Myslim, ze ta ekologia by mohol byt pre zaciatok dobry argument ? Ale neboj sa, niesom taky naivny, aby som si mysles, ze americania maju daku eko-cítenie. Bolo by potrebne to spravit formou znevíhodnenia cien aut a pohonnych hmot ako je to u nas.
Ale ovsem, zapchy na osemprudovej americkej dialnici nie su nicim neobvyklym. To je vdaka javu zvanemu dopravna indukcia. Lenze Americania, ked potrebuju rozsirit sestpruhovu dialnicu na osempruhovu, tak jednoducho zburaju jednu stranu ulice a dorobia tam dalsie pruhy. Nepotrebuju sa vacsinou, ako my v Europe, zaoberat ochranou historickych budov v takej miere. Everything is big in America. Nothing and no-one is old in America.
Americania si uvedomuju aj efekt ich dopravy na celosvetovu ekologiu, aj potrebnost MHD. Ale ako dostanes Americanov do MHD, ked oni celych sto rokov boli vychovavani k automobilovemu individualizmu? To sa dari len vo velkych mestach, pretoze tam MHD ide a auta stoja. V americkom meste velkosti 100 000 obyvatelov MHD obvykle nie je zavedena vobec. A keby aj bola, v prvom rade ju zacnu vyuzivat ti chudobni, Hispanci, cernosi atd. Ako presvedcis tych bohatsich, ze namiesto svojho komfortneho auta sa maju tlacit s cernochmi v MHD? Predsa len, u nas sme jednak na MHD zvyknuti, jednak je u nas auto i jeho palivo drahsie, ako v USA, a jednak mame mensie socialne rozdiely a MHD tu pouzivaju aj kravataci.
A este jedna vec, samozrejme ze tu nejde o tie velke americke mesta ako je NY, LA a pod. ale o take mensie mestecka alebo dake turisticke oblasti. Je to fakt hrozne. Vedel by som uviest aj par velmi konkretnych prikladov ale to uz ny bolo asi moc OT.
Ano, v tom mas pravdu, ale s MHD to neni uplne tak. MHD je podla mna vsade na svete potrebna, netvrdil by som, ze v USA MHD nepotrebuju. PS: pokial sa chce svet vyrovnat s globalnym oteplovanim, tak si musia v prvom rade USA uvedomit, kde znizit produkciu sklenikovych plynov. A inak to, ze v USA v mestach su siroke cesty este nic neznamena, fakt si este nikdy nevidel tie niekolko klimotrove zapchy na 8 az 10 prudovom mestskom obchvate alebo priamo v mestach?
Ked pojde svet uplne otrocky za USA, tak za chvilu aj my budeme uvolnovat statnu podporu obetiam hurikanov, ktore tu sice nemame, ale USA trapia casto
Len chcem naznacit, ze Europa ma proste ine podmienky ako USA. To je jak kedysi, ked sa u nas stavali male okna, lebo na Sibiri v ZSSR je velka zima a ZSSR nas vzor.
Dotovana cena benzinu v USA, hovori ti to nieco? Ja viem, nechce sa ti prepocitavat cenu galonu v dolaroch na cenu litra v korunach. Takze teraz, po velkom zdrazeni, stoji benzin okolo 30 korun na liter. Do roku zhruba 2002 stal benzin v USA okolo 10 korun na liter. My v Europe o takych cenach mozeme snivat. To po prve.
Po druhe: V USA ma auto kazdy nie preto, ze na to ma, ale preto, ze bez auta si tam strateny. Pesi sa nedostanes nikam (vsetko je velke) a MHD neexistuje. Mylis si dosledok a pricinu.
Po tretie: dopravna infrastruktura je tam riesena velmi dobre, pretoze americke mesta boli uz stavane s ohladom na to, ze budu potrebovat siroke cesty. V Amerike storocny barak je historicky a zriedkavy. Europske mesta su stredoveke a vzor toho, ako sa prisposobi stredoveke mesto intenzivnej automobilovej infrastrukture, predviedli komunisti prave v BA, ked Novy most zaustili rovno do Zidovne, ktoru zburali. Druhy sposob je seria dialnicnych tunelov, ako to je v Prahe, ale ono na to ani ta Praha nema prachy, cize v BA zabudnite.
" Konkurencia snad bude len v tom nazve Pendolino a ze ludia to budu chciet vyskusat. Inak tych 20 min. na trase Bratislava - praha je zanedbatelnych."
Suhlas. Navyse, v case, ked pride Pendolino po prvykrat do BA, uz budu ludia navyknuti na linke do Prahy na komfort Student Agency, ktory teda Pendolino nie celkom dosahuje
" Ale prekvapuje ma, že niekto jasá nad budovaním 6,7 km železničného tunelu za ťažké miliardy na traťovú rýchlosť 80 km/h, keď súčasná trasa 14,4 km má taktiež traťovú 80 km/h (okrem 2,3 km úseku Predmestie-Nové mesto)."
V tom tuneli maju byt aj nejake zastavky, myslim, ze na viac ako 80 km/h by sa to tak ci tak medzi tymi zastavkami nerozbehlo.
Andy, zamysli sa nad jednym VELKYM rozdielom medzi americkymi a europskymi mestami. Americke mesta su nove, ulice tam maju siroke, aut sa tam vela vojde. Europske mesta na rozdiel od americkych mavaju stredoveke jadra, v ktorych sa jednoducho nedaju rozsirit ulice tak, aby tie auta vsetky pobrali. Europa sa preto musi trochu sustredit aj na MHD, nemyslis?
Samozrejme, mas uplnu pravdu. Vsetci sme tu typicki slovenski reptalkovia, co rypu do vsetkeho, a do nicoho sa nevyznaju, a hlavne sa vrtaju v tom, v com nerozumeju. A mali by sme sa radsej venovat uplne inym oblastiam. Jediny ty tu vies o doprave vsetko a najlepsie, vsetkemu rozumies, a kazdy kto ma iny nazor nez tvoj, tak sa do toho nevyzna a nevie o com pise. Len my sme to este stale nepochopili.
Divim sa, ze tu vobec s tebou este niekto hada, a neuzname si vsetci svoje omyly, ked predsa nikto z nas sa do toho nevyzna, a jedinu pravdu mas aj tak ty.
Sypem si spolu s ostatnymi popol na hlavu a klaniam sa tvojim vedomostiam a rieseniam, podlozenym nevyvratitelnymi argumentami.
Howgh.
ano si taky typicky slovensky reptalek, ktory sa stazuje na vsetko ako tak pozeram
ad tunely, je to zatial smernica EU, bola sice nedavno upravena. ale este ju jednak SR neratifikovala, ale co viem je uz na plane rokovania vlady, navyse v prvej faze to bude platit len pre cestne tunely. navyse stavba zacne pred 2010
vies tato stavba moze zlepsit dopravnu situaciu v BA, to je asi ten najdolezitejsi efekt, ako aj skrati trate. z petrzalky na hlavnu to teraz trva ak ide vlak z reichu aj 30 minut. pricom vieden petrzalka rychlykom trva 45 minut. ten rozdiel je docela markantny nemyslis ?
a v com som nedokazal podopriet moj nazor ? ja som ta neurazal, ja som konstatoval ze ty si ten typ cloveka, ktory by aj v kliniec nasiel
nove kandelabre davaju z jedineho dovodu - rozsiruju cestu o dalsi pruh a stare stoja v ceste. a plosiny su tam z toho dovodu, ze trebalo prehodit zaves elektrickoveho vedenia na nove stlpy a namontovat tam lampy. nic viac, nic menej.
Zaujímalo by ma ako kde bude nakoniec s tím otočiskom trolejbusov. Lebo pri prerábani križovatky do Devína tam dávajú úplne nové stĺpy a tak do okolo ale videl som to zdialky zrak môže klamať! Ale každý deň tom sú vysokozdvižné plošiny a na ne tam niečo montujú. Dnes tam boli aj vrchári! V tlevízii TVKV - (televízia Karlova Ves) tam hovoril prednosta Karlovej Vsi ,že najpv čo rozširovali tú zastávku ,že je to predpríprava na trolejbusy a ,že ta predpríprava na trolejbusy bude pokračovať aj križovatkou!? ? ?
Emo