A mohla by byt aj tabulka akoze nielen ohladom modernizacie vozidiel ale aj udrzbi tratí, linkoveho vedenia, tarify a pristupu k zakaznikom.
KE: elektrickove trate defakto 15 rokov ziadna rekonstrukcia az na tu Juznu triedu,inak viac ako katastrofalny stav,celkove vyhliadky elektrifikovanej trakcie viac nez cierne,rusenie trolejbusovej linky,mizerne intervaly...hotove rumunsko,neprestupna tarifa,zastarale nemodernizovane elektricky na par vynimiek,oproti BA absolutne neprehladne info pre cestujucih. ?
PO: intervaly viac ako hrozive,informacie pre cestujucich fajn az na tie nalepkove teplomery v dobe,ked sa montuju digitalne v mestach,ku ktorim sa udajne PO hlasi.
ZA: intervaly viac ako hrozive, buduju sa nove trate
BA:celkovy trend velmi dobre,buduju sa nove trolejbusove trate,rekonstruuju sa elektrickove trate,pomer zly a dobry kolajovy zvrsok sa sa rapidne zlepsuje,ide sa budovt nova rychlodrazna trat.celkovy pristup a informovanost je oproti ostatnym mestam v SR na vysokej urovni.
Nie vzdy je smerodatny pocet NP vozidiel,i ked aj to sa moze brat do uvahy. Darmo maju KE tolko NP vozov, ak vdaka tomu elektricka doprava v meste uplna kape.
Peon: ad1, uniformy: sadka vystrojuje vodicov cimsi, co rovnosatu aspon zdialky pripomina. Dpb dal vodicom 3, slovom tri kusy kosiel s kratkym rukavom. O ich kvalite radsej pomlcim. Mimochodom, co si mal oblecene, ked bolo -18st.C? Ad2, cesta Lozorno - Kosarisko je len na vynimku od lesakov.
Ja si myslím, že ľudia by to nepochopili. Zlý je podľa mnohých z nich určite vodič, lebo prudko zabrzdil. Prečo však musel zabrzdiť, to ich už asi nezaujíma alebo by to nepochopili...
pozyvam Vas na jazdu elektrickou po Karloveskej radiale. Uvidite, co ste naprojketovali, ako to funguje, a aku maju elektricky preferenciu. Nemajte strach a len kludne pridite. Mozme sa dohodnut kedy, kontakt na mna mate tu hore cez moj nick.
To by mohla byť rubrika na imhd, že zasmejme sa, a tam rône tabuľkové porovnania. Napr.: počet NÍZKOPODLAŽNÝCH VOZOV.
Blava: 2,5 autobusy; 1 trolejbus
Košice: 41 autobusov; 4 električky
Prešov: 13 autobusov
Žilina: 3 autobusy
BB: 2 autobusy (t. č. neprmávajú)
Nitra: 5 autobusov
Prievidza: 1 autobus
Martin: 2? autobusy.
Lepšie to vyzneje, keby sa to porovnávalo percentuálne k celkovému stavu vozidiel MHD, alebo k počtu obyvateľov - vyšiel by koeficient na koľko obyvateľov pripadá 1 NP bus.
Čechy radšej uvázdať nebudeme. ?
Súhlasím. A tiež by bolo zaujímavé vidieť aj iné čísla. Lebo toto sú iba prevádzkové dotácie. Ale mestá prispievajú aj na obnovu vozového parku. A tam by už Bratislava nebola na tom tak dobre... Myslím, že ani v prepočte na cestujúceho ?
ovela lepsie je porovnanie dotacie na cestujuceho. Okrem toho, s Bratislavou mozes porovnavat len KE, PO a ZA, inde boli donuteni mat ovela vyssie pokrytie nakladov trzbami cez sposob odbavovania a tarifu.
Co sa tyka SAD BA, neprecenoval by som ten nakup novych vozov. Je pochopitelne, ze kazdy sa chvali (kto ma pochvali, ak sa nepochvalim sam), ale vsetky tieto nakupy su len v ramci zavazku z privatizacie. Teraz na prelome rokov vo velkom nakupuje BA, ako aj BBDS. Doteraz si museli vystacit s vlastnymi zdrojmi. Po rokoch zanedbanej obnovy vozoveho parku (slaba podpora v 90-tych rokoch), to teraz vyzera ako uzasny krok.
Škoda, že ten zoznam nie je kompletný - chýba mi tam napr. Martin, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Trnava, ...
Možno nie sú k zohnaniu odtiaľ údaje, no zaujímalo by ma to.
suhlasim ze je neadekvatne nahradzovat 17 metrove vozy 12,8 metrovym. Len neviem aky mas problem so samotnym Axerom. Cim sa z hladiska udrzby lisi od Karosy C 954, ktorych maju plno? Nevidim problem. Poznam vodicov co si zasadne kupuju vybehove modely (Skoda 125, Favorit, Felicia, ...) prave kvoli vychytaniu vsetkych much.
Dotácie na MHD v roku 2005 v Sk/na 1 obyvateľa:
Bratislava 2820,- Sk
Košice 1805,- Sk
Prešov 767,5 Sk
Žilina 517,- Sk
Nitra 400,- Sk
Banská Bystrica 319,5 Sk
Poprad 242 Sk
Trenčín 204,- Sk
Považská Bystrica 0,- Sk
Samozrejme keby som do toho bral počet cestujúcich, ktorých MHD prepraví je to ešte zaujímavejšie. Možno v budúcnosti ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71
KE: elektrickove trate defakto 15 rokov ziadna rekonstrukcia az na tu Juznu triedu,inak viac ako katastrofalny stav,celkove vyhliadky elektrifikovanej trakcie viac nez cierne,rusenie trolejbusovej linky,mizerne intervaly...hotove rumunsko,neprestupna tarifa,zastarale nemodernizovane elektricky na par vynimiek,oproti BA absolutne neprehladne info pre cestujucih. ?
PO: intervaly viac ako hrozive,informacie pre cestujucich fajn az na tie nalepkove teplomery v dobe,ked sa montuju digitalne v mestach,ku ktorim sa udajne PO hlasi.
ZA: intervaly viac ako hrozive, buduju sa nove trate
BA:celkovy trend velmi dobre,buduju sa nove trolejbusove trate,rekonstruuju sa elektrickove trate,pomer zly a dobry kolajovy zvrsok sa sa rapidne zlepsuje,ide sa budovt nova rychlodrazna trat.celkovy pristup a informovanost je oproti ostatnym mestam v SR na vysokej urovni.
Nie vzdy je smerodatny pocet NP vozidiel,i ked aj to sa moze brat do uvahy. Darmo maju KE tolko NP vozov, ak vdaka tomu elektricka doprava v meste uplna kape.