie ako samozrejmosť). Ale úloha má aj iné riešenie: že sa vlkä postupne naučia čítať aj cieľ (a zvlášť, keď je inverzný by to mohlo niečo znamenať )
A ešte na utvorenie kompletného obrazu presne túto istú dilemu riešili na k-reporte: pri dojazde sa linka zmení na inú linku (ako to xeš Ty eripmav) v Ostrave. Zato linka, ktorá ide do vozovne ako dojazd aj mimo svojej trasy, (ako je to v BA) funguje v Brne a Prahe. ? ? ?
Jedna vec ma uz dlhsie trapy - naozaj nerozumiem, preco napriklad linka 9 iduca z karlovej vsi na zst vinohrady (do vozovne) alebo do jurajovho dvora musi chodit ako linka 9 (a tyka sa to aj inych liniek na dojazdoch ). To je zrejme zamerny trik dopravneho podniku, ako co najviac cestujucich zmiast, samozrejme maju citat pozorne ciel linky, ale nechapem ci je az taky problem namiesto specialnej 9, keby linka isla ako 4 po jurajov dvor, alebo 17 po zst vinohrady, kazdy si vsimne v prvom rade cislo... a uz naozaj vrcholom je 17 ktora "Ide po Kamenné nám. a odtiaľ po trase linky 14 do Ružinova", to naozaj nemoze ist ako 9???
co? neblazni. ad1/ ja sa nezastavam, iba hladam aj ine suvislosti. ad2/neviem,preco by ma mal za to niekto bit. a ad3/vd kto vie, kto som. mozem byt napriklad aj ten dedko alebo rusnovodic metra, co premava pod dunajom ;o)
Krásne to veru nie je, nerešpektuje to prirodzené línie mašiny, mriežky vedľa horného reflektoru, ako aj na trúbu nie sú farebne odlíšené, pôsobí to dojmom "nastriekajme to všetko cez to, bude s tým menej roboty". Aj žalúzie je nastriekané durch, prsote fušerská práca. Stavím sa že tá laminátka má na stanovišti staré plesnivé 40-ročné kreslo, fúka tam cez dvere, zo strojovne sa víri prach, pre obsluhu to nič neprienieslo. Čo mi najviac prekáža je spomenuté natretie žalúzia tiež červenou farbou. Po istom čase premávky si to tie stroje aj tak zašpinia a výsledok bude červeno - šedo až čierno - strakatý. Nehovoriac o tom, že na bielej farbe v spodnej časti mašini je najskôr vidieť špinu. Náter narúša harmonický dizajn stroja, ktorý je síce okukaný, ale prostým prestriekaním nezakryje plastiku storja, iba ju nepodarene kamufluje a výsledokm má ďaleko od atraktívneho priemysleného dizajnu. Vyzerá to ešte horšie ako šerbel 7304, ktorý je sám o sebe tiež odporný.
Plne však chápem že pôvodný náter laminátiek je už okukaný. Myšlienku farebne zladiť hnacie stroje jednej spoločnosti podporujem. Nech majú všetky stroje, či už naftové, alebo elektrické akejkoľvek trakcie rovnaký náter. Ale nie takto! Mal by rešpektovať prirodzené línie daného typu storja, ktoré nezmeníme. Tá laminátka pôsobí ako keby bola preseknutá vodorovne, ten stred by sa dal vyriešiť oveľa elegantnejšie, ale s použitím jednotných farebných odteňov - v tom unifikáciu schvaľujem. Ale nie že proste spodná hrada červenej bude vo výške X cm od T.K. a nad ňou nič biele nebue. To je zhovadilosť.
Ďalej tu je rozlíšenie jednotlivých vozňov. Doteraz sa dal WLAB od zvyšku súpravy rozlíšiť na prvý pohľad. Substrát už z diaľky vedel, ku ktorému vagónu má ísť. Fajn, na vozni je piktogram, hej, ale predstav si perón plný substrátu, ako dobre vidíš na ten piktogram? No veľmi dobre určite nie. Včera som sa stretol s Dušanom. Vravel mi ako sa mu do vozňa stále dobíjal substrát v domienke, že to nie je WLAB, lebo už mal nový, unifikovaný náter. Myslím že priame vozne by mali byť od súpravy odlíšené výraznejšie ako piktogramom, zbytočne to mätie substrát, lebo nevie kde je "koniec" bežnej súpravy. Ďalej, prestížne medzinárodné vlaky sú radené s vozňov rôznych spoločností, takže tam akosi zmysel uniká, aj tak bude súprava farebná. Tiež mi vadí, že zvonka pekne namaľované Bhčko ostane vo vnútri s ogrcanými zelenými 35 ročnými koženkami, bez zácloniek a vkusu. Nehovoriac o ochote personálu zločinejckej spoločnosti. Mám skúsenosti s prepravou bicyklov, tie ich sprosté reči, to sa máme so šiestimi bicyklami tlačiť na predstavku a batoživoný oddiel ostane prádzdny počas celej cesty, lebo modré gumy sú lenivé otvoriť dvere a "na to nie je predpis" a "cestujúci to chcú zneužiť". A o ochote niektorých predavačiek lístkov radšej pomlčím, sú múdre ako televízor ale prd poradia. Aj keď ich je dúfam menšina, stačí jedna nepríjemná skúsenosť a pokazí to dojem o celej spoločnosti. Myslím že skôr týmto smerom by ZSSK mala vyvýjať úsilie o zlepšenie.
Zaiste mám vkus, dva semestre som chodil aj na technický dizajn a bavilo ma to. Ale ak sa ti tá laminátka v novom nátere tak páči - a to presne v tom prevedení ktoré je na tej fotke - tak sa tak kľudne nechaj natrieť, rád si ťa pozriem. ? ?
Re #59955 intony.sk: snaha sa ceni, ale mohol si si to po sebe aspon precitat , lebo teraz moze niekto napisat clanok "nezmyselnosti v intonovom blogu."
Jasné chápem ?. Iba som uvažoval, že mi chýba viac odborných článkov v dennej tlači práve venujúcim sa takýmto absurditám pod hlavičkou odborníkov napr. aj z imhd. (myslím že BA-noviny či SME bohate stačia)
Ale neboj odomňa si dostal karmu ?
Cislo voza, linka poradie. Nahlas na dpb. A na kamaratov sa vyser. Kolko krat ta kto naserie (aj ty sa sam naseries) a potom ste zasa kamarati. Si mal ist za vodicom a spravit nieco dobre, ja keby som videl spoluziakov pisat im vyhodim fixku alebo idem za vodicom.
A to sa netrap, isteze ze chlapci v takom veku ako si ty pisu, a najma taki mucholapkou tresnuti... nic s tym nespravis inak to by bola parada, jak by ho chytil pri cine...
alebo to nemusime rozoberat, napis mi na ICQ alebo na pokec. ?
Na zaciatku panelov bolo 1000mm, a potom zacali 1435mm... mozno sa niekto pozabudol. Na opacny smer bolo od mesta 1000mm a smerom ku kapucinskej zas 760mm. Ale merali to takze vsade bude 1000mm (niekde aj 998mm).
Inak plan na teraz (do maja) bude urobit Hurbanovo namestie, teda uz sa robia kolajnice, smerom od hodzoveho (no vlastne od tam kde sa odrezalo z cesty) po krizovatku Hurbanovo su na ceste kocky a este sa spravi trat od tunela po zast. Kapucinska. Ale nebojte, stavba skoncena az 28.6! ?
Ja som to dnes videl v prístrešku "Kooperativa" smer Račianske mýto. Tá nepriehľadná reklama na zadných sklách prístrešku sa mi celkom páči, ale tie nohavice na boku... Ešte je tam aj taký text, tuším, že: "V prípade nebezpečenstva rozbi sklo a zapni gombík." ?
No veď to je jedno, či jeden alebo piati, ale tak hádam o moc viac kreténov tam nebolo.. Ak áno, tak celú tú ulicu by mali uzatvoriť a vydezinfikovať nejakým jedom
Ináč tá Svrčia, to ja som pochopil na rozdiel od Andyho, že tam obyvatelia podali petíciu, alebo sťažnosť proti trolejbusovému obratisku Riviéra, že nie iba jeden človek.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Lebo keby si sa skúsil vcítiť aj do opačnej strany (empatia) (do DPB) tak tam to možno niektomu príde úplne prirodzené, keď to celý deň behá ako tá linka a dojazdová trasa je iba mierne odklonená od pôvodnej (povedzme L9 TRnko - Ružinov), že sa zmení iba cieľ.
To že vlkä sú naučené čítať iba linku sa môže riešiť na dojazdoch tak, že sa číslo linky zmení (teda možno sa toho v budúcnosti dočkáme; aj dojazdy elín a trolejbusov sa ako dlho "nedali" a až raz to vzniklo a teraz sa to berie ako samozrejmosť). Ale úloha má aj iné riešenie: že sa vlkä postupne naučia čítať aj cieľ (a zvlášť, keď je inverzný by to mohlo niečo znamenať )
A ešte na utvorenie kompletného obrazu presne túto istú dilemu riešili na k-reporte: pri dojazde sa linka zmení na inú linku (ako to xeš Ty eripmav) v Ostrave. Zato linka, ktorá ide do vozovne ako dojazd aj mimo svojej trasy, (ako je to v BA) funguje v Brne a Prahe. ? ? ?